Урок 115 (читання) Тема: Закріплення знань про звук [ч], букви Ч, ч ("че"). Робота над текстом "На полонині"Мета: закріпити літературну вимову звука [ч]; формувати навички швидкочитання, збагачувати словниковий запас; продовжувати розвивати навички виразного читання; виховувати любов до природи. Обладнання: предметні малюнки, роздавальні картки з читання: Цікава дидактика. Українська мова. 1-4 класи / Автор-упорядник І. Є. Серпухова. - X.: Ранок: Веста, 2003. - 304 с. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1 Мовна розминка. Повторення скоромовки У голубки-горлички Туркотливе горлечко. Горличка туркоче, Горличка воркоче. - У яких словах зустрічається звук [ч]? - Яке звукове значення має цей звук? (Приголосний, глухий, твердий) 2 Звуко-буквений аналіз слова горличка 3 Оголошення теми уроку - Сьогодні, діти, ми продовжуватимемо вчитися читати слова з буквою Ч ("че"). III. Вивчення нового матеріалу 1 Складання слів із букв кожного рядка (букви не повторюються) н Т к А Р с с р А 3 А У Р 3 У У Е л Б Б л п А Е Г 0 Д Т и 0 г Д - А зараз я запрошую вас в уявну подорож до мальовничих Карпат. 2 Читання вірша "Карпати" вчителем - Зі скількох речень складається вірш? - Прочитайте перше речення. - Прочитайте друге речення. - Які ці речення за метою висловлювання? - Знайдіть і прочитайте слова, які римуються. (Навесні - голосні, гудуть - ідуть) - Прочитайте найкоротші, найдовші слова. 1) Словникова робота. Полонина - безліса ділянка українських Карпат, яка використовується для пасовиська та сінокосу. Трембіта - гуцульський народний духовий музичний інструмент у вигляді довгої дерев'яної труби. 2) Вправи на розширення кута зору. 3) Підготовчі вправи до читання вірша учнями. - Прочитайте перше слово кожного рядка. - Прочитайте останнє слово кожного рядка. Читання вірша по рядках 4) Виразне читання вірша учнями. Фізкультхвилинка Гнав по небу вітерець Білочубеньких овець. А ці вівці не прості - То хмаринки кочові. А над лісом як летіли - Вовка сірого зустріли. Знав би цей вовцюга сірий, Що ці вівці неїстівні. А хмаринки посміялись. Посміялись й геть подались. З Робота над текстом "На полонині" - Ми продовжуємо подорож українськими Карпатами. І на нас чекає зустріч з дівчинкою Марічкою. 1) Словникова робота. Чабан, вівчар - овечий пастух. Смерічки - вічнозелені хвойні дерева, ялини. - Складіть речення з цими словами. 2) Первинне ознайомлення з текстом. Читання вчителем. - Про кого йдеться в тексті "На полонині"? - Куди вона пішла з татком? - Які пісні Марічка співала? - Про що розповідали вівчарі дівчинці? 3) Вправи на розширення кута зору. - Прочитайте слова, які є назвами предметів. (Гори, радість, співаночки) - Прочитайте слова, які виражають дію предметів. (Зустріли, розповідали) 4) Читання тексту "На полонині" сильними учнями "ланцюжком". 5) Вибіркове читання. - Прочитайте речення, в яких йдеться про таке: o куди пішла Марічка з татком; o що дівчинка несе чабанам, а що - татко; o як зустріли чабани дівчинку. 6) Вправи на удосконалення навичок швидкочитання. o Читання першого абзацу "буксиром" (читання в парах: один читає, а інший - намагається його наздогнати); o читання другого абзацу в уповільненому темпі; o читання третього абзацу "блискавкою" (у темпі скоромовки). 7) Виразне читання тексту. IV. Підсумок уроку - Що нового дізналися на уроці читання? - Що для вас було найцікавішим? - Які вправи найбільше сподобалося виконувати? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3291 | |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Всього коментарів: 0 | |