Урок 174 (письмо) Тема: Списування рукописних великих і малих літер українського алфавіту в зошит без друкованої основи. Навчальний диктантМета: удосконалювати навички письма рукописних літер у зошитах без друкованої основи; вчити першокласників писати під диктовку; розвивати увагу, зв'язне мовлення; виховувати в дітей охайність, старанність, інтерес до навчання, бажання допомагати одне одному. Обладнання: робочий зошит, плакат "Правильно сиди під час письма", сигнальні картки синього та червоного кольорів, картки з друкованими та рукописними літерами, картки для роботи в парах. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Відгадування загадки o Біле поле, чорне насіння. Хто його сіє, той розуміє. - Про яке поле і насіння йдеться в загадці? - Скільки таких "насінинок" в українській мові? 2 Гра "Зашифроване слово" Щоб прочитати слово, потрібно в рядку закреслити однакові букви. пзаімвмяаупшкіяш - Назвіть зашифроване слово. - Чим відрізняється звук від букви? - Якими бувають звуки? - Як ви гадаєте, яких слів в українській мові більше - тих, що починаються з голосного, чи тих, що починаються з приголосного звука? - Якими бувають букви? III. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні ви працюватимете в зошитах без друкованої основи. Пригадаємо написання та поєднання великих і малих літер українського алфавіту. Вас чекають різноманітні завдання: письмо під диктовку, складання речень. А у мене буде можливість ще раз перевірити, хто ж у нас найуважніший та найстаранніший учень. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Гра "Розпізнай літеру" У кожного учня - дві картки: синій колір - рукописна літера, червоний - друкована. Учитель показує картку з літерою, учні сигнальною карткою визначають, що це за літера. Фізкультхвилинка Руки вгору підіймаєм, А тоді їх опускаєм, А тоді скоріш, скоріш Тупай, тупай веселіш. 2 Вправа "Знайди помилку" На дошці написані рукописні літери: перший рядок - малі, в написанні яких допущено помилки, другий рядок - великі та малі, написані з дотриманням правил каліграфії. - Що ви можете сказати про записані букви? - В якому рядочку допущені помилки? - Назвіть букви першого рядочка і порахуйте, скільки помилок допущено у їх написанні. - Знайдіть і виправте помилку. 3 Списування рукописних великих і малих букв 1) Бесіда. - Що ви можете сказати про букви другого рядочка? Назвіть їх. Ось ідуть два чоловіки: Той - малий, а той - великий. Так і літери, як люди, Можуть різні на зріст бути. - Коли писатимете великі літери? Наведіть приклади слів. Імена, міста і ріки - Буква пишеться велика. 2) Списування великих рукописних літер. - Наведіть приклади імен, що починаються з букви, вказаної вчителем. 3) Списування рукописних малих літер. - Утворіть слова із записаних літер. 4 Навчальний диктант - Прослухайте жартівливі віршики. Знайдіть помилку, ви-правте її і запишіть правильне слово. o Котику Мурчику прикро було: Булка від нього сховалась в дупло. o Лисичка знає на зубок Смачненьку казку "Колосок". o Охав автобус, віз пасажирів: Вчених пташок та дресированих звірів. o Ходить капля біля річки, Витягає жаб з водички. o Ми з братом лісники від роду - Пиляли палкою колоду. o Кинула шишку на мене зозуля, В мене на лобі з'явилася куля. - Зачитайте записані слова. - Назвіть слова, у яких кількість звуків і букв не співпадає. - Зі словами, що є назвами тварин, складіть речення. Одне з речень учні записують під диктовку вчителя. Фізкультхвилинка V. Розвиток мовлення Робота в парах На партах картки з надрукованим текстом. _асилько і _ергій пішли до _ічки. Хлопці _упалися, _овилирибку. А потім зварили з _иби _шку. - Прочитайте речення. - Які з загублених букв слід писати великими? Чому? - Чи можна ці речення назвати текстом? Чому? - Доповніть текст своїми реченнями. VI. Підсумок уроку - Що ми бачимо і пишемо? - А що ми чуємо і вимовляємо? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2882 | |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Дещо з історії |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Народні промисли України |
Всього коментарів: 0 | |