Урок 185 (читання) Тема: Слова ввічливостіМета: вчити правильно інтонувати речення, вправляти у виразному читанні, сприяти підвищенню емоційної забарвленості мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас учнів, розвивати словесну творчість дітей, уважність, вміння аналізувати навчальний матеріал; виховувати культуру мовлення. Обладнання: малюнки-ілюстрації за темою "Слова ввічливості", фото краєвидів України. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Слухання вірша М. Чернявського "Рідний край", бесіда про рідний край - Прочитайте акровірш, визначте відгадку. (Україна) РІДНИЙ КРАЙ У всіх людей своя святиня, Куди не глянь, де не спитай, Рідніша їм своя пустиня, Аніж земний в пустині рай, їм красить все їх рідний край. Нема без кореня родини, А нас, людей, без Батьківщини. М. Чернявський - Як ви гадаєте, чому М. Чернявський говорить, що кожній людині "...рідніша ... своя пустиня..."? - Уявіть що до нас приїхали діти з іншої країни. Що цікавого ви розповіли їм про нашу Батьківщину? 2 Читання тексту "Ми живемо в Україні" ("Післябукварик", с. 10) 3 Відповіді на запитання - Чим пишаються і милуються кияни? - З чим у тексті порівнюють місто Київ? - Що найкраще робити у Криму? - У якому краї ми можемо милуватися Карпатськими горами? - Що покажуть нам діти Полісся? - А чим славиться наш край? - Чим багата наша мала батьківщина? 4 Гра "Читалочка-пірамідка" - Складіть речення з кожним словом. край країна Україна українка українець український 5 Творча робота - Додайте голосні у вірш та прочитайте його. У р..дн..м.. кр.... і с..рц.. СП..В. Л..Л..К.. ЗД..Л..К.. Н..М В..СН.. Н..С..ТБ. У Р..ДН..М.. кр.... і н..б.. б..зкр.... - Потоки, П..Т..К.., М..В стр..н.. Т..Ч..ТБ. (У рідному краї і серце співає. Лелеки здалека нам весну несуть. У рідному краї і небо безкрає - Потоки, потоки, мов струни течуть.) - Знайдіть в цьому вірші слова, в яких звуків більше, ніж букв. Поясніть чому. (Краї, співає, безкрає) 6 "Зашифроване речення" - Розташуйте по порядку цифри та прочитайте речення ®-, ,-®-, ,-®-, ,-® моя! тобі, Добридень Україно (Добридень тобі, Україно моя!) - Яке ввічливе слово зустрілося в цьому реченні? III. Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні ми говоритимемо про ввічливі слова, про ситуації, коли їх уживають. Поміркуємо, для чого ж люди говорять ці слова. IV. Робота над матеріалом уроку 1 Вправа для розвитку навичок читання (с. 14, завдання 1 та запис на дошці). Вправляння в інтонуванні окличних речень Добро добрий Добридень! Добрий день! Доброго дня! 2 Слухання вірша В. Крищенка "Добрий день" (с. 12) - Якими словами мама привіталася з дитиною? - Як можна ще привітатися? 3 Читання вірша сильними учнями 4 Вправляння в інтонуванні окличних речень 5 Обговорення прочитаного - Чому все усміхнене довкола? - Який настрій у дитини, коли вона прокинулася? Чому? - Які слова промовила дитина мамі? - А як ти вранці вітаєшся зі своїми рідними? 6 Робота в парах - Розіграйте невеличкий діалог - вітання мами і дитини вранці. - Доброго ранку, мамо! - Доброго ранку, синку! - Бажаю тобі гарного настрою сьогодні та вдалого дня. - Дякую, любий. Нехай і в тебе все цього дня буде добре. - Спасибі, матусю. 7 Вправи на перевірку та розвиток уваги (с. 12,14, завдання 2) Фізкультхвилинка ПОДОРОЖ ДО ЛІСУ Петрик йшов, йшов, йшов І суницю знайшов. З'їв і далі пішов. Петрик йшов, йшов, йшов І горішок знайшов. З'їв і далі пішов. Петрик йшов, йшов, йшов І грибочок знайшов. Поклав у корзинку І додому пішов. (Імітація дій хлопчика.) 8 Проблемна ситуація - Для чого людина говорить іншому: "Доброго дня!"? 9 Читання вчителем та сильними учнями оповідання за В. Сухомлинським "Скажи людині: "Доброго дня!"" (с. 14-15) Обговорення прочитаного. - Хто привітався першим? - Яку пораду давав синові батько? - Чому здивувався хлопчик? - Якими словами привіталася бабуся? - Що помітив хлопчик після вітання з бабусею? - Чому це воно так? 10 Повторне читання оповідання 11 Відповіді на запитання підручника (с. 15) 12 "Скарбничка слів і понять" o Читання пояснення до вислову листя заграло (с. 15). o Пошук цього вислову в тексті. o Складання з ним речень. (Після дощу листя заграло на сонці всіма барвами веселки.) V. Підсумок уроку - Навіщо ж ми вживаємо ввічливі слова? - Назвіть деякі з них та ситуації, коли вони звучать у нашому мовленні. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2283 | |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Всього коментарів: 0 | |