💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Цікава пригода

Урок  229 (читання)

Тема: Цікава пригода

Мета: удосконалювати вміння учнів виразно читати діалоги та вірші; закріпити знання дітей про слова - назви предметів; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, учити дітей бути спостережливими, уважними, розвивати творчість учнів засобами художнього слова; виховувати гуманні почуття, товариськість, щедрість; вчити працювати спільно.

Обладнання: малюнки із зображенням звірів: зайчика, лисиці, вовка, миші.

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Мовна загадка

o 3 "те" - скрізь тихо,

З "ем" - для їжі лихо:

Усе довкола погризе,

Ще й у нірку занесе. (Тиша - миша)

2 Уточнення відомостей із попереднього уроку

- У якому творі ми зустрілися з мишенятком? (Казка "Як мишеня зупиняло час" (за І. Полагутою))

- Чому мишенятко вирішило зупинити час?

- Як воно це зробило?

- Чому ж час не зупинився?

- Як, на вашу думку, мишенятко могло допомогти мамі?

- Чи вмієте ви раціонально використовувати свій вільний час? Розкажіть.

3 Читання казки "Як мишеня зупиняло час" (за І. Полагутою) (с. 86-87)

- Які ознаки характеризують мишеня: маленьке, нерозумне, хоробре?

- Про кого кажуть, що він хоробрий?

- Чи був хоробрим Степанко з оповідання М. Герасименка?

- Назвіть персонажів цього оповідання? (Степанко і Ганнуся)

- Кого називають персонажем твору? (Дійову особу)

4 Розігрування діалогу за оповіданням М. Герасименка "Хоробрий Степанко" (с. 84)

- Кого ж боявся Степанко? (Мишей)

- А яка тваринка боїться багатьох звірів? (Заєць)

III. Робота над матеріалом уроку

1 Слухання народної потішки "Лисонька хитра" (с. 88)

- Яким виявився зайчик в народній потішці: хоробрим, боязким чи, можливо, хвастливим?

2 Вправи з розвитку навичок читання (с. 90, завдання 1 -3)

3 Уточнення знань про діалог

- Поміркуйте, хто розмовляє із зайчиком?

- Чи можна сказати, що потішка складена у вигляді діалогу? Доведіть. (Діалог - це розмова двох осіб)

4 Робота в парах

- Розподіліть ролі та розіграйте діалог.

5 Розвиток мовлення

Розкажіть про лисичку-сестричку.

Учитель показує дітям предметний малюнок, а після цього запитує про те, хто це.

- Які нові слова можна утворити від слова лиска? (Лисиця, лисичка, лисонька, лисенята)

- Які нові слова можна утворити від слова звірі (Звірята, звірок)

- Яким іншим словом можна замінити слово звірі? (Тварина, хижак)

- Згадайте, як називають лисицю в казках. (Лисичка-сестрич-ка, Патрикеївна, кума)

- У яких словах чується: звук [т]? (іСестричка, Патрикеївна)

- У яких словах чується звук [и]? (Лисичка-сестричка)

- Доберіть два слова: перше повинно бути коротким, а друге - довгим. (,Лиска-тварина, лиска-Патрикеївна, кума-хижак)

- Доберіть із названих слів два зі звуком [а). (Лиска, кума)

- Якими словами можна розповісти про те, яка ця лисиця? (Хитра, руда, швидка, довгохвоста, гостроноса)

- Якими словами можна розповісти про те, що робить ця лисиця? (Стоїть, дивиться, чекає, прислухається, чує, очікує)

- Які слова, що схожі за звучанням, можна дібрати до слова лисичка? (Сестричка, синичка, невеличка)

- Назвіть різні слова, в яких перша частина ли (як в слові лисиця). (Лимон, лимонад, лихо, лисеня, лис)

- На які питання відповідають ці слова? (Хто? що?)

- Що вони означають? (Це слова - назви предметів.)

б Словникова робота

- Прочитайте слова, спробуйте визначити, на які питання вони відповідають?

окраєць (що?) злодюга (хто?) неборак (хто?)

світлиця (що?) скоринка (що?) серединка (що?)

o Тлумачення прочитаних слів. Гра "Здогадайся"

Учитель читає тлумачення слова, а учні називають слово.

Світлиця - чиста, світла, парадна кімната в будинку. Скоринка - твердий зовнішній шар хліба, пирога і т. ін. Те саме, що шкірка.

Окраєць - скибка, відрізана від непочатого краю хлібини. // Невеликий шматок (хліба).

Злодюга - особа, яка чинить злодійство.

Неборак - бідна, нещасна людина; бідолаха.

 Фізкультхвилинка

ЗАЙЧИК

Сірий зайчик скік та скік,

По капусту він прибіг.

Нахиливсь, зірвав головку,

Але й мав собі мороку:

Поки в ліс її приніс,

Мокрий став у нього ніс.

(Діти імітують описані рухи.)

7 Слухання вірша Т. Коломієць "Подарунок" (с. 90-91)

8 Читання вірша дітьми

- Від кого зайчик отримав подарунка?

9 Обговорення прочитаного. Вибіркове читання

- Яка біда трапилася з зайчиком?

- Розкажіть, як його заспокоїв коник.

- Як малята з дитсадка дізналися про біду зайчика?

- Чим вони йому допомогли?

- Як вчинив зайчик, отримавши подарунка?

- Чи можна сказати, що зайчик був щедрим, доброзичливим, товариським? Доведіть свою думку словами з тексту.

- Знайдіть у тексті, як названо зайця, сороку, лиса.

- Чому авторка дала їм такі характеристики?

- Дай свої характеристики цим тваринам. (Зайчик-постри-байчик, лис-хитрюга, сорока-тріскотуха та ін.)

IV. Підсумок уроку

- Що вам сподобалося на уроці?

- Що здивувало? Розсмішило?

- Чого навчили вас герої прочитаних творів?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 1567 | Рейтинг: 0.0/0
Урок людяності «Краса і добро врятує світ»
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Чим розпізнаємо запах і смак
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]