Урок 166 (читання) Тема: Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, джМета: формувати в учнів навички злитої вимови звука [дж]; продовжувати формувати в першокласників уявлення про невідповідність між звуками і буквами; удосконалювати навички правильного, свідомого читання; розвивати усне мовлення, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання берегти її. Обладнання: предметні малюнки (джміль, бджілка, знаряддя праці], схеми звукових моделей, карта-малюнок джерельця, картки для роботи в парах, сигнальні картки з цифрами. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент От і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей скликає, Щоб успішно вас знову учить. Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. 1 Бесіда - З яким звуком ви ознайомилися минулого уроку? - Наведіть приклади слів з цим звуком. - Як він позначається на письмі? - Чи є в українській мові звук, який на письмі позначається двома буквами? 2 Слухання вірша (розповідає підготовлений учень) Що ж до букв "де" "же", "де" "зе", Пам'ятаймо всі таке: Означають букви ці: Звуки [дж], [дз], [дз'] Ось, наприклад, джерело, Дзенькіт, дзюркіт, джміль, дзвінок. 3 Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом 4 Добирання звукових моделей до поданих малюнків На дошці - малюнки: джміль і бджілка. I II Ох І І о -0-0-0 --0=0 -=о=
5 Створення проблемної ситуації Хтось конверт у двері всунув. А у нім, здається, лист. І від кого ж він цікаво. І що пишеться у нім? Пишуть разом джміль і бджілка: "В лісі трапилась біда. Дзюркотіло джерельце дзвінко Та хтось каміння в нього наскидав". Учитель розгортає малюнок. На ньому - джерельце, вода в деяких місцях перекрита камінням. Вони і план джерельця нам прислали. Вода і справді, майже не тече. "Врятуйте! Нам каміння не підняти І не розчистити від бруду джерельце." - Що, врятуємо джерельце? Тоді помандруємо разом із ним і, виконуючи різні завдання, будемо прибирати камінці. Фізкультхвилинка Ми бродили по лісах, Підійшли до річки. І ділили навпіл все, Як маленькі стрічки. Тобі - квітка! Мені - квітка! Тобі - грибок! Мені - грибок! Річку ми ділить не стали, Як міцненький той горіх, Бо моря, поля і далі В світі створені для всіх. II. Основна частина 1 Підготовча робота до опрацювання вірша "Джерельце" - Щоб прибрати перший камінчик, треба виконати завдання. А для цього прочитайте стовпчик слів. - Яка різниця між словами джерело і джерельце? - Що може бути джерельним? - А як ви гадаєте, яка вона - джерельна вода? На малюнку вчитель прибирає камінчик, фарбою малює воду до наступного камінчика, так робить за кожним разом, коли учні виконають завдання. 2 Робота над віршем "Джерельце" 3 Розглядання малюнка - Кого ви бачите на малюнку? - Що лежить біля джерельця? - Як ви вважаєте, навіщо хлопчику лопатка? - Що ви можете сказати про хлопчика? 4 Читання вірша вчителем - Де виблискує джерельце? 5 Словникова робота виблискує водою до ладу 6 Читання вірша учнями 7 Відтворення змісту прочитаного - Від чийого імені, на вашу думку, говориться у вірші? - Що хоче зробити хлопчик? - Як ви розумієте вислови "задзвенить, заспіва вода"? 8 Виразне читання вірша учнями - Погляньте на джерельце. Водичка швидко побігла і, от лихо, знову зупинилася! Фізкультхвилинка Дзюрчить у джерелі водиця, Нахилимося, щоб умиться. До сонечка потягнемося І святій землі поклонимося. 9 Робота в парі Кожна пара отримує картку. Улісідзвінкодзюркотитпьджерельце. - Прочитайте речення. - Сигнальною карткою покажіть кількість слів у реченні. - А тепер покажіть картку з номером правильної графічної моделі. 1_____________________________ 4.1______________________________ - Перешкоду подолали. Рушаємо далі! 10 Робота в групах - Для того щоб розчистити джерельце, вам потрібні інструменти. (Діти обирають інструменти та об'єднуються у групи.) 1) Складання розповіді за малюнком. 2) Виступи груп. Учитель прибирає останнє забруднене місце. III. Заключна частина - Ось і вдалося розчистити джерельце. Світла стелиться стежинка, Дзюркотить джерельце дзвінко. - Я біжу, я біжу! Срібні дзеркальця держу, Щоб дивились в нього друзі, Синьоокі квітки в лузі. - З чим порівнюється джерельце? - Коли воно буде схожим на дзеркальце? - Що можна побачити, глянувши в чисту воду? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2599 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Урок малювання |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Всього коментарів: 0 | |