💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Наша мова

Урок  182 (письмо)

Тема: Наша мова

Мета: надати дітям уявлення про мовлення як засіб спілкування між людьми, про існування різних мов; мовлення усне і писемне; продовжувати роботу над закріпленням вивченого матеріалу; вдосконалювати навички читання складів, слів і речень зі знайомими літерами; формувати вміння робити звуковий і звуко-складовий аналіз слів, ділити слова на склади; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, увагу, мислення, інтелектуальні здібності; виховувати у дітей любов до рідної землі, мови, відчуття краси поезії, почуття дружби й товариськості, бажання активно працювати.

Обладнання: предметні малюнки, картки із завданнями для групової та індивідуальної роботи, вірші, малюнок Королеви, робочий зошит.

Підготовча робота: вивчення віршів про мову.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Гра "Зникла буква"

ГІ. Ійка г% [1р% їж бублик к% %щ

листок сфто ї %авел рі^ка

2 Каліграфічна хвилинка

Письмо великого півовала (зустрічається при написанні великих літер Є, С ("ес"), Ж ("ж"), X ("ха")).

3 Гра "Закінчи моделі"

Слово Буквар

гщ^ска

ка€Цка

  о - о

- о -   -

4 Складання схем поданих слів

- З трьома словами складіть і запишіть речення.

Олівець, таємничий, потяг, проміння, терпіння, розрум'янилося.

III. Повідомлення теми та завдань уроку

- Сьогодні урок ми проведемо у Палаці мови. Нас зустрічає Королева, яка відкриє перед вами справжні скарби рідної мови.

- Ми в гостях, отже, згадайте, як потрібно поводитись.

1-й учень

Мово, мовонька, рідненька,

Сестро рідна, ніжна ненько,

Вся рідня навкруг зібралась,

Щоб сама ти не зосталась.

2-й учень

Всі візьмемося за руки:

Текст, Речення, Слово, Букви й Звуки.

Ми палац підняли по піщинці,

Йдіть до нього, малі українці!

3-й учень

Хай Вітчизна моя, мов квітучий палац,

Щастям й радістю нам сяє,

І щоб рідна земля всіх зігріти могла.

Усі (разом). Рідну мову старанно вивчаємо!

- Рідна мова - то найбільший скарб кожного народу. Адже без мови народ не існує, не має своєї культури, не знає материнської пісні. Ми повинні берегти та шанувати мову батьків.

IV. Повторення вивченого матеріалу

1 Робота над віршем "Буква до букви"

Завдання 1. З вірша. У виділеному слові назвіть букви і поділіть його на склади.

БУКВА ДО БУКВИ

Буква до букви - слово вродилось, заусміхалось, заколосилось.

Слово до слова - думка зродилась, з уст, ніби пісня, щиро полилась.

Люди без думки - птиці безкрилі, з думкою люди мудрі й щасливі.

Л. Лужецька

2 Доберіть заголовок до вірша

Мова в нас така чарівна, Мелодійно так звучить, Поміж мовами царівна. Як без неї в світі жить? Мова в нас така чудова, Мелодійна і ясна,

Солов'їна, світанкова І чарівна, як весна.

Б. Пилат

З Робота в групах

- Виписати з вірша слова, що характеризують нашу мову. (Діти працюють на картках.)

 Фізкультхвилинка

- Діти, Королева мови пропонує цікаве завдання. Потрібно прочитати зачарований текст. Але зробити це слід швидко, за 3 хвилини, бо Королева поспішає.

Прочитайте текст-анаграму. Доберіть заголовок. Спишіть. Підкресліть слова, у яких звуків менше, ніж букв. Встановіть зв'язок слів виділеного речення.

иМ леимжо у твраі ан зсіліус. аНд мнаи вокисе нбое. хТио тьшо-тепя хтовітверя редев. раТва і кссолоя єн тьухнуворся. ньТі инліщи овахє шнаі ичоблчя вді нсцоя.

- Я допоможу Королеві перевірити, чи правильно ви виконали завдання.

5 Продовження роботи за підручником (с. 5)

Завдання 2. Складіть прислів'я. Одне з них запишіть.

4 Робота з текстом-анаграмою

Спершу подумай, Легко сказати, Мову веде,

та важко зробити, наче мед тече, а потім скажи.

V. Узагальнення вивченого матеріалу

1 Навчальна гра "Назви одним словом" (за предметними малюнками)

1) Пиріг, сир, ковбаса, хліб, морозиво - їжа.

2) Соловей, горобець, грак, журавель, снігур - птахи.

 Фізкультхвилинка

2 Прочитайте. Спишіть прислів'я. Підкресліть слова, у яких звуків більше, ніж букв. Виконайте звуко-буквений аналіз виділених слів

Ще не встав, а вже їсти просить. Язиком дірки не залатаєш. Як жінка співає, то голодний чоловік вовком виє. Як багато хрущів навесні, то будуть проса ясні. Від гнилого яблучка і здорове гниє.

3 Продовження роботи над темою уроку

Завдання 3. З окремих слів складіть і запишіть речення. хороших я друзів маю

Завдання 4. Прочитайте вірш.

Мово наша дзвінка, кришталева, мудра, стигла, солодка зернина.

Якщо є ти - то житиме вічно колисковий наш край - Україна.

- З підкресленими у тексті словами складіть і запишіть речення за поданим початком:

Наша мова -

4 Робота з картками в парах

Ґ Усне \

\ мовлення 3

Ґ Писемне

Ч мовлення 3

газетна

стаття

театральна

афіша

ґ \

читання книги вголос

радіопередача

усна відповідь на уроці

пояснення

вчителя

розмова по телефону

письмова

вправа

лист

Користуючись олівцем, зберіть дві низки намиста: "Усне мовлення" і "Писемне мовлення".

VI. Підсумок уроку

- Діти, Королева задоволена вашими відповідями. Ви молодці! Вона дякує вам і запрошує наступного разу в гості.

- Що сподобалося на уроці?

- Що вам запам'яталося найбільше?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 1769 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Бджілка мала, та й та працює
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]