Урок 145 (читання) Тема: Звукосполучення [йу]. Позначення його буквами Ю, ю. Робота з дитячою книжкою. Урок-гра "З якої це казки?" (за сторінками прочитаних казок)Мета: ознайомити учнів зі звукосполученням [йу] та буквою, що його позначає; вчити виконувати звуко-буквений аналіз слів, читати склади і слова з вивченими буквами; розвивати мовлення учнів, уміння слухати, відтворювати прослухане; виховувати допитливість, бажання дотримуватися правил дорожнього руху. Обладнання: малюнки до казок "Ріпка", "Курочка Ряба", "Івасик-Телесик", "Колобок", "Котик і Півник", "Колосок", "Рукавичка", "Коза-дереза", "Солом'яний бичок". ХІД УРОКУ І. Організаційний момент Учитель звертає увагу дітей на наявність шкільного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Мовна розминка 1) Придумайте назву для казки. По обніжку йшов цапок. Опирався на ціпок. Він гілляки із лози Ніс для білої кози. А для сірих козенят Півмішечка гарбузенят. Бородою тряс цапок, Опирався на ціпок. ("Цапок") - Хто такий цапок? - Коли ми вживаємо слово цапок? (Коли говоримо про маленьку тваринку або називаємо Ті лагідно.) - А коли ця тварина доросла, як ми говоримо? (Цап) - Ким був цап у тексті "Циркова залізниця"? - Який перший звук у слові? Дайте йому характеристику. - Яким цей звук може бути ще? - У якому слові віршика ви чули звук [ц']? - Що означає слово ціпок? - Якою буквою на письмі позначаються звуки [ц], [ц']? Покажіть її в абетці. 2) Гра "Доповни словосполучення". Великий камінь, а маленький... (камінець). Великий прапор, а маленький... (прапорець). Великий ремінь, а маленький... (ремінець). - Що спільного у доповнених словах? 3) Чистомовка. Цирк сцена цуценя хлопець залізниця - Прочитайте слова мовчки. - Прочитайте: Ця-ця-ця - до крамниці зайшла вовчиця. Це-це-це - купила ковбаси кільце. Ці-ці-ці - і дві паляниці. Ці-ці-ці - ще й трохи гірчиці. o слова з одним складом; o слово із наголосом на першому складі; o слово з двома звуками [ц]; o слово, у якому кількість букв і звуків буде різною. III. Актуалізація опорних знань учнів 1 Слухання вірша Юра рибку упіймав, Ще картоплі накопав. Потім із кринички Витягнув водички. А маленька Юля - Принесла цибулі, Кропу і петрушки - Зварить мама юшки. - Про кого цей вірш? - Що зробив Юра? - Що зробила Юля? - Що ви можете сказати про Юру і Юлю? 2 Звуковий аналіз слова Юра - Поділіть це слово на склади, поставте наголос. - Який перший звук? Який перший склад? Які чуєте звуки? 3 Викладання звукової моделі слова Юра Учитель починає і викладає перший склад, учні продовжують. - Що нового, незвичного ви побачили? IV. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні на уроці ми вивчимо ще одну літеру. Спробуємо визначити, на що вона схожа, знайдемо її в абетці. Навчимося читати слова з нею. А у кінці уроку на вас чекатиме чудова гра. V. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення з буквою ю Аналіз будови, порівняння великої і малої літери ю. Визначення її місця в абетці. Букву Ю я впізнаю - Трохи дивна буква Ю. Нібито до ясена Буква О прив'язана. Сіють, миють і співають - Букву Ю слова ці мають. Імена Юрко, Юхим - З неї починаєм їх. У абетці, от дива - Перед Я стоїть вона. 2 Добір слів з буквою ю 1) Слухання вірша. Виділення у ньому слів з буквою ю. - Юро! Юро! Оглянися! В'юн на вудочку зловився! Поки Юра позіхав, В'юн з гачка у воду впав, І поплив собі, поплив... Юра юшки не зварив. 2) Самостійний добір слів. 3 Робота за Букварем Фізкультхвилинка Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити, Я вас хочу на зарядку, Друзі, запросити. Руки вгору піднімаєм, Швидко вниз їх опускаєм. Нахил вправо, нахил вліво - Повторімо знову вміло. VI. Робота з дитячою книжкою - Я знаю, що ви дуже любите читати і слухати казки. Казка - це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло. Казок країна чарівна, У гості й вас чека вона. Отож часу не гайте, У подорож рушайте. - А подорожувати будемо сторінками ось цих книжок. "Переходити" від однієї до іншої ми зможемо лише за умови правильної відповіді на попередньо поставлене запитання. o На городі, що за черга? Дід і баба тут стоять. Тягнуть щось перед собою І не витягнуть ніяк. ("Ріпка") o Маленьке, сіреньке, Біди наробило: Щось біле, кругленьке, Хвостиком розбило. Сумує і плаче бабуся, Дідусь витирає сльозу, А курочка кудкудаче: "Я вам золоте знесу". ("Курочка Ряба") o В'ється річка невеличка Хлопчик у човні сидить. З берега матуся кличе, Щоб обідом пригостить. І вгадать цього героя Справа зовсім не складна. Казка ця усім відома Про кого вона? (Про Івасика-Телесика) o Хто кругленький і смачненький, Із віконця скік та скік, Втік від баби та від діда До лисички на язик? ("Колобок") o Що за хатка на узліссі Вся ворушиться, дрижить. Де не взявсь кабан біжить, Тут і вовк іде, й ведмідь, Й кожен хоче в хатці жить. Так вже тісно їм усім - Ось-ось-ось порветься дім. Що за дім такий лежить, І ворушиться й дрижить? ("Рукавичка") o Сидить півник на печі, їсть смачненькі калачі. Тут лисичка прибігає, Мерщій півника хапає. Біжить котик рятувати, В лисиці півника забрати. ("Котик і Півник") o Знайшов півник колосок. Змолов борошна мішок. Спік негайно у печі Пиріжки та калачі. Мишенят не пригощав, Бо жоден з них не помагав. ("Колосок") o Вигнав дід козу із хати, Та й пішла вона блукати. В зайця хатку відібрала, Всі козу ту виганяли. Рак козулю ущипнув - Зайцю хатку повернув. ("Коза-дереза") o Я бичок-третячок, Смоляний в мене бочок. Із соломи дід зробив, Бік смолою засмолив. ("Солом'яний бичок") VII. Підсумок уроку - З якою буквою ви ознайомилися на уроці? - Покажіть її в абетці. - Що ви дізналися про цю літеру? - Наведіть приклади слів із буквою ю. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2512 | |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
У царстві букв і звуків |
Продовження екскурсії |
Чим ми бачимо |
Звірі |
Всього коментарів: 0 | |