Слова ввічливості

Урок  185 (читання)

Тема: Слова ввічливості

Мета: вчити правильно інтонувати речення, вправляти у виразному читанні, сприяти підвищенню емоційної забарвленості мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас учнів, розвивати словесну творчість дітей, уважність, вміння аналізувати навчальний матеріал; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: малюнки-ілюстрації за темою "Слова ввічливості", фото краєвидів України.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Слухання вірша М. Чернявського "Рідний край", бесіда про рідний край

- Прочитайте акровірш, визначте відгадку. (Україна)

РІДНИЙ КРАЙ

У всіх людей своя святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в пустині рай, їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня родини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

- Як ви гадаєте, чому М. Чернявський говорить, що кожній людині "...рідніша ... своя пустиня..."?

- Уявіть що до нас приїхали діти з іншої країни. Що цікавого ви розповіли їм про нашу Батьківщину?

2 Читання тексту "Ми живемо в Україні" ("Післябукварик", с. 10)

3 Відповіді на запитання

- Чим пишаються і милуються кияни?

- З чим у тексті порівнюють місто Київ?

- Що найкраще робити у Криму?

- У якому краї ми можемо милуватися Карпатськими горами?

- Що покажуть нам діти Полісся?

- А чим славиться наш край?

- Чим багата наша мала батьківщина?

4 Гра "Читалочка-пірамідка"

- Складіть речення з кожним словом. край

країна

Україна

українка

українець

український

5 Творча робота

- Додайте голосні у вірш та прочитайте його.

У р..дн..м.. кр.... і с..рц.. СП..В.

Л..Л..К.. ЗД..Л..К.. Н..М В..СН.. Н..С..ТБ.

У Р..ДН..М.. кр.... і н..б.. б..зкр.... -

Потоки, П..Т..К.., М..В стр..н.. Т..Ч..ТБ.

(У рідному краї і серце співає.

Лелеки здалека нам весну несуть.

У рідному краї і небо безкрає -

Потоки, потоки, мов струни течуть.)

- Знайдіть в цьому вірші слова, в яких звуків більше, ніж букв. Поясніть чому. (Краї, співає, безкрає)

6 "Зашифроване речення"

- Розташуйте по порядку цифри та прочитайте речення

®-, ,-®-, ,-®-, ,-®

моя!

тобі, Добридень Україно

(Добридень тобі, Україно моя!)

- Яке ввічливе слово зустрілося в цьому реченні?

III. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні ми говоритимемо про ввічливі слова, про ситуації, коли їх уживають. Поміркуємо, для чого ж люди говорять ці слова.

IV. Робота над матеріалом уроку

1 Вправа для розвитку навичок читання (с. 14, завдання 1 та запис на дошці). Вправляння в інтонуванні окличних речень

Добро

добрий

Добридень!

Добрий день!

Доброго дня!

2 Слухання вірша В. Крищенка "Добрий день" (с. 12)

- Якими словами мама привіталася з дитиною?

- Як можна ще привітатися?

3 Читання вірша сильними учнями

4 Вправляння в інтонуванні окличних речень

5 Обговорення прочитаного

- Чому все усміхнене довкола?

- Який настрій у дитини, коли вона прокинулася? Чому?

- Які слова промовила дитина мамі?

- А як ти вранці вітаєшся зі своїми рідними?

6 Робота в парах

- Розіграйте невеличкий діалог - вітання мами і дитини вранці.

- Доброго ранку, мамо!

- Доброго ранку, синку!

- Бажаю тобі гарного настрою сьогодні та вдалого дня.

- Дякую, любий. Нехай і в тебе все цього дня буде добре.

- Спасибі, матусю.

7 Вправи на перевірку та розвиток уваги (с. 12,14, завдання 2)

 Фізкультхвилинка

ПОДОРОЖ ДО ЛІСУ

Петрик йшов, йшов, йшов І суницю знайшов.

З'їв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов І горішок знайшов.

З'їв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов І грибочок знайшов.

Поклав у корзинку І додому пішов.

(Імітація дій хлопчика.)

8 Проблемна ситуація

- Для чого людина говорить іншому: "Доброго дня!"?

9 Читання вчителем та сильними учнями оповідання за В. Сухомлинським "Скажи людині: "Доброго дня!"" (с. 14-15)

Обговорення прочитаного.

- Хто привітався першим?

- Яку пораду давав синові батько?

- Чому здивувався хлопчик?

- Якими словами привіталася бабуся?

- Що помітив хлопчик після вітання з бабусею?

- Чому це воно так?

10 Повторне читання оповідання

11 Відповіді на запитання підручника (с. 15)

12 "Скарбничка слів і понять"

o Читання пояснення до вислову листя заграло (с. 15).

o Пошук цього вислову в тексті.

o Складання з ним речень. (Після дощу листя заграло на сонці всіма барвами веселки.)

V. Підсумок уроку

- Навіщо ж ми вживаємо ввічливі слова?

- Назвіть деякі з них та ситуації, коли вони звучать у нашому мовленні.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2374 | Рейтинг: 0.0/0
Число і цифра 4. Написання цифри 4. Порівняння чисел у межах 4
Природа в місті (селі) та його околицях
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Периметр чотирикутника. Розв'язування задач за даним планом
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]