💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Слова ввічливості

Урок  185 (читання)

Тема: Слова ввічливості

Мета: вчити правильно інтонувати речення, вправляти у виразному читанні, сприяти підвищенню емоційної забарвленості мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас учнів, розвивати словесну творчість дітей, уважність, вміння аналізувати навчальний матеріал; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: малюнки-ілюстрації за темою "Слова ввічливості", фото краєвидів України.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Слухання вірша М. Чернявського "Рідний край", бесіда про рідний край

- Прочитайте акровірш, визначте відгадку. (Україна)

РІДНИЙ КРАЙ

У всіх людей своя святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в пустині рай, їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня родини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

- Як ви гадаєте, чому М. Чернявський говорить, що кожній людині "...рідніша ... своя пустиня..."?

- Уявіть що до нас приїхали діти з іншої країни. Що цікавого ви розповіли їм про нашу Батьківщину?

2 Читання тексту "Ми живемо в Україні" ("Післябукварик", с. 10)

3 Відповіді на запитання

- Чим пишаються і милуються кияни?

- З чим у тексті порівнюють місто Київ?

- Що найкраще робити у Криму?

- У якому краї ми можемо милуватися Карпатськими горами?

- Що покажуть нам діти Полісся?

- А чим славиться наш край?

- Чим багата наша мала батьківщина?

4 Гра "Читалочка-пірамідка"

- Складіть речення з кожним словом. край

країна

Україна

українка

українець

український

5 Творча робота

- Додайте голосні у вірш та прочитайте його.

У р..дн..м.. кр.... і с..рц.. СП..В.

Л..Л..К.. ЗД..Л..К.. Н..М В..СН.. Н..С..ТБ.

У Р..ДН..М.. кр.... і н..б.. б..зкр.... -

Потоки, П..Т..К.., М..В стр..н.. Т..Ч..ТБ.

(У рідному краї і серце співає.

Лелеки здалека нам весну несуть.

У рідному краї і небо безкрає -

Потоки, потоки, мов струни течуть.)

- Знайдіть в цьому вірші слова, в яких звуків більше, ніж букв. Поясніть чому. (Краї, співає, безкрає)

6 "Зашифроване речення"

- Розташуйте по порядку цифри та прочитайте речення

®-, ,-®-, ,-®-, ,-®

моя!

тобі, Добридень Україно

(Добридень тобі, Україно моя!)

- Яке ввічливе слово зустрілося в цьому реченні?

III. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні ми говоритимемо про ввічливі слова, про ситуації, коли їх уживають. Поміркуємо, для чого ж люди говорять ці слова.

IV. Робота над матеріалом уроку

1 Вправа для розвитку навичок читання (с. 14, завдання 1 та запис на дошці). Вправляння в інтонуванні окличних речень

Добро

добрий

Добридень!

Добрий день!

Доброго дня!

2 Слухання вірша В. Крищенка "Добрий день" (с. 12)

- Якими словами мама привіталася з дитиною?

- Як можна ще привітатися?

3 Читання вірша сильними учнями

4 Вправляння в інтонуванні окличних речень

5 Обговорення прочитаного

- Чому все усміхнене довкола?

- Який настрій у дитини, коли вона прокинулася? Чому?

- Які слова промовила дитина мамі?

- А як ти вранці вітаєшся зі своїми рідними?

6 Робота в парах

- Розіграйте невеличкий діалог - вітання мами і дитини вранці.

- Доброго ранку, мамо!

- Доброго ранку, синку!

- Бажаю тобі гарного настрою сьогодні та вдалого дня.

- Дякую, любий. Нехай і в тебе все цього дня буде добре.

- Спасибі, матусю.

7 Вправи на перевірку та розвиток уваги (с. 12,14, завдання 2)

 Фізкультхвилинка

ПОДОРОЖ ДО ЛІСУ

Петрик йшов, йшов, йшов І суницю знайшов.

З'їв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов І горішок знайшов.

З'їв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов І грибочок знайшов.

Поклав у корзинку І додому пішов.

(Імітація дій хлопчика.)

8 Проблемна ситуація

- Для чого людина говорить іншому: "Доброго дня!"?

9 Читання вчителем та сильними учнями оповідання за В. Сухомлинським "Скажи людині: "Доброго дня!"" (с. 14-15)

Обговорення прочитаного.

- Хто привітався першим?

- Яку пораду давав синові батько?

- Чому здивувався хлопчик?

- Якими словами привіталася бабуся?

- Що помітив хлопчик після вітання з бабусею?

- Чому це воно так?

10 Повторне читання оповідання

11 Відповіді на запитання підручника (с. 15)

12 "Скарбничка слів і понять"

o Читання пояснення до вислову листя заграло (с. 15).

o Пошук цього вислову в тексті.

o Складання з ним речень. (Після дощу листя заграло на сонці всіма барвами веселки.)

V. Підсумок уроку

- Навіщо ж ми вживаємо ввічливі слова?

- Назвіть деякі з них та ситуації, коли вони звучать у нашому мовленні.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2283 | Рейтинг: 0.0/0
Урок людяності «Краса і добро врятує світ»
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці...
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]