Урок 196 (письмо) Тема: Письмо під диктовку складів, слів, речень з вивченими буквами. Урок-мандрівка "Зоряний час"Мета: закріплювати вміння писати під диктовку склади, слова, речення з вивченими літерами; розвивати каліграфічні навички, творче мислення, фонематичний слух першокласників; виховувати бажання працювати разом. Обладнання: плакат із зображенням космічного простору і трьох ракет; метелики зі звуковими схемами; індивідуальні картки для самостійної роботи; робочі зошити в косу лінію. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент - Діти! Ми отримали тривожний сигнал від жителів казкової планети. Пан Морок погрожує лишити їх усіх радощів життя, якщо вони не навчаться розрізняти звуки в словах і читати слова з літерою, що завжди позначає два твердих приголосних звуки, а також каліграфічно писати слова з нею. Яка ж це літера? ("Ща") Чи готові ви мандрувати І складні перешкоди долати, Щоб навчити цих жителів гарно писати, Букви нашої абетки знати? - До казкової планети вирушають три екіпажі (три ряди). II. Основна частина 1 Артикуляційно-вимовні, фонематичні, творчі вправи - До запуску космічної ракети приготуватися! - Є приготуватися! - Увімкнути мотори! - Є ввімкнути мотори! - П'ять, чотири, три, два, один. Пуск! Полетіли! - Двигуни працюють (вимова [у]). 1) Виділення слів зі звуком [в] з потішки. Рожевий ранок нас зустрів, Ромашка, рибка і Русланка. А навкруги багато див! Вітаємо всіх! З добрим ранком! 2) Гра "Закінчи рядок". Ра-ра-ра - привіталась дітвора. Ру-ру-ру - зошита до рук беру. Рі-рі-рі - вимовляю звуки всі. Ри-ри-ри - завжди чітко говори. Ро-ро-ро - вчися людям на добро! 3) Гра "Хто найуважніший?". 1-й ряд плескає в долоні, якщо [к] чується на початку слова, 2-й ряд - в середині, 3-й ряд - у кінці. Слова', рибка, куля, школяр, комора, рак, буквар, гусак, річка, курчата, молоко, барвінок, літак, коваль, лікар. 2 Робота в зошитах 1) Повторення правил письма. 2) Самостійна робота. Письмо під диктовку складів: Нок, се, ра, ве, лий. - Об'єднайте їх у слова, щоб вийшло словосполучення. (Веселий ранок) 3) Аналіз з'єднань літер. 3 Робота в парах На крильцях трьох метеликів - звукові схеми. У дітей - індивідуальні картки-квітки зі словами. У центрі квітки діти повинні поставити номер метелика з відповідною звуковою схемою. 4 Запис слів-відгадок під диктовку o Дивний ключ у небі лине, Не залізний, а пташиний, це з-за моря на зорі Повернулись... (журавлі). o Швидко скрізь вони літають, всіх про дощ попереджають. За вікном гніздо будують, тільки тут в нас не зимують. Комах з'їдять всіх залюбки. Пташки ці звуться... (ластівки). o У червоних чобітках, в білому халаті Він весною прилетів і сидить на хаті. Прилетів здалека. Зветься він... (лелека). o Пташка гарненька. В неї білі щічки, Сірі лапки, біла шийка, фартушок жовтенький, Голосок тоненький, сама невеличка, Називається... (синичка). - Яке слово зайве? Обґрунтуйте свою думку. Представники кожної з команд записують на дошці назви перелітних пташок. 5 Робота біля дошки Кожній команді пропонується пара слів. Запис звукових схем-відгадок до метаграм (творчі вправи). o 3 і - по дереву стрибає, З у - її нам випікають. (Булка - білка) o Зі звуком [п] На городі росте, Зі звуком [ч] - Між берегів тече. (Ріпка -річка) 6 Пальчикова гімнастика 7 Запис речень під диктовку У лісі гарний кущ. Червоні ягоди лікувальні. Це шипшина. 8 Побудова моделей до записаних речень 9 Аналіз роботи команд (активність, поведінка, охайність під час письма, дотримання правил письма) Фізкультхвилинка під музику III. Заключна частина - Наша мандрівка завершується. Ракети готові повернутися до рідної Землі. Жителі казкової планети вдячні вам за науку. Для запуску ракети потрібно дати відповіді на запитання: - Подумайте: що є в Чернігові і в Челябінську, а немає в Одесі? (Звука [ч]) - Розгадайте метаграму. З "ка" дерева захищає, і на них вона завжди; З "єн" звірятко заховає, коли треба від біди, З "ге" з-за хмари виглядає, шапку сніжну не скидає. (Кора - нора - гора) o Якщо в моєму слові р - Я - хижий птах, Що високо літає. А змінити р на с - Тварина свійська, Нам допомагає. (Орел - осел) IV. Підсумок уроку - Що повторили на уроці? Що нового дізналися? - Що вдалося зробити легко? - Яке завдання було важким? - Кому працювати було цікаво? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2808 | |
Обов'язки дітей і батьків |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
Приголосні мають різний характер |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Всього коментарів: 0 | |