Буквосполучення ьо. Написання складів і слів із буквосполученням ьо.
Тема: Буквосполучення ьо. Написання складів і слів із буквосполученням ьо. Мета: Закріпити знання учнів про вживання м'якого знака на письмі, вчити написання складів із буквосполученням ˮьоˮ; формувати навички каліграфічного письма; розвивати мовлення, орфографічну пильність, пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи; самостійність, старанність, охайність. Обладнання: предметні малюнки; картки з геометричним матеріалом; картки з буквосполученням ьо; конверти, малюнок тітоньки Сови; відеофізхвилинка; демонстраційні картки друкованих та письмових букв. Тип уроку: Комбінований Хід уроку 1.Організація класу. Діти хором промовляють вірш: Учитель заходить-треба встати, коли дозволить-тихо сядь! Спитати хочеш-не гукай! А тільки руку піднімай! Щоб урок минув немарно Треба сісти рівно, гарно! 2.Мотивація навчальної діяльності. Психологічна хвилинка.(Вчитель читає з плакату вислови). -У мене все добре. У мене завжди є вибір. Я обираю зараз цей урок. (Діти пошепки повторюють). - Я бажаю вам успіху! Попрацюємо так, щоб наприкінці уроку кожен з нас відверто міг сказати: ˮ Я чесно і правильно виконав свою роботу! Я себе поважаю! ˮ - Сьогодні наш урок буде незвичайний. Ми пограємо у відому інтелектуальну гру ˮ Що? Де? Коли? ˮ - Запам'ятайте ,символом мудрості і розуму є Сова.(На дошці малюнок Сови). - Наша Сова буде спостерігати протягом уроку за вашою грою, а наприкінці вручить найрозумнішим призи. Лист 1.Надіслала Сова. (додаток №1) Вправа ˮ Якщо хочеш ˮ -Якщо хочеш бути уважним-сядьте рівно, -Якщо хочеш бути старанним-погладьте себе по голівці. -Якщо хочеш допомагати товаришу і бути працелюбним- підніміть рученята вгору. -Пригадаємо, як поводитись під час уроку. На уроці : Слухай- …(уважно) Працюй -…(старанно) Сиди-…(рівно) Пиши-…(охайно) Лист 2.Надіслав Вінні-Пух. -Яку пісеньку він співав? Я тучка, тучка, тучка Я вовсе не медведь. Тучка – на укр. мові- хмаринка. Завдання на хмаринці.(Демонстрація хмаринки з буквами).(додаток №2) Учні називають букви та звуки (л,н,з,д,с). Висновок-звуки чуємо, вимовляємо, а букви-бачимо, пишемо. Лист 3.Надіслали учні п'ятих класів. На аркуші написано ˮКаліграфічна хвилинкаˮ. Загадковий ,хитрий знак! Не читається ніяк. І сам не вимовляється, Хоч часто зустрічається. А потрапивши до слова Він пом'якшує вимову. Може слово геть змінити Отже треба з ним дружити. Знайте: буква ця німа Лиш коли стоїть сама. Поруч з приголосним стане, Звук м̕ яким відразу стане. Письмо в робочому зошиті одного рядочка ь(повторення правил посадки при письмі). Письмо букв із хмаринки з ь.(придумати слова з м'якими звуками). Лист 4.Надіслали вчителі української мови та літератури. Переплутались малюнки та звукові моделі. Пень, лялька, перець. (додаток №3) Промовляємо скільки звуків в словах. Співвідносять малюнок і звукову модель. Малюнковий диктант ˮМатері та донькиˮ. Діти пишуть великі букви, а поряд маленькі. Малюнки: комбайн, апельсин, сонечко, заєць, олівець.(Самоперевірка. У кого все вірно-малюють собі сонечко) Лист 5.Надіслала фея, яка живе у Словниковій країні. Відгадайте загадку: Влітку медом ласував, Досхочу малини мав ! А як впав глибокий сніг, Позіхнув і спати ліг. Бачив чи не бачив сни А проспав аж до весни! (Ведмідь) (додаток №4) Один учень біля дошки, а всі на партах викладають звукову модель. Запис речення під диктовку: Ведмідь – сильна тварина. Повідомлення теми уроку. -Сьогодні ми будемо вчитися писати буквосполучення ьо, склади, слова. Запис з дошки в зошити ьо -нижнє поєднання. Музична фізхвилинка (відеозапис). Лист 6.Надіслав Вашуленко Микола Самійлович –автор букварика. Відгадайте загадку: За селом з'явилось море Синє, синє, неозоре. То не казка і не сон То зацвів у полі (льон). Робота з буквариком ст.74.(читання 2-х речень про льон). Гра ˮКсероксˮ - написати точно так, як в картці речення-Льон польова рослина. (Складання схеми речення). Лист 7.Бліц – гра. Надіслав Знайко. Він добре знає і математику, і мову. Хоче перевірити, як ви знаєте геометричні фігури і вмієте писати з друкованого тексту. Робота в парах по карточкам.(Поєднати однакові геометричні фігури – прочитати слова і записати в зошиті). (додаток 5) Вправи для пальчиків.(Один учень біля дошки показує , всі разом промовляють і виконують). 1.Зайчик вушками пряде ,бо лисичка лісом йде. 2.Наші пальці потрудились, у кілечко закрутились. 3.Ланцюжок з кілечок вміло сплести пальчики зуміли. 4.Ось гусак до річки йде – гусенят своїх веде. 5.-Ко –ко ,-курочка співає, до зерна курчат скликає. Лист 8.Надіслали поросята-Ніф-Ніф, Наф-Наф і Нуф-Нуф. Описати кого ми бачимо на картинці. Як ви думаєте, що сталося? додаток №6 - Про що говорить старше поросятко меншому? Приказка: Хліб- усьому голова.(Бесіда про хліб). Вивчимо напам'ять цю приказку і запам'ятаємо. Запис приказки з пам'яті (в зошити). Підсумок уроку: Гра ˮМікрофонˮ. -Які слова зі сполученням ьо ви запам'ятали? -Що було вам важко виконувати? - Яку приказку вивчили? -Всі добре попрацювали. Дякую за урок. Ви молодці! Діти отримали за гарну роботу подарунок від Сови-портрет Сови на згадку про наш урок та гру ˮЩо? Де? Коли?ˮ | |
| |
Переглядів: 2399 | |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Всього коментарів: 0 | |