Урок 207 (читання) Тема: "Від чого розквітла ромашка"Мета: узагальнити знання учнів про йотовані букви; удосконалювати читацькі навички; вчити працювати за інтерактивною методикою "Мозаїка"; заохочувати вольові зусилля дітей, розвивати прагнення до розуміння краси в природі; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, учити першокласників бути спостережливими, уважними; формувати навички самоконтролю результатів своєї праці; розвивати словесну творчість учнів засобами художнього слова; виховувати гуманні почуття, любов до природи; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання. Обладнання: малюнки-зображення людей різних професій, індивідуальні картки, комплект уривків оповідання "Весняні канікули" для опрацювання у групах за інтерактивною методикою "Мозаїка". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Повторення про йотовані букви Загадка Це йотований квартет, Четвірка букв, що мають свій секрет. Ці букви позначають звуків два. А з приголосним злившись Одразу змінять значення своє, А приголосний робиться м'яким. - Що це за букви? - Коли вони позначають два звуки? Які саме? - Коли букви я, є, ю позначають один голосний звук? 2 Гра "Будь уважним" Потрібно плеснути в долоні, почувши слово, в якому йотовані позначають 2 звуки. Марія, їжак, листя, юнга, Людмила, сім'я, солов'ї, галявина, синє, єноти, синіє, ясени, Ярило. - Як ви вважаєте, що означає слово Ярило? (У давніх слов'ян - бог Сонця.) - Цього бога шанували як покровителя рослинного світу, весни, пробудження природи. Зображали вершником на білому коні. 3 Шарада Мій перший склад - миліш за все на світі. А другий - вказує на все. А разом люблять всі його: Дорослі й діти, Бо всім воно тепло несе. (Сон + це = сонце) 4 Виразне читання оповідання А. М'ястківського "Сонечко" (с. 44) - Що здивувало Наталю? Чи справді сонечко за нами ходить? 5 Загадка o Всі мене б'ють, а я не плачу, Тільки радісно скачу. (М'яч) 6 Читання оповідання 0. Буценя "Неслухняний м'ячик" - Чи справді м'ячик був неслухняним? Як треба було вчинити дівчинці? Фізкультхвилинка Наскачуся досхочу! (Встати з-за парт.) Як захочу, так підскочу. (Підняти руки вгору, потягнутися.) Я по колу стриб та стриб (Стрибки на правій нозі.) На одній нозі, як гриб. Ще й на другій стрибу, стрибу... (Стрибки на лівій нозі.) Вже мені немає стриму. Вже скачу, скачу, скачу, (Стрибки на двох ногах.) Наскачуся досхочу. III. Робота над темою уроку 1 "Відшукай слово" ВВРВВВВВВОВВВВВВМВВВВВВАВВВВВШВВ ВВВВВКВВВВВАВВВВ (РОМАШКА) - Що ви знаєте про цю квітку? - Опишіть її. 2 Читання вчителем оповідання Б. Харчука "Ромашка" (с. 48) - Що розвеселило ромашку? 3 Вправи для розвитку навичок читання (с. 50) 4 Читання тексту "ланцюжком" 5 Відповіді на запитання за змістом тексту - Де виросла ромашка? - Що таке левада? (Користуємося скарбничкою слів - с. 48.) - Чому ромашці стало незатишно? - Звідки лунала музика? - Від чого розквітла ромашка? - Чим це оповідання нагадує казку? 6 Реконструкція та асоціативний зв'язок Прочитайте слова. Серед інших слів знайдіть ті, що підходять за змістом до основного. Зафарбуйте стрілки, що вказують на ці слова. (Ромашка, тюльпан, троянда, айстра) - До якої групи належать ці слова? (Квіти) 7 Робота в групах. Творча робота - Спробуйте скласти подібну казку за своїми спостереженнями в природі. 8 Опрацювання тексту "Весняні канікули" за інтерактивною методикою "Мозаїка" ("домашні" групи - б (1,2,3,4,5,6) по 5 осіб, "експертні" - 5 (О, Ф, А, ®,?) по б осіб) Діти в "домашніх" групах отримують уривки оповідання (1 уривок на групу, позначений одним із символів), прочитують, обговорюють зміст. Потім об'єднуються у "експертні" групи за символами. Кожен учень переказує групі свій уривок тексту. Уривки оповідання "Весняні канікули" для опрацювання у групах за інтерактивною методикою "Мозаїка". ю, іф, т, і®, і* Під час весняних канікул ми з мамою їздили в Бровари. Там живе моя бабуся. 20, 2$, 2А, 2®, 2* Бабуся схожа на булочку. Така сама маленька і рум'яна. На ній завжди біленька хустинка і білий фартушок, розшитий червоними маками. Коли бабуся усміхається, її зморшки схожі на сонячні промінчики. 30, ЗФ, ЗА, З®, З* У бабусі велике господарство, тому вона завжди в роботі. Курочкам дає поклювати, качечкам - пощипати, поросятам - поїсти. 40, 4Ф, 4А, 4®, 4* Я допомагаю бабусі. Мені подобається спостерігати і доглядати за тваринами. 50, 5Ф, 5А, 5®, 5* У сусіда Степана є справжній кінь. Одного разу він покатав мене верхи! 60, 6Ф, 6А, 6®, 64* Я думаю, що, коли виросту, стану ветеринаром. Або дресирувальником. Я люблю тварин і хочу працювати з ними. Повернення учнів у "домашні" групи. Перевірка розуміння змісту оповідання (тест). Тест до оповідання "Весняні канікули" 1. Куди їздив хлопчик на весняних канікулах? а) У Бровари до бабусі; б) на екскурсію до Києва. 2. Бабуся схожа на: а) на пиріжок; б) на булочку. 3. Чому бабуся завжди в роботі? а) Бо в неї велике господарство; б) бо вона трохи лінується. 4. Ким хоче стати хлопчик, коли виросте? а) Лікарем або ветеринаром; б) ветеринаром чи дресирувальником. 9 Уточнення знань про професії ветеринара та дресирувальника 10 Складання невеличкої розповіді про свою майбутню професію - Ким ти хочеш стати, коли виростеш? "Я хочу стати..., щоб... . Я обрав цю професію, тому що..." ("Я хочу стати лікарем, щоб лікувати людей. Я обрав цю професію, тому що хочу, щоб всі були здорові, хочу допомагати іншим".) IV. Підсумок уроку - Що вас зацікавило на уроці? - Чого навчилися? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1560 | |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Всього коментарів: 0 | |