Урок 231 (читання) Тема: ЗагадкиМета: вчити дітей відгадувати загадки, виділяючи основні ознаки предметів; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, працювати за зразком; розвивати спостережливість, уважність; розвивати творчі здібності учнів засобами художнього слова; виховувати гуманні почуття: доброзичливість, щедрість, працьовитість, любов до природи, вчити працювати спільно. Обладнання: малюнки із зображенням вовка, зайця, сороки, коня, пирога, дерева вишні в різні пори року (весна, літо); кросворд. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 "Назвіть одним словом" - На які питання відповідають ці слова? Грак, сова, горобець, ластівка - ... птахи. Мама, тато, син, донька - ... родина. Шарф, рукавиці, пальто, сорочка - ... одяг. Слива, яблуко, груша, черешні - ... фрукти. Хлопчики, дівчатка, жінки, чоловіки - ... люди. Вовк, білка, ведмідь, лисиця - ... звірі. 2 Проблемна ситуація. Узагальнення знань - Назвіть зображення на малюнках. (Вовк, заєць, сорока, кінь, пиріг) - Що зайве? Доведіть. (Пиріг - неживий предмет, відповідає на питання що?) - Подивіться на малюнки ще раз. Що тепер зайве? (Сорока - птах) - Знову проаналізуйте зображені предмети. ("Зайвий" кінь - свійська тварина.) - Хто із зображених тварин був персонажем творів, що прочитали на минулому уроці? (Заєць) - Яким він був у народній потішці "Лисонька хитра"? (Хвальком) А у віршику Т. Коломієць "Подарунок"? (Щедрим, доброзичливим) 3 Інсценування діалогу "Лисонька хитра" (с. 88) 4 Виразне читання вірша Т. Коломієць "Подарунок" (с. 90-91) 5 Гра "Добавлянка" за початком вірша Т. Коломієць "Подарунок" (с. 90-91) У зайця -... Украдено... А де, коли, і хто, і... - Не знає заєць - .... Чи, може, то злодюга - ... Десь під кущем окрайця...? А може, то...? Він тут никає.... Сидить..., плаче... А з міста коник..., Квітками..., Дзвіночками... - Розкажіть, що було далі. - А як би ви вчинили на місці зайчика? III. Робота над темою уроку 1 Гра "Розшифровка" - Розшифруйте слова та визначте зайве. зл&й хї?трї?й вфвк бфзкфм злий хитрий вовк боязкий - "Зайве" слово - вовк. - На яке питання воно відповідає? (Хто?) - Прочитайте решту слів. Що їх об'єднує? (Вони характеризують предмет, називають ознаку предмета, відповідають на питання який?) - Доберіть серед прочитаних слів ознаку, яка б охарактеризувала вовка. - А про кого говорять хитрий? (Про лиса) Боязкийі (Про зайця) 2 Виконання завдань підручника (с. 98, завдання 3-4) 3 Читання вчителем та сильними дітьми загадок з підручника (с. 96) 4 Обговорення прочитаного - Що допомогло відгадати загадки? (Характерні ознаки предмета) - Назвіть їх у кожній загадці. 5 Виконання завдань з підручника (с. 94,98, завдання 1 -2) Фізкультхвилинка ЇЖАЧОК Йшов по лісу їжачок, В нього шубка з голочок. (Ходьба на місці.) (Нахили тулуба в сторони.) Ніс багато грушечок, Аж болів йому бочок. (Присісти.) (Стрибки.) Раз, два, три, чотири, п'ять! Зупинився спочивать. Піклувався їжачок Про маленьких діточок, Чарівних, непосидючих, Дуже милих і колючих. 6 Робота в парах. Читання та відгадування загадок 7 Розповідь про образність загадок - Особливість загадки полягає в тому, що у ній називається схожий на відгадку предмет. Предмет загадки описується з використанням схожих образів, порівнянь, слів, вжитих у переносному значенні. Коли відгадуємо загадку, то звертаємо увагу на ознаки предметів. 8 Робота над матеріалом підручника (с. 92) - Хто з хлопчиків правильно намалював відгадки до загадок? 9 Розгадування кросворда - Якщо правильно відгадаєте загадки кросворда, то дізнаєтесь відгадку такої загадки: У садку росте, Білим цвіте, А як цвіт осипається - Червоним намистом Вона укривається. (Вишня) 1) Літає серед ночі, як ліхтарики очі. (Сова) 2) Вітер сонце відірвав І на наш город поклав. Лежить сонечко на городі, сяє! Лежить жовте - жовтесеньке, Мабуть, достигає. (Диня) 3) Зелений їжачок Виліз з колючок І став гладенький, Коричневенький. (Каштан) 4) Я біжу - вона біжить, Я стою - вона стоїть. Я сиджу - вона сідає... Жаль, без сонця пропадає. (Тінь) 5) Її нам треба зберігати - Вона для нас, як рідна мати. Дає усім нам їсти й пити. Без неї не змогли б ми жити. (Земля) 10 Ознайомлення з текстом Г. Храпача "Вишенька вродила" (с. 94- 95) - Чому хлопчикові хотілося всіх навколо пригостити вишнями? 11 Словникова робота - Уточнення значення виразу очі в себе вбирала та слова красно, використовуючи "Скарбничку слів та понять" (с. 95). 12 Читання тексту "ланцюжком", "луною" 13 Обговорення прочитаного - Як хлопчик доглядав за вишенькою? - Коли вона порадувала його урожаєм? - Як Івасик ділився своєю радістю, що вишенька вродила? - Що сказала Івасикові бабуся? - Чому бабуся подякувала не хлопчикові, а його батькам? 14 Виразне читання діалогу між бабусею та хлопчиком - Передайте голосом щирість та доброту слів. 15 Слухання вірша Г. Чубач "У селі в бабусі" (с. 98-99) - Чому хлопчик у бабусі в селі просинається рано? 16 Уточнення розуміння почутого - Як ви вважаєте, де живе бабусин онук? - Чому йому в гостях у бабусі все цікаве? - Чи доводилося вам бувати у селі? Що вам там найбільше сподобалося? IV. Підсумок уроку - Що на уроці вас найбільше зацікавило? - Чого навчилися? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1512 | |
Будівельний конструктор |
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |