Урок 153 (письмо) Тема: Письмо великої букви Є, складів, слів із нею. Написання слів з великої буквиМета: навчити писати велику літеру Є; удосконалювати навички правильної вимови, каліграфічного письма, вміння розбивати слова на склади, ставити наголос, виділяти наголошений та ненаголошений склади, виконувати звуко-буквений аналіз слів; формувати навички самоконтролю, роботи за варіантами; учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку планувати власні дії; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, інтелектуальні здібності, почупя змагання, уяву, кмітливість, інтерес до навчання, дрібну моторику руки; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, працювати за зразком; виховувати охайність, естетичні смаки; бажання працювати, любов до школи; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання. Обладнання: міні-підручник на кожного учня робочий зошит; зразок рукописної літери ? у сітці зошита. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Звукові аналітико-синтетичні вправи 1) Читання звукової таблиці. єм єл єп єр єт не це єш єс єд єк єг лє де єн єш єв єч єй тє зє 2) Читання слів. 2 Звуко-буквений аналіз 1) Відгадування загадки. - Відгадайте загадку. Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки. o Довгі вуха має, Швидко в лісі стрибає. (Заєць) 2) Робота з віршем. - Прочитайте вірш. Скажіть, як звати головну героїню? Єва малює, Єва співає, Єва танцює і вишиває; Страви готує, брата годує, Підлогу миє - все Єва вміє. І. Січовик - Що вміє робити дівчинка? Прочитайте словами тексту. (Малює, співає, танцює, вишиває, готує, годує, миє) - Виконайте звуко-буквений аналіз слова Єва. - Згадайте імена людей, які б починалися з букви Є. (Євдоким, Євген, Єлизавета, Єгор, Євгенія, Єфросинія) III. Повідомлення теми і завдань уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Показ зразка рукописної літери € в сітці зошита 2 Аналіз графічної будови літери € - Велика буква Є складається з двох елементів: лівого великого півовала, у якого верхнє заокруглення слід писати вужче, ніж нижнє, і короткої горизонтальної прямої лінії. - На що схожа велика літера Є? Буква "Є". Яка вона? Ніби скибка кавуна. Кавуна маля просило - Двічі скибку надкусило. В. Гринько 3 Засвоєння конфігурації літери 1) Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів. Алгоритм написання великої букви Є 1. Починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії -? 2. Заокруглюємо ліворуч, торкаючись верхньої міжрядкової лінії -? 3. Ведемо вниз на себе -? 4. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо вправо -? 5. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка -? 6. Другий елемент пишемо від середини півовала зліва праворуч трохи вище верхньої рядкової -? 7. Ведемо горизонтальну пряму лінію, що коротша за верхнє заокруглення - Пишемо під рахунок: і-раз-і, два. 2) "Письмо" учнями у повітрі з орієнтацією на показ учителя (тричі). 3) Аналіз зразка літери в зошиті з друкованою основою. 4 Робота в зошиті 1) Обведення поданих у зошиті пунктирних зображеннь літери. 2) Самостійне письмо трьох літер. Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок. - Що не вдалося при написанні літери Є? - Яка з написаних літер найкраща (найгірша)? - Як виправити помилку? 3) Дописування рядка літери. Фізкультхвилинка 5 Письмо другого рядка букви €. Письмо другої частини рядка під рахунок: і-раз-і, два 6 Письмо складів із літерою 6 1) Пояснення вчителем написання нижнього з'єднання Єл Алгоритм написання нижнього з'єднання з буквою Є 1. Пишемо велику літеру Є -? 2. Трохи вище нижньої рядкової лінії починаємо писати другу літеру - л ("ел") -? 3. Заокруглюємо вниз праворуч -? 4. Торкаючись нижньої рядкової, ведемо вгору пряму коротку похилу лінію до верхньої лінії робочого рядочка -? 5. Не відриваючи руки, ведемо вниз на себе по писаному майже до середини робочого рядка -? 6. Продовжуємо вести вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка -? 7. Заокруглюємо праворуч, торкаючись нижньої рядкової лінії -? 8. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка - Пишемо під рахунок: і-раз-і, два; і-три, чотири-і. 2) Пояснення вчителем принципів написання верхнього з'єднання Єр. Алгоритм написання верхнього з'єднання з буквою Є 1. Пишемо велику літеру Є -? 2. Доводимо з'єднання до верхньої рядкової лінії -? 3. Від верхньої рядкової лінії ведемо довгу пряму вниз на себе -? 4. Ведемо до нижньої міжрядкової лінії -? 5. Від першого елемента трохи вище нижньої рядкової ведемо вгору лінію, заокруглюючи праворуч -? 6. Торкаючись верхньої рядкової лінії, ведемо коротку лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка -? 7. Заокруглюємо праворуч, торкаючись, нижньої рядкової лінії -? 8. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка - Пишемо під рахунок: і раз і, два; три, і-чотири-і. " Пальчикова гімнастика 7 Робота над реченням 1) Читання речення у прописах. - Прочитайте речення, записане на сторінці зошита. - Знайдіть і прочитайте слова, у яких зустрічається буква є. - Чи є слова, що записані з великої букви Є? - Чому в одному випадку слово єнот пишеться з великої букви Є, а в другому - з маленької? 2) Робота на рядочку прописів - дописування речення про єнота. 8 Письмо слів із буквою € 1) Прочитайте слова за схемою. Запишіть їх у зошит. Поясніть їх значення. Євгенія, Євдоким, Єгор, Єнісей, Єреван, Європа, Євразія. - Назвіть імена людей. Єнісей - велика річка на сході Росії. Єреван - столиця Вірменії. Європа - частина світу, у якій розташовані такі держави, як Україна, Франція, Германія, Польща тощо. Євразія - найбільший материк. 2) Скласти з одним зі слів речення. Побудувати моделі цього речення. 9 Творчі вправи 1) Прочитати слова-анаграми. Записати ті, що починаються з великої літери Є. ИЄЕГПТ Є АЛЬТЕ ІЯЄАВПТОР ДОКІЄВЯ ЄМАЛЮ (Єгипет, ательє, Євпаторія, Євдокія, малює) 2) Робота за варіантами. Прочитати прислів'я. Записати, пояснити їх значення. Підкреслити голосні букви, що позначають два звуки. Варіанті Варіант 2 Хто має. той дбає, у а Посієш ^ вродить к < ^ вчасно - < пстсно. *? вродить вчасно - рясно. Варіант 4 V. Підсумок уроку - От і завершується наш урок. Працювали ви старанно, виконували завдання у зошитах охайно. Розумнички! А зараз давайте згадаємо. - Яку букву навчилися писати? - Які звуки нею позначаються на письмі? - Згадайте слова, які пишуться з великої букви Є. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4457 | |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Мистецтво оригамі |
Всього коментарів: 0 | |