💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звукосполучення [йу]. Позначення його буквами Ю, ю. Робота з дитячою книжкою. Урок-гра "З якої це казки?" (за сторінками прочитаних казок)

Урок  145 (читання)

Тема: Звукосполучення [йу]. Позначення його буквами Ю, ю. Робота з дитячою книжкою. Урок-гра "З якої це казки?" (за сторінками прочитаних казок)

Мета: ознайомити учнів зі звукосполученням [йу] та буквою, що його позначає; вчити виконувати звуко-буквений аналіз слів, читати склади і слова з вивченими буквами; розвивати мовлення учнів, уміння слухати, відтворювати прослухане; виховувати допитливість, бажання дотримуватися правил дорожнього руху.

Обладнання: малюнки до казок "Ріпка", "Курочка Ряба", "Івасик-Телесик", "Колобок", "Котик і Півник", "Колосок", "Рукавичка", "Коза-дереза", "Солом'яний бичок".

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент

Учитель звертає увагу дітей на наявність шкільного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Повторення вивченого матеріалу

1 Мовна розминка

1) Придумайте назву для казки.

По обніжку йшов цапок. Опирався на ціпок.

Він гілляки із лози Ніс для білої кози.

А для сірих козенят Півмішечка гарбузенят. Бородою тряс цапок, Опирався на ціпок. ("Цапок")

- Хто такий цапок?

- Коли ми вживаємо слово цапок? (Коли говоримо про маленьку тваринку або називаємо Ті лагідно.)

- А коли ця тварина доросла, як ми говоримо? (Цап)

- Ким був цап у тексті "Циркова залізниця"?

- Який перший звук у слові? Дайте йому характеристику.

- Яким цей звук може бути ще?

- У якому слові віршика ви чули звук [ц']?

- Що означає слово ціпок?

- Якою буквою на письмі позначаються звуки [ц], [ц']? Покажіть її в абетці.

2) Гра "Доповни словосполучення".

Великий камінь, а маленький... (камінець).

Великий прапор, а маленький... (прапорець).

Великий ремінь, а маленький... (ремінець).

- Що спільного у доповнених словах?

3) Чистомовка.

Цирк

сцена

цуценя

хлопець

залізниця

- Прочитайте слова мовчки.

- Прочитайте:

Ця-ця-ця - до крамниці зайшла вовчиця. Це-це-це - купила ковбаси кільце. Ці-ці-ці - і дві паляниці.

Ці-ці-ці - ще й трохи гірчиці.

o слова з одним складом;

o слово із наголосом на першому складі;

o слово з двома звуками [ц];

o слово, у якому кількість букв і звуків буде різною.

III. Актуалізація опорних знань учнів

1 Слухання вірша

Юра рибку упіймав,

Ще картоплі накопав.

Потім із кринички Витягнув водички.

А маленька Юля -

Принесла цибулі,

Кропу і петрушки -

Зварить мама юшки.

- Про кого цей вірш?

- Що зробив Юра?

- Що зробила Юля?

- Що ви можете сказати про Юру і Юлю?

2 Звуковий аналіз слова Юра

- Поділіть це слово на склади, поставте наголос.

- Який перший звук? Який перший склад? Які чуєте звуки?

3 Викладання звукової моделі слова Юра

Учитель починає і викладає перший склад, учні продовжують.

- Що нового, незвичного ви побачили?

IV. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми вивчимо ще одну літеру. Спробуємо визначити, на що вона схожа, знайдемо її в абетці. Навчимося читати слова з нею. А у кінці уроку на вас чекатиме чудова гра.

V. Вивчення нового матеріалу

1 Ознайомлення з буквою ю

Аналіз будови, порівняння великої і малої літери ю. Визначення її місця в абетці.

Букву Ю я впізнаю -

Трохи дивна буква Ю.

Нібито до ясена Буква О прив'язана.

Сіють, миють і співають -

Букву Ю слова ці мають.

Імена Юрко, Юхим -

З неї починаєм їх.

У абетці, от дива -

Перед Я стоїть вона.

2 Добір слів з буквою ю

1) Слухання вірша. Виділення у ньому слів з буквою ю.

- Юро! Юро! Оглянися!

В'юн на вудочку зловився!

Поки Юра позіхав,

В'юн з гачка у воду впав,

І поплив собі, поплив...

Юра юшки не зварив.

2) Самостійний добір слів.

3 Робота за Букварем

 Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити,

Я вас хочу на зарядку,

Друзі, запросити.

Руки вгору піднімаєм,

Швидко вниз їх опускаєм.

Нахил вправо, нахил вліво -

Повторімо знову вміло.

VI. Робота з дитячою книжкою

- Я знаю, що ви дуже любите читати і слухати казки. Казка - це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.

Казок країна чарівна,

У гості й вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

- А подорожувати будемо сторінками ось цих книжок. "Переходити" від однієї до іншої ми зможемо лише за умови правильної відповіді на попередньо поставлене запитання.

o На городі, що за черга?

Дід і баба тут стоять.

Тягнуть щось перед собою

І не витягнуть ніяк. ("Ріпка")

o Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

"Я вам золоте знесу". ("Курочка Ряба")

o В'ється річка невеличка Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя Справа зовсім не складна.

Казка ця усім відома

Про кого вона? (Про Івасика-Телесика)

o Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік,

Втік від баби та від діда До лисички на язик? ("Колобок")

o Що за хатка на узліссі Вся ворушиться, дрижить.

Де не взявсь кабан біжить,

Тут і вовк іде, й ведмідь,

Й кожен хоче в хатці жить.

Так вже тісно їм усім -

Ось-ось-ось порветься дім.

Що за дім такий лежить,

І ворушиться й дрижить? ("Рукавичка")

o Сидить півник на печі, їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати. ("Котик і Півник")

o Знайшов півник колосок.

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав. ("Колосок")

o Вигнав дід козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала,

Всі козу ту виганяли.

Рак козулю ущипнув -

Зайцю хатку повернув. ("Коза-дереза")

o Я бичок-третячок,

Смоляний в мене бочок.

Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив. ("Солом'яний бичок")

VII. Підсумок уроку

- З якою буквою ви ознайомилися на уроці?

- Покажіть її в абетці.

- Що ви дізналися про цю літеру?

- Наведіть приклади слів із буквою ю.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2512 | Рейтинг: 0.0/0
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
У царстві букв і звуків
Продовження екскурсії
Чим ми бачимо
Звірі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]