💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, дж

Урок  166 (читання)

Тема: Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, дж

Мета: формувати в учнів навички злитої вимови звука [дж]; продовжувати формувати в першокласників уявлення про невідповідність між звуками і буквами; удосконалювати навички правильного, свідомого читання; розвивати усне мовлення, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання берегти її.

Обладнання: предметні малюнки (джміль, бджілка, знаряддя праці], схеми звукових моделей, карта-малюнок джерельця, картки для роботи в парах, сигнальні картки з цифрами.

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент

От і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно вас знову учить.

Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

1 Бесіда

- З яким звуком ви ознайомилися минулого уроку?

- Наведіть приклади слів з цим звуком.

- Як він позначається на письмі?

- Чи є в українській мові звук, який на письмі позначається двома буквами?

2 Слухання вірша (розповідає підготовлений учень)

Що ж до букв "де" "же", "де" "зе", Пам'ятаймо всі таке:

Означають букви ці:

Звуки [дж], [дз], [дз']

Ось, наприклад, джерело,

Дзенькіт, дзюркіт, джміль, дзвінок.

3 Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом

4 Добирання звукових моделей до поданих малюнків

На дошці - малюнки: джміль і бджілка.

 I II Ох І І о  -0-0-0  --0=0  -=о=

      

5 Створення проблемної ситуації

Хтось конверт у двері всунув.

А у нім, здається, лист.

І від кого ж він цікаво.

І що пишеться у нім?

Пишуть разом джміль і бджілка:

"В лісі трапилась біда.

Дзюркотіло джерельце дзвінко Та хтось каміння в нього наскидав".

Учитель розгортає малюнок. На ньому - джерельце, вода в деяких місцях перекрита камінням.

Вони і план джерельця нам прислали.

Вода і справді, майже не тече.

"Врятуйте! Нам каміння не підняти І не розчистити від бруду джерельце."

- Що, врятуємо джерельце? Тоді помандруємо разом із ним і, виконуючи різні завдання, будемо прибирати камінці.

 Фізкультхвилинка

Ми бродили по лісах, Підійшли до річки.

І ділили навпіл все,

Як маленькі стрічки.

Тобі - квітка!

Мені - квітка!

Тобі - грибок!

Мені - грибок!

Річку ми ділить не стали,

Як міцненький той горіх,

Бо моря, поля і далі В світі створені для всіх.

II. Основна частина

1 Підготовча робота до опрацювання вірша "Джерельце"

- Щоб прибрати перший камінчик, треба виконати завдання. А для цього прочитайте стовпчик слів.

- Яка різниця між словами джерело і джерельце?

- Що може бути джерельним?

- А як ви гадаєте, яка вона - джерельна вода?

На малюнку вчитель прибирає камінчик, фарбою малює воду до наступного камінчика, так робить за кожним разом, коли учні виконають завдання.

2 Робота над віршем "Джерельце"

3 Розглядання малюнка

- Кого ви бачите на малюнку?

- Що лежить біля джерельця?

- Як ви вважаєте, навіщо хлопчику лопатка?

- Що ви можете сказати про хлопчика?

4 Читання вірша вчителем

- Де виблискує джерельце?

5 Словникова робота виблискує водою до ладу

6 Читання вірша учнями

7 Відтворення змісту прочитаного

- Від чийого імені, на вашу думку, говориться у вірші?

- Що хоче зробити хлопчик?

- Як ви розумієте вислови "задзвенить, заспіва вода"?

8 Виразне читання вірша учнями

- Погляньте на джерельце. Водичка швидко побігла і, от лихо, знову зупинилася!

 Фізкультхвилинка

Дзюрчить у джерелі водиця,

Нахилимося, щоб умиться.

До сонечка потягнемося І святій землі поклонимося.

9 Робота в парі

Кожна пара отримує картку.

Улісідзвінкодзюркотитпьджерельце.

- Прочитайте речення.

- Сигнальною карткою покажіть кількість слів у реченні.

- А тепер покажіть картку з номером правильної графічної моделі.

1_____________________________

4.1______________________________

- Перешкоду подолали. Рушаємо далі!

10 Робота в групах

- Для того щоб розчистити джерельце, вам потрібні інструменти. (Діти обирають інструменти та об'єднуються у групи.)

1) Складання розповіді за малюнком.

2) Виступи груп.

Учитель прибирає останнє забруднене місце.

III. Заключна частина

- Ось і вдалося розчистити джерельце.

Світла стелиться стежинка,

Дзюркотить джерельце дзвінко.

- Я біжу, я біжу!

Срібні дзеркальця держу,

Щоб дивились в нього друзі,

Синьоокі квітки в лузі.

- З чим порівнюється джерельце?

- Коли воно буде схожим на дзеркальце?

- Що можна побачити, глянувши в чисту воду?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2599 | Рейтинг: 0.0/0
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Урок малювання
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Для чого ми вивчаємо природознавство
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]