💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, дж

Урок  166 (читання)

Тема: Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, дж

Мета: формувати в учнів навички злитої вимови звука [дж]; продовжувати формувати в першокласників уявлення про невідповідність між звуками і буквами; удосконалювати навички правильного, свідомого читання; розвивати усне мовлення, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання берегти її.

Обладнання: предметні малюнки (джміль, бджілка, знаряддя праці], схеми звукових моделей, карта-малюнок джерельця, картки для роботи в парах, сигнальні картки з цифрами.

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент

От і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно вас знову учить.

Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

1 Бесіда

- З яким звуком ви ознайомилися минулого уроку?

- Наведіть приклади слів з цим звуком.

- Як він позначається на письмі?

- Чи є в українській мові звук, який на письмі позначається двома буквами?

2 Слухання вірша (розповідає підготовлений учень)

Що ж до букв "де" "же", "де" "зе", Пам'ятаймо всі таке:

Означають букви ці:

Звуки [дж], [дз], [дз']

Ось, наприклад, джерело,

Дзенькіт, дзюркіт, джміль, дзвінок.

3 Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом

4 Добирання звукових моделей до поданих малюнків

На дошці - малюнки: джміль і бджілка.

 I II Ох І І о  -0-0-0  --0=0  -=о=

      

5 Створення проблемної ситуації

Хтось конверт у двері всунув.

А у нім, здається, лист.

І від кого ж він цікаво.

І що пишеться у нім?

Пишуть разом джміль і бджілка:

"В лісі трапилась біда.

Дзюркотіло джерельце дзвінко Та хтось каміння в нього наскидав".

Учитель розгортає малюнок. На ньому - джерельце, вода в деяких місцях перекрита камінням.

Вони і план джерельця нам прислали.

Вода і справді, майже не тече.

"Врятуйте! Нам каміння не підняти І не розчистити від бруду джерельце."

- Що, врятуємо джерельце? Тоді помандруємо разом із ним і, виконуючи різні завдання, будемо прибирати камінці.

 Фізкультхвилинка

Ми бродили по лісах, Підійшли до річки.

І ділили навпіл все,

Як маленькі стрічки.

Тобі - квітка!

Мені - квітка!

Тобі - грибок!

Мені - грибок!

Річку ми ділить не стали,

Як міцненький той горіх,

Бо моря, поля і далі В світі створені для всіх.

II. Основна частина

1 Підготовча робота до опрацювання вірша "Джерельце"

- Щоб прибрати перший камінчик, треба виконати завдання. А для цього прочитайте стовпчик слів.

- Яка різниця між словами джерело і джерельце?

- Що може бути джерельним?

- А як ви гадаєте, яка вона - джерельна вода?

На малюнку вчитель прибирає камінчик, фарбою малює воду до наступного камінчика, так робить за кожним разом, коли учні виконають завдання.

2 Робота над віршем "Джерельце"

3 Розглядання малюнка

- Кого ви бачите на малюнку?

- Що лежить біля джерельця?

- Як ви вважаєте, навіщо хлопчику лопатка?

- Що ви можете сказати про хлопчика?

4 Читання вірша вчителем

- Де виблискує джерельце?

5 Словникова робота виблискує водою до ладу

6 Читання вірша учнями

7 Відтворення змісту прочитаного

- Від чийого імені, на вашу думку, говориться у вірші?

- Що хоче зробити хлопчик?

- Як ви розумієте вислови "задзвенить, заспіва вода"?

8 Виразне читання вірша учнями

- Погляньте на джерельце. Водичка швидко побігла і, от лихо, знову зупинилася!

 Фізкультхвилинка

Дзюрчить у джерелі водиця,

Нахилимося, щоб умиться.

До сонечка потягнемося І святій землі поклонимося.

9 Робота в парі

Кожна пара отримує картку.

Улісідзвінкодзюркотитпьджерельце.

- Прочитайте речення.

- Сигнальною карткою покажіть кількість слів у реченні.

- А тепер покажіть картку з номером правильної графічної моделі.

1_____________________________

4.1______________________________

- Перешкоду подолали. Рушаємо далі!

10 Робота в групах

- Для того щоб розчистити джерельце, вам потрібні інструменти. (Діти обирають інструменти та об'єднуються у групи.)

1) Складання розповіді за малюнком.

2) Виступи груп.

Учитель прибирає останнє забруднене місце.

III. Заключна частина

- Ось і вдалося розчистити джерельце.

Світла стелиться стежинка,

Дзюркотить джерельце дзвінко.

- Я біжу, я біжу!

Срібні дзеркальця держу,

Щоб дивились в нього друзі,

Синьоокі квітки в лузі.

- З чим порівнюється джерельце?

- Коли воно буде схожим на дзеркальце?

- Що можна побачити, глянувши в чисту воду?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2627 | Рейтинг: 0.0/0
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Задачі на збільшення ...
Твої руки. Чутливість шкіри
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]