Урок 197 (читання) Тема: "У світі тварин"Мета: удосконалювати вміння працювати з текстом: правильно інтонувати речення, удосконалювати власні висловлювання; розвивати швидкість читання, формувати вміння визначати головне, вчити дітей бути спостережливими, уважними, розвивати словесну творчість учнів засобами художнього образу; виховувати гуманні почуття, любов до природи; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навколишнього світу. Обладнання: малюнки тварин. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Робота над темою 1 Чистомовка Ас-ас-ас - ми пили смачний квас. Ус-ус-ус - крутить дідусь сивий вус. Ес-ес-ес - Семен сіяв овес. Ис-ис-ис - в лісі ходить хитрий лис. Іс-іс-іс - біля ставу ясен виріс. Са-са-са - укусила ніс оса. Со-со-со - купили нове колесо. Су-су-су - Галя заплела косу. Си-си-си - гостей до столу запроси. Се-се-се - тато мене несе. Сі-сі-сі - білочка живе у лісі. - А хто ще живе у лісі? 2 Гра "Вгадай слово за описом" Великий Сірий вайлуватий білий клишоногий полохливий неповороткий косоокий гімалайський вухатий дресирований спритний (Ведмідь) (Заєць) - Складіть опис жабки, використовуючи слова - ознаки предмета. 3 Пригадування змісту оповідання "Різнокольорові звірята" (за М. Пляцковським) (с. 30-31), що читали минулого уроку - Де сиділа жабка та що вона робила? - Хто прийшов до неї? - Що сподобалося зайчику? - Що забажали зробити ведмедик та зайчик? - Чому мама злякалася та розсердилася, коли ведмедик прийшов додому? 4 Виразне читання оповідання Звертається увага на настрій кожного героя. 5 Гра "Суцільний текст" - Прочитайте загадку та визначте, про кого з героїв оповідання у ній йдеться. Довгівухакуцийхвістневеликийсамназріст. (Заєць) 6 Добирання спільнокореневих слів Заєць, заєнько, зайчиха, заячий, зайченя, зайчик, зайченятко, зайчисько. Фізкультхвилинка ЗАЙЧИК Сірий зайчик скік та скік, По капусту він прибіг. Нахиливсь, зірвав головку, Але й мав собі мороку: Поки в ліс її приніс, Мокрий став у нього ніс. (Діти імітують описані рухи.) 7 Самостійне ознайомлення з текстом - Де сиділо маленьке зайченя? 8 Вправи для розвитку техніки читання (с. 34, завдання 1) 9 Повторення відомостей про значення букви я (с. 34, завдання 2) - Зачитайте слова, в яких буква я позначає два звуки. - Чому ви так вважаєте? - У яких випадках вона буде позначати один звук та м'якість попереднього приголосного? Зачитайте такі слова. 10 Гра "Засічка-кидок" Діти читають текст протягом 1 хв тричі. Щоразу роблять помітку кількості прочитаного. З кожною хвилиною кількість слів повинна зростати. 11 Робота над виразністю читання. Інтонування речень (с. 34, завдання 3-4) 12 Виразне читання тексту. Обговорення прочитаного за запитаннями підручника (с. 32) 13 Бесіда про дії людини, якщо вона знайшла дитинча дикого звіра - Уявіть, що ви гуляєте лісом. Та ось раптом побачили під кущиком маленького звірка. Що ви будете робити? Якщо людина побачила в лісі дитинча звіра, його не можна забирати із собою чи переносити на інше місце, бо, можливо, мама малюка знаходиться поблизу і може напасти на вас, вважаючи, що ви хочете завдати малюку шкоди. Не можна також і забирати з собою маля, бо невдовзі повернеться його мама чи тато і буде його розшукувати. Небажано також гладити малятко, бо воно буде пахнути людиною і батьки можуть відмовитися від нього. 14 Гра"Влучне слово" - Прочитайте слова, знайдіть те слово, що означає назву предмета, зображеного на малюнку. нянька ґ ч мама Ґ N ВОВКИ V ґ Ч дитинча V J ґ ч брати ґ ч здобич V У пустувати с \ ведмедиця V У родина пестун 15 Словникова робота за попереднім завданням o Пояснення змісту незрозумілих слів. Пустувати - балувати; пестун - той, хто пестить, балує; здобич - впіймана тварина; нянька - той, хто доглядає малечу. o Робота над "Скарбничкою слів та понять" (с. 35). 16 Читання тексту "Звірі-няньки" (з журналу) "ланцюжком" (с. 35) 17 Уточнення розуміння прочитаного. Гра "Так чи ні" o Маленькі звірята люблять пустувати і гратися. (+) o За малюками ніхто не наглядає. (-) o Роль няньок виконують дорослі тварини. (-) o У ведмежій сім'ї таку няньку називають - пестуном. (+) o У вовків нянька - молодий вовк. (+) o Він тільки розважає вовченят. (-) III. Підсумок уроку - Що нового ви дізналися на уроці? - Що вас здивувало? - Чому не можна забирати з собою дитинчат диких звірів? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1868 | |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Як людина сприймає інформацію |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
Догляд за кімнатними рослинами |
Всього коментарів: 0 | |