Урок 140 (письмо) Тема: Письмо великої букви ї, буквосполучень, слів із неюМета: вчити учнів писати велику букву ї, поєднувати її з іншими буквами; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; повторити написання великих літер; вчити списувати з друкованого тексту, розгадувати кросворд; розвивати пам'ять, увагу, дрібну моторику руки, мовну культуру; виховувати охайність під час письма, патріотизм та повагу до Батьківщини. Обладнання: зразки друкованих і писаних букв; предметні малюнки, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення і закріплення вивченого матеріалу 1 Утворення слів з буквою/ - Утворіть нове слово, додаючи тільки одну букву в кінці. ЇЖ ? ЇЖА ? ЇЖАК ? ЇЖАКИ - Утворіть слова, змінивши початок слова. 2 Звуко-буквений аналіз слова поїзд - А тепер зробимо звуко-буквений аналіз цього слова. Поїзд [п о й і з д] - 5 б., 6 зв., 4 пр., 2 гол., 2 скл. 3 Складання речень із поданих слів їжак іде Поїзд Київ - столиця заготовляє України. столиці. ДО їжу. - Чому слово Київ пишемо з великої літери? (Це назва міста.) - Які ще ви знаєте назви міст? (Харків, Одеса, Херсон, Львів...) - Яка назва нашого міста? - Як будемо писати назви міст? (З великої літери) - Перед тим, як записати речення, ми підготуємося до письма. 4 Підготовка до письма 1) Повторення гігієнічних правил письма. 2) Повторення назв ліній сітки зошита. 3) Пальчикова гімнастика. 5 Письмо речення за зразком - А тепер можна приступити до написання речення. Прочитайте, яке речення записане на дошці. (Київ, Ізмаїл - міста) - Які слова записані з великої букви? (Київ, Ізмаїл) - Одну назву міста ми сьогодні вже згадували, а назву міста Ізмаїл дехто чує вперше. Словникова робота - Це назва дуже старого міста, яке побудоване турками як фортеця. Видатний полководець О. Суворов звільнив його від турецьких військ. Згодом Ізмаїл став обласним центром, який знаходиться на річці Дунай і має великий порт. Сьогодні це місто стало районним центром, належить до Одеської області. - Скільки слів у цьому реченні? (Три) - Чи є в середині речення розділові знаки? (Тире, кома) Після якого слова? (Після слова Ізмаїл) Перед яким словом? (Перед словом міста) - А кома після якого слова? (Після слова Київ) - Пропишіть ці речення за пунктиром, звертаючи увагу на розділові знаки. - А тепер спробуйте записати його самостійно. III. Повідомлення теми та мети уроку IV. Робота над новим матеріалом 1 Демонстрування та порівняння друкованої та рукописної літер / 2 Розвиток асоціативного мислення - А що вам нагадує рукописна буква? - На які вже знайомі раніше елементи та букви схожа 7? (На букву 7, елементи букви К) 3 Аналіз елементів букви / - Велика буква 7 складається з чотирьох елементів: короткої похилої, довгої прямої лінії із заокругленням унизу ліворуч і двох крапок, що не поєднуються з другим елементом. 4 Алгоритм написання букви / - А щоб прописати 7, уважно послухайте та подивіться. Учитель прописує на дошці, промовляючи алгоритм написання. Алгоритм написання букви ї 1. Починаємо писати вище середини відстані між верхньою рядковою та верхньою міжрядковою лініями -? 2. Ведемо коротку похилу праворуч угору до верхньої міжрядкової лінії -? 3. Не відриваючи руки, ведемо вниз довгу пряму лінію до нижньої рядкової лінії -? 4. Заокруглюємо вліво -? 5. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка -? 6. Двома дотиками до паперу трішки вище верхньої міжрядкової лінії ставимо дві крапки так, щоб початок першого елемента був між ними - Пишемо під рахунок раз, два-і, три, чотири. 5 Письмо букви - Спробуємо "прописати" в повітрі, промовляючи: раз, два-і, три, чотири. - А тепер пропишіть по пунктиру, під мою диктовку: раз, два-і, три, чотири. - Другий рядок запишіть самостійно, рахуючи подумки. Фізкультхвилинка 6 Письмо речення з буквою / V. Підсумок уроку - Яку букву ви навчилися сьогодні писати? (Велику букву І) - Які слова пишуться з великою буквою ї? - Розгадайте кросворд та відгадайте ключове слово. 1) Ось до класу всіх скликає Голосистий наш дзвінок. І ми радо поспішаємо Не в садок, а на... (урок). 2) Людина, яка проживає в столиці України. (Киянин) 3) Державна мова українців. (Українська) 4) Слово, яке має однакове значення зі словом Батьківщина та вживається в словосполученні "рідний..." (Край) 5) Головне місто нашої держави. (Кйів) 6). Дівчинку, яка на голові носить віночок зі стрічечками, називають... (україночка). 7) В лісі є кравець чудовий, Шиє звірям він обнови. І собі пошив піджак. Хто кравець такий?... (їжак). - І яке слово дістали по вертикалі? (Україна) Красивий, щедрий, рідний край. І мова наша - солов'їна. Люби, шануй оберігай Усе, що зветься... (Україна). - Я завершую урок саме цим віршем, бо дуже хочу, щоб ви були гідними громадянами нашої чудової, мальовничої України. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4565 | |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Комбінована аплікація |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Всього коментарів: 0 | |