Урок 204 (письмо) Тема: Буква їМета: закріпити знання учнів про букву ї, її звукове значення; вдосконалювати вміння будувати речення за поданими словами, робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати спостережливість, пам'ять, логічне мислення, увагу, мовлення учнів, самостійність; поповнювати активний словниковий запас дітей; формувати навички читання слів та речень; виховувати потребу до знань, почупя дружби й товариськості. Обладнання: предметні малюнки, малюнок лисеня, загадки, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент. Вступне слово вчителя II. Повідомлення теми і завдань уроку - Дорогі діти! Сьогодні ми здійснимо цікаву подорож у захоплюючий світ країни, яка має назву Граматика. III. Актуалізація опорних знань учнів Повторення гігієнічних норм письма. ● Фізкультхвилинка Пальчикова гімнастика 1 Каліграфічна хвилинка Письмо букви ї та її з'єднань з іншими літерами. 2 Загадковий кросворд 1) Це кому у нірці сниться Що достигли вже суниці, Дикі яблука, грушки, І чорниці, і грибки? Влігся зручно на бочок В ліжку з листя... (їжачок). 2) На дорозі урочисто На колесах їде місто. У будиночках - звірята. Що за місто це, малята? (Поізд) 3) Цвітуть сади, Дніпро шумить І пісня ллється солов'їна, І жайвір лине у блакить. Це рідна наша... (Україна). 4) Стоять красуні на воді Вінки в них білі й золоті. (Лілеї) 5) Летів птах, та на воду - бах, Води не замутив і сам не полетів. (Пір'їна) - Молодці, відгадали всі загадки! Якщо ви були уважними, то з легкістю скажете, який звук зустрічався в кожному слові-відгадці. ті) - Так, молодці. А зараз об'єднаємось у дві команди. (Перший і другий варіанти) З Поділ слів на склади. Складання речень з поданими словами - Вам потрібно подані слова поділити на склади і з кожним словом скласти одне речення. (Найкращеречення записується на дошці і в зошиті.) Варіант 1 - поїзд, їжачок. Варіант 2 - лілеї, Україна. IV. Повторення вивченого матеріалу 1 Спостереження за вимовою звуків, які позначає буква їу словах їжа, мої - Давайте пригадаємо правило: "Буква ї завжди позначає два звуки [йі]". 2 3 тексту "їжаченята" спишіть перші три речення. Назвіть звуки в підкреслених словах ЇЖАЧЕНЯТА У їжачихи було двоє їжаченят. Мов клубочки, кругленькі. Покотилися клубочки їжі шукати. Котяться садом, городом. Аж бачать - зайчик. їсть солодку морквину. І їм захотілося. Ледве висунули маленькі голівки, а зайчик як крикне: - Геть звідси, гидкі, колючі! Прикотилися клубочки до матусі, плачуть. - Зайчик он каже, що ми гидкі, колючі, їжачиха пригорнула маленьких, приголубила: - Та хіба ж ви колючі, дітки мої рідненькі,- заспокоює вона.- Волоссячко у вас м'яке, як льон. Та ви ж пухкенькі, мов подушечки!.. - Прочитайте підкреслені слова. (їжачихи, їжаченят, їжі) - Назвіть звуки у підкреслених словах. - Прочитайте виділене слово. - Зробіть звуко-буквений аналіз слова льон. Льон - [л'он] - 1 скл., 4 б., З зв. (Буква м'який знак звука не позначає.) Фізкультхвилинка З Прочитайте вірші, вставляючи пропущені букви. їж..к та ЇЖ..Ч..Н.. (їжак та їжаченя їд..т.. по гр..б.. щ..дн... їдуть по гриби щодня. їж..ч..х.. п..м..га.., їжачиха помагає, С..р..їжк.. їм зб..р..є. Сироїжки їм збирає.) - Знайдіть слова, у яких зустрічається звук [йі]. - Зробіть звуко-буквений аналіз слів їжачиха, сироїжки. V. Узагальнення вивченого матеріалу 1 Продовження роботи Доповніть речення словами з тексту. Покотилися клубочки шукати... (їжі). Прикотилися клубочки до... (матусі, плачуть). Гра "Впіймай звук" Діти слухають вірш, коли почують звук [йі], плескають у долоні. їжачиха з їжаком їдуть бричкою лужком. Назбирали в козубеньки Сироїжки та опеньки, їхні діти - їжачата - Зустрічають маму й тата. Фізкультхвилинка 2 Продовження роботи - Прочитайте віршик. Назвіть звуки у поділеному слові. У пісок зарив пір'їну лис голодний, як вовча. І чекає цілу днину, чи не виросте курча. Л. Біленька - Про кого йдеться у вірші? - Що лис зарив у пісок? - Який був лис? - Чого він чекав? - Прочитайте підкреслене слово у вірші. Поділіть його на склади. їжачок. Ура, ура! Ми все виконали! Молодці, діти! Я був упевнений у ваших здібностях і не помилився. До побачення, друзі. Сподіваюся, що ви виростите розумними і працелюбними дітьми, а допоможе вам у цьому любов до навчання. VI. Підсумок уроку - Ось і завершився наш чарівний урок. Ми допомогли нашому гостеві. - Чи сподобався вам урок? - Що сподобалось найбільше? - А зараз перевіримо, чи уважними ви були на уроці. Гра "Програмований диктант" Дітям заздалегідь роздають картки з цифрами 1 і 2. Завдання: проаналізувати звукове значення букв я, ю, є, ї у запропонованих словах: школяр, єхидна, юнак, пір'їна, подія, поїзд, доля, країна, єдиний, Юрій. (Учитель читає слово, а учні замість я, ю, є, ї показують відповідну картку, залежно від того, чи ця буква позначає один звук, чи два.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3066 | |
Обов'язки дітей і батьків |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Всього коментарів: 0 | |