💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Письмо рядкової букви ч ("че"), складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. Закріплення вивченого про емоційне забарвлення голосу

Урок  114 (письмо)

Тема: Письмо рядкової букви ч ("че"), складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. Закріплення вивченого про емоційне забарвлення голосу

Мета: навчити учнів писати рядкову букву ч ("че"), поєднувати її з іншими буквами у словах; писати склади та слова з нею; закріплювати навички каліграфічного письма; розвивати зв'язне мовлення першокласників; закріпити вивчене про забарвлення голосу: вчити дітей передавати відтінками голосу різні почуття; виховувати працелюбність, акуратність.

Обладнання: робочий зошит, фішки для звукових моделей слів, малюнки черепахи, чашки; картки з друкованими і рукописними літерами, таблиця "Пиши правильно".

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Граматична математика

- ПАХА + Ш + НЯ = ЧЕРЕШНЯ

- ШКА + Й = ЧАЙ

- Який звук стоїть на початку кожного слова? Дайте йому характеристику. (Звук [ч] приголосний, глухий, твердий.)

2 Звуко-буквений аналіз слів

- Відгадайте загадку. Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки.

o То холодним, то гарячим Вдома кожен мене бачив,

І співаю я від жару,

І пускаю з носа пару. (Чайник)

- Скільки складів у цьому слові?

- Скільки букв, звуків?

- Який звук позначає буква "ч"? Доведіть.

- До якої групи предметів належить чайник? (Посуд) Назвіть інші предмети, які входять до цієї групи.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

- На письмі звук [ч] позначається літерами Ч, ч ("че"). Сьогодні будемо вчитися писати рядкову літеру ч ("че"). Ми потренуємося писати склади, слова і речення з цією буквою. Але перед тим, як почати працювати у зошиті, нам необхідно виконати декілька вправ для пальчиків та кисті.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Показ зразка рукописної літери в сітці зошита

2 Аналіз графічної будови літери ч ("че")

- Рядкова буква ч ("че") складається з двох елементів: фігурної лінії (короткої похилої риски, що з'єднується з горизонтальною короткою, вигнутою вниз, лінією) і короткої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч.

- На що схожа літера ч ("че")?

На стільчик схожа буква "че",

Якщо його перевернути.

Уважно ти абетку вчив,

Тепер читай,

Щоб учнем гарним бути!

В. Юречко

3 Засвоєння конфігурації літери

1) Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів.

- Рядкова буква ч ("че") складається з двох елементів: фігурної лінії (короткої похилої риски, що з'єднується з горизонтальною короткою, вигнутою вниз, лінією) і короткої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч.

Алгоритм написання рядкової букви ч ("че")

 1. Починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії

-? 2. Ведемо вгору коротку похилу риску до верхньої рядкової лінії

-? 3. Не відриваючи руки, пишемо горизонтальну коротку вигнуту вниз лінію, яка закінчується на верхній рядковій лінії від кінця короткої риски на відстані, що дорівнює половині робочого рядка

-? 4. Не відриваючи руки, ведемо коротку пряму вниз на себе

-? 5. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч, торкаючись цієї лінії

-? 6. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка

- Пишемо під рахунок і-раз, два-і.

o "Письмо" букви у повітрі "носиком"

o Письмо букви під рахунок і-раз, два-і.

 Фізкультхвилинка (за вибором учителя)

2) Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя (тричі).

3) Аналіз зразка літери в навчальному зошиті (з друкованою основою).

4 Робота в зошиті

1) Обведення пунктирного зображення літери.

2) "Письмо" букви у повітрі "носиком".

3) Самостійне письмо трьох літер. Зіставлення написаних літер зі зразком. Аналіз помилок.

- Що не вдалося при написанні літери ч ("че")?

- Яка з написаних літер найкраща (найгірша)?

- На що потрібно звернути увагу при подальшому написанні?

5 Письмо другого рядка букви ч ("че"). Письмо другої частини рядка під рахунок і-раз, два-і

6 Письмо буквосполучень

7 Письмо слів, речень з вивченими буквами

V. Розвиток мовлення

1 Читання уривка з оповідання І. Кирія "Добра мачуха" вчителем

У хату зайшла стурбована бабуся й забідкалася, що загинула велика біла кролиця, котра два дні тому навела кроленят.

Зачувши це, Гафійка розплакалась.

- А як же кроленята? Як же вони без неї?

- Сама не знаю,- стенула плечима бабуся.

Саме цієї хвилини й порушила мовчанку кішка Сіра. Вона, мабуть, знудьгувалася в запічку зі своїм котеням, вийшла до господарів, а ті, бач, чимось заклопотані й не звертають на неї уваги. Тож і нагадала про себе голосним "н-н-я-ав".

- Чого тобі, Сіра? - обізвалась Гафійка, - на руки хочеш? Ай-ай-ай! І не соромно тобі? Велика така!

Цієї весни Сіра привела одне кошеня, і тепер ось, нагодувавши його вволю, захотіла посидіти в Гафійки на руках.

- Мурчиш, а в нас біда, кроленята без мами залишилися,- погладила Сіру Гафійка.- Узяла б та й вигодувала, бо загинуть.- І раптом обличчя її проясніло, радісно зблиснули очі.- Бабусю, дідусю! - вигукнула.- Може, справді Сірій кроленят підпустити?

Дід з бабою перезирнулися.

- А чого? - сказав дідусь.- Спробуймо!

І ось внесли Гафійка з бабусею в старій дідовій шапці семеро малюсіньких кроленят. Вони були голенькі й тремтіли.

У запічку, на старій ряднині, лежало, згорнувшись калачиком, таке ж безпомічне й сліпе, як кроленята, кошеня. Вимостивши

навколо нього чимале гніздо з клоччя, щоб було тепліше, бабуся поклала туди кроленят.

- Ну, давай сюди Сіру,- звернулася до Гафійки.- Побачимо, що вона на це скаже.

Гафійка погладила Сіру, підійшла з нею до запічка.

- Іди, моя розумнице, у своє кубельце, це там у тебе діток побільшало, годуй їх і бережи,- і поклала кішку біля кроленят і кошеня.

Зачувши матір, кошеня запищало і почало тицятися мордочкою в її живіт. Заворушилися й стали шукати сосків і кроленята. Сіра ж, на диво, ніскілечки не здивувалася з цього. Вона спершу лизнула котика, а потім по черзі заходилася лизати кроленят, задоволено муркочучи.

Від радості Гафійка сплеснула в долоні й підстрибнула вгору.

- Дідусю, бабусю! Прийняла! Сіра прийняла кроленят! Тепер вони виживуть.

- Чи сподобалося вам оповідання?

2 Переказ уривка декількома учнями з передачею за допомогою відтінків голосу

відповідних почуттів

3 Аналіз розповідей

- У кого вийшло найкраще?

- З якою інтонацією вимовляли слова бабусі? Гафійки?

VI. Підсумок уроку

- Яку букву вчилися писати на уроці?

- Які емоції людина може передати, змінюючи відтінки голосу?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 3210 | Рейтинг: 0.0/0
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]