Урок 229 (читання) Тема: Цікава пригодаМета: удосконалювати вміння учнів виразно читати діалоги та вірші; закріпити знання дітей про слова - назви предметів; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, учити дітей бути спостережливими, уважними, розвивати творчість учнів засобами художнього слова; виховувати гуманні почуття, товариськість, щедрість; вчити працювати спільно. Обладнання: малюнки із зображенням звірів: зайчика, лисиці, вовка, миші. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Мовна загадка o 3 "те" - скрізь тихо, З "ем" - для їжі лихо: Усе довкола погризе, Ще й у нірку занесе. (Тиша - миша) 2 Уточнення відомостей із попереднього уроку - У якому творі ми зустрілися з мишенятком? (Казка "Як мишеня зупиняло час" (за І. Полагутою)) - Чому мишенятко вирішило зупинити час? - Як воно це зробило? - Чому ж час не зупинився? - Як, на вашу думку, мишенятко могло допомогти мамі? - Чи вмієте ви раціонально використовувати свій вільний час? Розкажіть. 3 Читання казки "Як мишеня зупиняло час" (за І. Полагутою) (с. 86-87) - Які ознаки характеризують мишеня: маленьке, нерозумне, хоробре? - Про кого кажуть, що він хоробрий? - Чи був хоробрим Степанко з оповідання М. Герасименка? - Назвіть персонажів цього оповідання? (Степанко і Ганнуся) - Кого називають персонажем твору? (Дійову особу) 4 Розігрування діалогу за оповіданням М. Герасименка "Хоробрий Степанко" (с. 84) - Кого ж боявся Степанко? (Мишей) - А яка тваринка боїться багатьох звірів? (Заєць) III. Робота над матеріалом уроку 1 Слухання народної потішки "Лисонька хитра" (с. 88) - Яким виявився зайчик в народній потішці: хоробрим, боязким чи, можливо, хвастливим? 2 Вправи з розвитку навичок читання (с. 90, завдання 1 -3) 3 Уточнення знань про діалог - Поміркуйте, хто розмовляє із зайчиком? - Чи можна сказати, що потішка складена у вигляді діалогу? Доведіть. (Діалог - це розмова двох осіб) 4 Робота в парах - Розподіліть ролі та розіграйте діалог. 5 Розвиток мовлення Розкажіть про лисичку-сестричку. Учитель показує дітям предметний малюнок, а після цього запитує про те, хто це. - Які нові слова можна утворити від слова лиска? (Лисиця, лисичка, лисонька, лисенята) - Які нові слова можна утворити від слова звірі (Звірята, звірок) - Яким іншим словом можна замінити слово звірі? (Тварина, хижак) - Згадайте, як називають лисицю в казках. (Лисичка-сестрич-ка, Патрикеївна, кума) - У яких словах чується: звук [т]? (іСестричка, Патрикеївна) - У яких словах чується звук [и]? (Лисичка-сестричка) - Доберіть два слова: перше повинно бути коротким, а друге - довгим. (,Лиска-тварина, лиска-Патрикеївна, кума-хижак) - Доберіть із названих слів два зі звуком [а). (Лиска, кума) - Якими словами можна розповісти про те, яка ця лисиця? (Хитра, руда, швидка, довгохвоста, гостроноса) - Якими словами можна розповісти про те, що робить ця лисиця? (Стоїть, дивиться, чекає, прислухається, чує, очікує) - Які слова, що схожі за звучанням, можна дібрати до слова лисичка? (Сестричка, синичка, невеличка) - Назвіть різні слова, в яких перша частина ли (як в слові лисиця). (Лимон, лимонад, лихо, лисеня, лис) - На які питання відповідають ці слова? (Хто? що?) - Що вони означають? (Це слова - назви предметів.) б Словникова робота - Прочитайте слова, спробуйте визначити, на які питання вони відповідають? окраєць (що?) злодюга (хто?) неборак (хто?) світлиця (що?) скоринка (що?) серединка (що?) o Тлумачення прочитаних слів. Гра "Здогадайся" Учитель читає тлумачення слова, а учні називають слово. Світлиця - чиста, світла, парадна кімната в будинку. Скоринка - твердий зовнішній шар хліба, пирога і т. ін. Те саме, що шкірка. Окраєць - скибка, відрізана від непочатого краю хлібини. // Невеликий шматок (хліба). Злодюга - особа, яка чинить злодійство. Неборак - бідна, нещасна людина; бідолаха. Фізкультхвилинка ЗАЙЧИК Сірий зайчик скік та скік, По капусту він прибіг. Нахиливсь, зірвав головку, Але й мав собі мороку: Поки в ліс її приніс, Мокрий став у нього ніс. (Діти імітують описані рухи.) 7 Слухання вірша Т. Коломієць "Подарунок" (с. 90-91) 8 Читання вірша дітьми - Від кого зайчик отримав подарунка? 9 Обговорення прочитаного. Вибіркове читання - Яка біда трапилася з зайчиком? - Розкажіть, як його заспокоїв коник. - Як малята з дитсадка дізналися про біду зайчика? - Чим вони йому допомогли? - Як вчинив зайчик, отримавши подарунка? - Чи можна сказати, що зайчик був щедрим, доброзичливим, товариським? Доведіть свою думку словами з тексту. - Знайдіть у тексті, як названо зайця, сороку, лиса. - Чому авторка дала їм такі характеристики? - Дай свої характеристики цим тваринам. (Зайчик-постри-байчик, лис-хитрюга, сорока-тріскотуха та ін.) IV. Підсумок уроку - Що вам сподобалося на уроці? - Що здивувало? Розсмішило? - Чого навчили вас герої прочитаних творів? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1567 | |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Всього коментарів: 0 | |