Урок 232 (письмо) Тема: Який? Яка? Яке? Які?Мета: ознайомити дітей зі словами, що називають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке?) формувати вміння ставити питання до поданих слів (без уживання терміна), вчити описувати предмети за кольором, формою, смаком, добирати влучні слова, вирази; удосконалювати вміння учнів добирати за поданою звуковою схемою слова, складати речення за поданою схемою та опорними словами; розширювати лексичний запас учнів словами, що називають ознаки предметів; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, навички каліграфічного письма, мовне чуття, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання; виховувати вміння працювати у парах змінного складу, самостійно, колективно; сприяти формуванню дружніх стосунків серед учнів класу. Обладнання: чорно-біла та кольорова картинки; картки у конвертах із вправами; картка для роботи у парах змінного складу та за варіантами; зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Каліграфічна хвилинка - До звукової моделі доберіть слова, запишіть їх каліграфічно. -0-0 (Зима, море, село, коло, коса, миша, баба, мама, тато тощо.) 2 Повторення знань учнів про слова - назви предметів та істот - На які питання відповідають слова - назви істот та предметів? (Хто? що?) - У яких випадках ми ставимо питання хто? (Якщо це істота) - Наведіть приклади. - Коли ми ставимо питання що? (Якщо предмет неживий) - Наведіть приклади таких предметів. - Складіть речення за поданою схемою. На_________________________ялинка. 3 Вибірковий диктант - Запишіть слова - назви предметів - у перший стовпчик, інші слова - у другий. Море, глибоке, лимон, кислий, калина, червона, край, рідний. - Прочитати слова з першого стовпчика. - На яке питання вони відповідають? - На які питання відповідають слова, записані у другому стовпчику? (Який? яка? яке?) III. Повідомлення теми та завдань уроку - На попередніх уроках ми ознайомилися зі словами, що називають предмети та істоти. їх дуже багато. Погляньте навкруги і назвіть предмети, що оточують нас. - Послухайте, як гарно звучать слова: сонечко, квітка, їжачок. Сонечко - світить, квітка - цвіте і пахне, їжачок буркотить... А які кольори! Сонечко - жовте, квітка - червона, їжачок - сіренький. Ми можемо дібрати колір до будь-якого предмета, вказати його розмір, характер. Учитель показує будь-яку чорно-білу картинку із розмальовки. - Гарно? Ні! - А якщо ми візьмемо фарби, картинка перетвориться на яскраву, різнокольорову. Учитель показує розфарбовану картинку. - Подобається вам? Сонечко (яке?)... (жовте). Небо (яке?)... (блакитне). Трава (яка?)... (зелена). Метелик (який?)... (білий). - На всіх вистачить кольорів! Простягніть долоньки до сонечка. Воно зігріє їх своїм теплом. Торкніться травички. На ній, як на килимку, можна полежати. Сонечко (яке?)... (тепле, лагідне). Травичка (яка?)... (м'яка). - Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі словами, що відповідають на питання який? яка? яке? та означають ознаку предметів. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Робота на картках - Відкрийте конверти, дістаньте картку із завданням. - На картці обведіть олівцем слова, що відповідають на питання який? яка? яке? Картка 1 глобус лелека вишневий стріляти троянда кам'яний турбуватися зима лікар добрий мудрішати тварина працювати розумний Картка 2 кружляє бадьорий молочний син чистить компот жовтий яблуня ліпить співає хвойний кішка ліс ковбаса готує кривий крижаний Картка З : крокодил кусається дорогий сім виделка писати І товстий злий кіт черевики трудиться чорний : соловейко підручний маленький Картка 4 : морозний каркає помідор тінь скляний кавун | солоденький чує літак щука зелений кує смішний : крейда береже фруктовий співає 2 Проблемна ситуація На дошці записано вірш. Осінь (яка?).... Літо - (яке?)... . Весна - це красуня в (якім?)... вбранні. Зима - (яка?)..., (яка?).... Та кожна із них - до вподоби мені. Слова для довідок: багряна, барвисте, зеленім, синьо-біла, морозно-срібляста. - Вставте слова із довідки замість пропусків. Учитель вписує на місці крапок пропущені слова. - Прочитайте вірш ще раз. - Що допомогло вам виконати завдання без помилок? (Питання) - Що означають вставлені слова? (Ознаки предметів) - На які питання відповідають слова - ознаки предметів? (Який? Яка? Яке?) 3 Словникова робота Ознака - характерна риса, прикмета, за якою можна визначити будь-який предмет чи явище. - Тобто, за ознакою ми можемо сказати, що саме про той чи інший предмет йдеться. 4 Робота над темою уроку 1) Допишіть слова за поданими ознаками. (Що?) Морква (яка?) соковита. (Що?) Огірок (який?) хрумкий. (Хто?) Миша (яка?) сіра. 2) У кожному ряду знайдіть зайве слово. Лимон (який?) жовтий, солодкий, кислий. Помідор (який?) червоний, солодкий, білий. Фізкультхвилинка 5 Робота у парах змінного складу 1) Допишіть слова-ознаки за зразком. (Рухається другий варіант.) Варіант Зразок Завдання 1 Лимон - лимонний сік Апельсин - ... нектар 2 Абрикос - ... повидло 3 Гранат - ... сік 4 Груша - ... варення 5 Яблуко - ... компот 6 Слива - ... джем 7 Вишня - ... мармелад 2) До слів - назв предметів підібрати слова-ознаки. (Рухається перший варіант.) Варіант Зразок Завдання 1 Сукня - червона сукня Мати - ... мати Яблуко - ... яблуко Фарба - ... фарба 2 Квітка - ... квітка Ведмідь - ... ведмідь Ліс - ... ліс 3 Небо - ... небо Кулька - ... кулька Вода - ... вода 4 Малюнок - ... малюнок Дощ - ... дощ День - ... день 5 Кошеня - ... кошеня Вітер - ... вітер Край - ... край 6 Вишня - ... вишня Бджола - ... бджола Ящірка - ... ящірка б Творчий диктант - Запишіть речення під диктовку. Вставте слова-ознаки. Слова-ознаки записані на дошці. ...вітер пробігає у верховітті. Незабаром вдягнеться... ліс у листя, защебечуть над струмками ... соловейки. Із ... притулку вилетить перший джміль. За І. Соколовим-Микитовим Слова для довідки: теплий, молодий, дзвінкоголосі, зимового. 7 Робота за варіантами (на картках) Варіант 1 Згрупуйте слова - назви предметів зі словами ознаками. Вірш молодий апельсин малиновий малина віршований молодість ранковий ранок радісний радість апельсиновий Варіант 2 Дібрати до слів - назв ознак слова - назви предметів чи істот. Золотий дівчинка спляча королева синя ключик розумна каченя червона красуня снігова шапочка гидке борода 8 Гра "Хто швидше?" (по рядах) - Заселіть слова у будиночки. Оберіть і запишіть слова, що відповідають на питання, записане на даху будинку. Білий, похмура, раннє, пташиний, коротке, золота, швидке, березовий, весняна, пухнастий, яскрава, хитре, м'який, блискуча, ранкове, синій, лагідна, українське, рідний, солодка, сонне. V. Підсумок уроку - Про які слова ви дізналися на уроці? - На які питання відповідають слова, що називають ознаки предметів? - Наведіть приклади слів-ознак. Все навкруги свої ознаки має, Про них слова-ознаки нам розповідають. На питання який? яка? яке? Слова-ознаки відповідають. - Подякуємо цим словам за те, що наша мова така багата і красива. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2995 | |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Всього коментарів: 0 | |