Урок 144 (письмо) Тема: Письмо великої букви Ц ("це"), складів, слів із нею. Письмо реченьМета: навчити писати велику букву Ц (це), склади, слова з нею, будувати зі слів речення та записувати його з друкованого тексту; розвивати каліграфічне письмо, увагу, старанність; виховувати працелюбність, взаємодопомогу. Обладнання: підготовлена дошка, зображення великої букви Ц ("це"), макет кошика з гаманцями, намальовані цибулинки, картки із завданням, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент - Увага, діти, сьогодні в нас незвичайний урок письма. Для звичайного уроку нам потрібні... (зошити, ручки, олівці, розрізна азбука). Перевірте, чи все готове до уроку! Для незвичайного уроку потрібно відгадати загадку. o Сидить Марушка В семи кожушках, Хто її роздягає, Той сльози проливає. (Цибуля) - До нас надійшло прохання із Цибулинного царства, цар з царівною просять нас допомогти їм знайти урожай цибулі. Цілий кошик цибулі зник у Цибулинному царстві! (Учитель показує кошик і вішає його на дошку) Допоможемо відшукати урожай? (Так) II. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні на уроці ми, шукаючи цибулинки, навчимося писати велику букву Ц ("це"), склади, слова та цілі речення з нею. III. Звукові аналітичні та синтетичні вправи - Укажіть місце звуків [ц], [ц'] у словах: цибуля, стілець, стіл, ціна, цуценя, цирк, хатинка, цемент, олівець, царівна, цукерка. (Учні називають звук та його місце у слові.) Ми знайшли декілька цибулин. (Учитель кладе їх у кишеньки кошика.) - Прочитайте склад з м'яким приголосним [ц']. (Ці) Ще одна цибулинка - до кошика! (Учитель кладе до кошика цибулинку.) - Які слова можна утворити зі складами Ца, Ци, Це, Ці, Цу? Прочитаймо слова. - Прочитайте слова, що відповідають на питання який? (.Цікавий, цілий) Скільки складів у слові цап? (Один) У слові цемент?! (Два) У слові цуценя? (Три) Прочитайте слова з одним складом. (Цап, цар, цирк) Молодці, знайшли ще одну цибулинку! - Які звуки може позначати на письмі буква ц ("це")? (Буква "це" на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [ц] і м'який [ц1].) Повторімо всі разом! Фізкультхвилинка IV. Ознайомлення з конфігурацією великої букви Ц ("це") - Нагадайте, будь ласка, коли слова пишуться з великої букви? (Відповіді учнів.) Як пишуться слова, що стоять на початку речення? (З великої букви) Що потрібно вміти, аби написати речення, що починаються словами Цілий / Царівна / Цвіркуні (Уміти писати велику букву Ц ("це").) Погляньте на зображення великої букви Ц ("це"). (Учитель показує зразок рукописної літери у сітці зошита.) Велика буква Ц ("це") складається (учитель показує на зразку) з трьох елементів: двох довгих прямих ліній, з яких перша заокруглюється вгорі, внизу і продовжується до верхньої міжрядкової лінії, а друга заокруглюється тільки внизу, і маленької петлі. - Погляньте уважно, як правильно писати велику букву Ц ("це"): починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії; ведемо, заокруглюючи, угору до цієї лінії; на відстані, яка дорівнює половині робочого рядка, заокруглюємо праворуч; ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої рядкової лінії; заокруглюємо праворуч і продовжуємо до верхньої міжрядкової лінії; не відриваючи руки, ведемо по писаному вниз на себе від верхньої міжрядкової лінії до верхньої рядкової і далі до нижньої рядкової лінії; торкаючись нижньої лінії робочого рядка, заокруглюємо праворуч угору; закінчуємо писати від другої довгої прямої лінії на відстані, що дорівнює половині робочого рядка, і на його середині; не відриваючи руки, ведемо вниз на себе коротку пряму лінію на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка; заокруглюємо ліворуч угору до перетину з нижньою рядковою і короткою прямою лініями; закінчуємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії. Пишемо під рахунок: і-раз-і, два-і, три-і. (Учитель демонструє написання літери на дошці). Учні в парах показують названі елементи букви. V. Вправи з письма - Наведіть літери за поданим контуром у зошиті. (Учні наводять контури.) Ще раз зверніть увагу на написання букви. (Учитель демонструє написання, коментуючи його.) Напишіть три літери самостійно. Порівняйте свої букви зі зразком, які елементи написані правильно, а які не дуже гарні. - Допишіть рядок до кінця. - Викладіть на партах слово цистерна - перший рядок, цікавий - другий рядок, цуценя - третій рядок. Уважно вимовте всі звуки слова та згадайте, які букви позначають ці звуки. (Учні викладають слова на партах, учитель ходить між рядами, перевіряє роботу учнів.) Кожен ряд отримує цибулинку! (Учитель кладе цибулю до кошика.) - Пропишіть на другому рядку зошита велику букву Ц ("це") так гарно і правильно, щоб отримати ще одну цибулину. (Учитель перевіряє роботу учнів, по закінченні кладе ще одну цибулину до кошика) Пальчикова гімнастика Цибулинки ми знайдемо, (Учні утворюють "цибулинку" руками.) В кошик всі їх покладемо. (Діти кладуть "цибулинку" на стіл.) - Запишемо в зошити склади, які ми утворили у таблиці: Ца, Ци, Це, Ці, Цо, Цу. (Учні пишуть за зразком вчителя, який коментує з'єднання.) - Погляньте: ми знайшли майже цілий кошик цибулі! (Учитель кладе до кошика ще одну.) Однак не вистачає ще декількох цибулин. Працюймо далі! - Запишіть слова з дошки, які мають два склади. Пам'ятайте: на початку - велика буква Ц ("це"). Слова запишіть в рядок через кому. (Цемент, Цегла, Ціна, Цілий, Цукор) - Ще цибулинка до кошика! Не вистачає лише однієї. Які ж вдячні та веселі будуть цар із царівною, коли побачать нашу допомогу і повний кошик цибулі. Останню цибулинку знайдемо, коли виконаємо останнє завдання. Кожен з вас отримає картку з початком речення та словами, з яких треба скласти і записати речення у зошити. (Учитель роздає картки по рядах.) Якщо комусь не зрозуміло, підніміть тихенько руку. Картка 1 Цілий_____________________________________________________________. (цар, цукерки, смачні, їв, день) Картка 2 Царівна___________________________________________________________. (з, цуценям, гралась, веселим) Картка З Цвіркун___________________________________________________________. (на, весело, скрипочці, грав) - Прочитайте речення, які ви записали. - Як радітимуть цар із царівною, що вони робитимуть? (Цар їстиме цукерки, а царівна буде гратись з цуценям.) - Тепер кошик заповнений до краю. Які ми молодці, що допомогли Цибулинному царству знайти загублений урожай! Добре діло зробили. Що ви відчуваєте зараз? Чи варто допомагати іншим і робити добро? (Відповіді учнів.) VI. Підсумок уроку - Яку букву навчилися писати на уроці? - Які звуки позначаються буквою ц ("це") на письмі? - Які слова з буквою ц ("це") запам'ятали? - Чи сподобалось вам допомагати іншим? Чому? - Що сподобалося на уроці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4015 | |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Як тварини готуються до зими |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Всього коментарів: 0 | |