Урок 182 (письмо) Тема: Наша моваМета: надати дітям уявлення про мовлення як засіб спілкування між людьми, про існування різних мов; мовлення усне і писемне; продовжувати роботу над закріпленням вивченого матеріалу; вдосконалювати навички читання складів, слів і речень зі знайомими літерами; формувати вміння робити звуковий і звуко-складовий аналіз слів, ділити слова на склади; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, увагу, мислення, інтелектуальні здібності; виховувати у дітей любов до рідної землі, мови, відчуття краси поезії, почуття дружби й товариськості, бажання активно працювати. Обладнання: предметні малюнки, картки із завданнями для групової та індивідуальної роботи, вірші, малюнок Королеви, робочий зошит. Підготовча робота: вивчення віршів про мову. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Гра "Зникла буква" ГІ. Ійка г% [1р% їж бублик к% %щ листок сфто ї %авел рі^ка 2 Каліграфічна хвилинка Письмо великого півовала (зустрічається при написанні великих літер Є, С ("ес"), Ж ("ж"), X ("ха")). 3 Гра "Закінчи моделі" Слово Буквар гщ^ска ка€Цка о - о - о - - 4 Складання схем поданих слів - З трьома словами складіть і запишіть речення. Олівець, таємничий, потяг, проміння, терпіння, розрум'янилося. III. Повідомлення теми та завдань уроку - Сьогодні урок ми проведемо у Палаці мови. Нас зустрічає Королева, яка відкриє перед вами справжні скарби рідної мови. - Ми в гостях, отже, згадайте, як потрібно поводитись. 1-й учень Мово, мовонька, рідненька, Сестро рідна, ніжна ненько, Вся рідня навкруг зібралась, Щоб сама ти не зосталась. 2-й учень Всі візьмемося за руки: Текст, Речення, Слово, Букви й Звуки. Ми палац підняли по піщинці, Йдіть до нього, малі українці! 3-й учень Хай Вітчизна моя, мов квітучий палац, Щастям й радістю нам сяє, І щоб рідна земля всіх зігріти могла. Усі (разом). Рідну мову старанно вивчаємо! - Рідна мова - то найбільший скарб кожного народу. Адже без мови народ не існує, не має своєї культури, не знає материнської пісні. Ми повинні берегти та шанувати мову батьків. IV. Повторення вивченого матеріалу 1 Робота над віршем "Буква до букви" Завдання 1. З вірша. У виділеному слові назвіть букви і поділіть його на склади. БУКВА ДО БУКВИ Буква до букви - слово вродилось, заусміхалось, заколосилось. Слово до слова - думка зродилась, з уст, ніби пісня, щиро полилась. Люди без думки - птиці безкрилі, з думкою люди мудрі й щасливі. Л. Лужецька 2 Доберіть заголовок до вірша Мова в нас така чарівна, Мелодійно так звучить, Поміж мовами царівна. Як без неї в світі жить? Мова в нас така чудова, Мелодійна і ясна, Солов'їна, світанкова І чарівна, як весна. Б. Пилат З Робота в групах - Виписати з вірша слова, що характеризують нашу мову. (Діти працюють на картках.) Фізкультхвилинка - Діти, Королева мови пропонує цікаве завдання. Потрібно прочитати зачарований текст. Але зробити це слід швидко, за 3 хвилини, бо Королева поспішає. Прочитайте текст-анаграму. Доберіть заголовок. Спишіть. Підкресліть слова, у яких звуків менше, ніж букв. Встановіть зв'язок слів виділеного речення. иМ леимжо у твраі ан зсіліус. аНд мнаи вокисе нбое. хТио тьшо-тепя хтовітверя редев. раТва і кссолоя єн тьухнуворся. ньТі инліщи овахє шнаі ичоблчя вді нсцоя. - Я допоможу Королеві перевірити, чи правильно ви виконали завдання. 5 Продовження роботи за підручником (с. 5) Завдання 2. Складіть прислів'я. Одне з них запишіть. 4 Робота з текстом-анаграмою Спершу подумай, Легко сказати, Мову веде, та важко зробити, наче мед тече, а потім скажи. V. Узагальнення вивченого матеріалу 1 Навчальна гра "Назви одним словом" (за предметними малюнками) 1) Пиріг, сир, ковбаса, хліб, морозиво - їжа. 2) Соловей, горобець, грак, журавель, снігур - птахи. Фізкультхвилинка 2 Прочитайте. Спишіть прислів'я. Підкресліть слова, у яких звуків більше, ніж букв. Виконайте звуко-буквений аналіз виділених слів Ще не встав, а вже їсти просить. Язиком дірки не залатаєш. Як жінка співає, то голодний чоловік вовком виє. Як багато хрущів навесні, то будуть проса ясні. Від гнилого яблучка і здорове гниє. 3 Продовження роботи над темою уроку Завдання 3. З окремих слів складіть і запишіть речення. хороших я друзів маю Завдання 4. Прочитайте вірш. Мово наша дзвінка, кришталева, мудра, стигла, солодка зернина. Якщо є ти - то житиме вічно колисковий наш край - Україна. - З підкресленими у тексті словами складіть і запишіть речення за поданим початком: Наша мова - 4 Робота з картками в парах Ґ Усне \ \ мовлення 3 Ґ Писемне Ч мовлення 3 газетна стаття театральна афіша ґ \ читання книги вголос радіопередача усна відповідь на уроці пояснення вчителя розмова по телефону письмова вправа лист Користуючись олівцем, зберіть дві низки намиста: "Усне мовлення" і "Писемне мовлення". VI. Підсумок уроку - Діти, Королева задоволена вашими відповідями. Ви молодці! Вона дякує вам і запрошує наступного разу в гості. - Що сподобалося на уроці? - Що вам запам'яталося найбільше? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1769 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Бджілка мала, та й та працює |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Всього коментарів: 0 | |