Урок 114 (письмо) Тема: Письмо рядкової букви ч ("че"), складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. Закріплення вивченого про емоційне забарвлення голосуМета: навчити учнів писати рядкову букву ч ("че"), поєднувати її з іншими буквами у словах; писати склади та слова з нею; закріплювати навички каліграфічного письма; розвивати зв'язне мовлення першокласників; закріпити вивчене про забарвлення голосу: вчити дітей передавати відтінками голосу різні почуття; виховувати працелюбність, акуратність. Обладнання: робочий зошит, фішки для звукових моделей слів, малюнки черепахи, чашки; картки з друкованими і рукописними літерами, таблиця "Пиши правильно". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Граматична математика - ПАХА + Ш + НЯ = ЧЕРЕШНЯ - ШКА + Й = ЧАЙ - Який звук стоїть на початку кожного слова? Дайте йому характеристику. (Звук [ч] приголосний, глухий, твердий.) 2 Звуко-буквений аналіз слів - Відгадайте загадку. Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки. o То холодним, то гарячим Вдома кожен мене бачив, І співаю я від жару, І пускаю з носа пару. (Чайник) - Скільки складів у цьому слові? - Скільки букв, звуків? - Який звук позначає буква "ч"? Доведіть. - До якої групи предметів належить чайник? (Посуд) Назвіть інші предмети, які входять до цієї групи. III. Повідомлення теми і завдань уроку - На письмі звук [ч] позначається літерами Ч, ч ("че"). Сьогодні будемо вчитися писати рядкову літеру ч ("че"). Ми потренуємося писати склади, слова і речення з цією буквою. Але перед тим, як почати працювати у зошиті, нам необхідно виконати декілька вправ для пальчиків та кисті. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Показ зразка рукописної літери в сітці зошита 2 Аналіз графічної будови літери ч ("че") - Рядкова буква ч ("че") складається з двох елементів: фігурної лінії (короткої похилої риски, що з'єднується з горизонтальною короткою, вигнутою вниз, лінією) і короткої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч. - На що схожа літера ч ("че")? На стільчик схожа буква "че", Якщо його перевернути. Уважно ти абетку вчив, Тепер читай, Щоб учнем гарним бути! В. Юречко 3 Засвоєння конфігурації літери 1) Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів. - Рядкова буква ч ("че") складається з двох елементів: фігурної лінії (короткої похилої риски, що з'єднується з горизонтальною короткою, вигнутою вниз, лінією) і короткої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч. Алгоритм написання рядкової букви ч ("че") 1. Починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії -? 2. Ведемо вгору коротку похилу риску до верхньої рядкової лінії -? 3. Не відриваючи руки, пишемо горизонтальну коротку вигнуту вниз лінію, яка закінчується на верхній рядковій лінії від кінця короткої риски на відстані, що дорівнює половині робочого рядка -? 4. Не відриваючи руки, ведемо коротку пряму вниз на себе -? 5. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч, торкаючись цієї лінії -? 6. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка - Пишемо під рахунок і-раз, два-і. o "Письмо" букви у повітрі "носиком" o Письмо букви під рахунок і-раз, два-і. Фізкультхвилинка (за вибором учителя) 2) Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя (тричі). 3) Аналіз зразка літери в навчальному зошиті (з друкованою основою). 4 Робота в зошиті 1) Обведення пунктирного зображення літери. 2) "Письмо" букви у повітрі "носиком". 3) Самостійне письмо трьох літер. Зіставлення написаних літер зі зразком. Аналіз помилок. - Що не вдалося при написанні літери ч ("че")? - Яка з написаних літер найкраща (найгірша)? - На що потрібно звернути увагу при подальшому написанні? 5 Письмо другого рядка букви ч ("че"). Письмо другої частини рядка під рахунок і-раз, два-і 6 Письмо буквосполучень 7 Письмо слів, речень з вивченими буквами V. Розвиток мовлення 1 Читання уривка з оповідання І. Кирія "Добра мачуха" вчителем У хату зайшла стурбована бабуся й забідкалася, що загинула велика біла кролиця, котра два дні тому навела кроленят. Зачувши це, Гафійка розплакалась. - А як же кроленята? Як же вони без неї? - Сама не знаю,- стенула плечима бабуся. Саме цієї хвилини й порушила мовчанку кішка Сіра. Вона, мабуть, знудьгувалася в запічку зі своїм котеням, вийшла до господарів, а ті, бач, чимось заклопотані й не звертають на неї уваги. Тож і нагадала про себе голосним "н-н-я-ав". - Чого тобі, Сіра? - обізвалась Гафійка, - на руки хочеш? Ай-ай-ай! І не соромно тобі? Велика така! Цієї весни Сіра привела одне кошеня, і тепер ось, нагодувавши його вволю, захотіла посидіти в Гафійки на руках. - Мурчиш, а в нас біда, кроленята без мами залишилися,- погладила Сіру Гафійка.- Узяла б та й вигодувала, бо загинуть.- І раптом обличчя її проясніло, радісно зблиснули очі.- Бабусю, дідусю! - вигукнула.- Може, справді Сірій кроленят підпустити? Дід з бабою перезирнулися. - А чого? - сказав дідусь.- Спробуймо! І ось внесли Гафійка з бабусею в старій дідовій шапці семеро малюсіньких кроленят. Вони були голенькі й тремтіли. У запічку, на старій ряднині, лежало, згорнувшись калачиком, таке ж безпомічне й сліпе, як кроленята, кошеня. Вимостивши навколо нього чимале гніздо з клоччя, щоб було тепліше, бабуся поклала туди кроленят. - Ну, давай сюди Сіру,- звернулася до Гафійки.- Побачимо, що вона на це скаже. Гафійка погладила Сіру, підійшла з нею до запічка. - Іди, моя розумнице, у своє кубельце, це там у тебе діток побільшало, годуй їх і бережи,- і поклала кішку біля кроленят і кошеня. Зачувши матір, кошеня запищало і почало тицятися мордочкою в її живіт. Заворушилися й стали шукати сосків і кроленята. Сіра ж, на диво, ніскілечки не здивувалася з цього. Вона спершу лизнула котика, а потім по черзі заходилася лизати кроленят, задоволено муркочучи. Від радості Гафійка сплеснула в долоні й підстрибнула вгору. - Дідусю, бабусю! Прийняла! Сіра прийняла кроленят! Тепер вони виживуть. - Чи сподобалося вам оповідання? 2 Переказ уривка декількома учнями з передачею за допомогою відтінків голосу відповідних почуттів 3 Аналіз розповідей - У кого вийшло найкраще? - З якою інтонацією вимовляли слова бабусі? Гафійки? VI. Підсумок уроку - Яку букву вчилися писати на уроці? - Які емоції людина може передати, змінюючи відтінки голосу? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3210 | |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Всього коментарів: 0 | |