Урок 83 (письмо) Тема: Письмо рядкової букви д ("де")Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви д ("де"), писати її в рядках зошита, у складах та словах; розвивати в дітей логічне мислення, увагу, пам'ять, зв'язне мовлення; виховувати охайність при письмі. Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв; картка для утворення складів; картки для вправ "Нарівні квадрати", "Ланцюжки" і "Піжмурки"; фішки для складання звукових моделей слів; розрізна азбука; робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні на уроці ви навчитесь писати малу букву д, дізнаєтесь з яких елементів вона складається, закріпите вміння писати букви. III. Звукові аналітичні і синтетичні вправи зі звуками 1 Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці) - Приготуйте долоні. Я називатиму слова; якщо ви почуєте звук [д] або [д'] на початку слова, то плескає перший ряд, якщо в середині слова - то другий ряд, а якщо в кінці - третій ряд. (Дім, будинок, клен, велосипед, диван, сад, удав, кущ, дочка, мед, школа, помідор) 2 Вправа "Піжмурки" - Прочитайте слово, яке заховалось серед букв д ("де"). ТДР ДАДДКДТДОДР Д 3 Утворення складів типу злиття - Утворіть склади і прочитайте їх. 4 Повторення вивченого напам'ять на уроці читання висловлювання - Буква "де" на письмі може позначати два приголосних звука: твердий [д] і м'який [д']. IV. Показ зразка рукописної літери в сітці зошита - Подивіться на рукописну букву д ("де"). Чи схожа вона на друковану? - А на яку букву вона схожа? (На букву в ("ве" )) - Що спільного? Чим відрізняються? V. Аналіз графічної будови з переліком елементів - Рядкова буква д ("де") складається з двох елементів: овалу і нижньої петлі. VI. Засвоєння конфігурації літери 1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів Алгоритм написання рядкової букви д 1. Починаємо писати букву нижче верхньої рядкової лінії 2. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядка 3. Заокруглюємо ліворуч 4. Ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи 5. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч 6. Ведемо вгору, заокруглюючи, до початку півовала і далі до верхньої лінії робочого рядка 7. Повертаючись по написаному, ведемо довгу пряму лінію вниз на себе 8. Біля нижньої міжрядкової лінії заокруглюємо ліворуч 9. Ведемо вгору до перетину з нижньою рядковою і довгою прямою лініями 10. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка. 2 "Письмо" учнями в повітрі під рахунок і-раз-і, два-і з орієнтацією на показ учителя (стоячи спиною до класу) VII. Вправи з письма 1 Написання рядка малої букви д 2 Вправа "Ланцюжки" сїГ)ф(дїГ)ф( во )ф( да)Ф(рЇГ)Ф(1за - Прочитайте слова. (Сади, диво, вода, дари, риба) 3 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок 4 Дописування рядка літери 5 Звуко-буквений аналіз слів з побудовою схем фішками і викладанням з букв розрізноїазбуки Коли я з "де" - росту на гілці, Коли ж із "те" - пливу по річці. (Плід і пліт) - Що ви можете сказати про звукові моделі цих слів? (Вони однакові.) - А про значення слів? Словникова робота Плід - соковита їстівна частина деяких рослин (фрукт, ягода). Пліт - скріплені в один або декілька рядів колоди для переправи на них по воді. 6 Написання буквосполучення дл 7 Звуковий аналіз слів-відгадок з наступним записом за зразком - Відгадайте загадки. o Сива людина стоїть над огорожею, Дістає до самого неба. Що це? (Дим) o Стоїть на дорозі Всім заважає. Хто йде, той штовхне, А з дороги не прийме. (Двері) Фізкультхвилинка 8 Читання і запис речень 9 Вправа "Чарівні квадрати" - Прочитайте слова у рядках і стовпчиках. 0 Д У Д д А л и У Л 0 в Д И в 0 10 Добирання слів з виучуваним звуком, які відповідають на запитання якийі (Добрий, дужий, дерев'яний, довгоочікуваний, довгий, дитячий) Складання з одним зі слів (за вибором) речення. Запис моделі речення. VIII. Підсумок уроку Коментар учителя щодо роботи учнів і її результатів. - Яку букву навчилися писати? - Які звуки нею позначаються на письмі? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2999 | |
Чим ми чуємо |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Всього коментарів: 0 | |