Тема: Аплікація з паперу. Кошик з квітамиМета: продовжувати вдосконалювати прийоми роботи з папером; навчити робити з паперу кошик з квітами; розвивати навички роботи з ножицями та клеєм, охайність, самостійність; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до квітів, посидючість та терпіння. Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, ілюстрації із зображенням квітів, аудіозапис вальсу квітів з балету П. І. Чайковського «Лускунчик». Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Щоб урок пройшов немарно, Треба сісти рівно, гарно. Зараз сядуть лиш дівчата, А за ними — і хлоп’ята. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, згадаємо прийоми різання та згинання, правила роботи з ножицями та клеєм. Будемо виготовляти кошик з квітами. 2 Вступна бесіда — Послухайте вірші про весну. (Читають діти.) ВЕСНА З піднебесся навесні Линуть співи голосні. Це до рідної землі Повернулись журавлі. А у полі навесні Починають посівні. Квіти розпускаються, Листя пробиваються. А з-під снігу навесні Лізуть проліски лісні. Ось струмочок дзюркотить, Він до річечки біжить. Прокидайтеся від сну! Зустрічаємо весну. Ю. Турчина Зійшли сніги, шумить вода, Земля повіва, Земля квіточки викида, Буяє травка молода, Все мертве ожива. Веселе сонечко блистить, Проміння щиро сяє, Гайок привітно шелестить, Неначе кличе пригостить, Струмочок виграє. П. Грабовський — Чи сподобалися вам вірші? — Які прикмети весни ви знаєте? — Як ви гадаєте, чому всі з нетерпінням чекають приходу весни? — А ще весна — це пора квітів. (Слухання вальсу з балету «Лус-кунчик».) — Квіти оточують нас протягом усього життя. Квіти дарують на свято, на день народження, на весілля, ними прикрашають житло і вулиці, парки і садки. — Хто дбає про квіти? (Відповіді дітей.) — Вирощують квіти квітникарі. Вони працюють протягом усього року. Взимку вони працюють у теплицях, навесні — у парниках. — Сьогодні ми теж будемо квітникарями. А які весняні квіти ви знаєте? Розшифруйте! • Вона цвіте в травневі дні, Поміж великим листом Повисли квіти запашні, Немов дрібне намисто. (Конвалія) • Навесні вона у гаї Різнобарвно розцвітає, Медоносна, запашна, Для джмелів вона смачна. (Медунка) • Дуже ніжний, синє очко, П’є водичку із струмочка, Із-під снігу визирає, Білу зиму проводжає. (Пролісок) • Зелене листя, зелений килим Зима сховала під снігом білим. Весна настала, і сонце гріє — Зелений килим увесь синіє. (Барвінок) • Поміж квітами весни Найяскравіші вони, Дуже ніжний запах мають, В назві колір свій ховають. (Фіалки) • Зірка з небес злетіла — І з’явилась квітка біла, Ніжний запах чути скрізь. Зветься квіточка. (Нарцис) — Наші квіти сьогодні будуть дуже схожі на нарциси. Послухайте легенду про цю квітку. Коли стомлений спекою Нарцис нахилився попити зі струмка, він у його струменях побачив своє відображення. Ніколи раніше не зустрічав Нарцис такої краси і тому втратив спокій. Щоранку закоханий у своє відображення юнак приходив до струмка. Нарцис не їв, не спав, він був не в силах відійти від струмка. Так день за днем юнак танув майже на очах, поки не зник безслідно. А на землі, де його бачили востаннє, виросла біла квітка холодної краси. III. Фізкультхвилинка Нумо із-за парти встанем, У віконечко поглянем. В небі хмароньки біленькі. Сонце в небі золотеньке. Ось поставим руки в боки Й пострибаємо навскоки. Вліво, вправо нахиліться І навшпиньки підніміться. Руки вгору, руки вниз, Кругом себе повернись. Крок вперед зроби швиденько І за парту сядь рівненько. IV. демонстрація та аналіз зразка ► Інструктаж — Сьогодні ви працюєте в групах (4-5 учнів). — Спочатку всі члени групи вирізають по одній квітці. Користуйтеся шаблоном, який лежить на парті. Для цього обведіть шаблон квітки із жовтого або білого паперу. — Потім виріжте серединку квітки за шаблоном. У середину поставте олівець для клею і загніть краї вгору. Приклейте серединку на квітку. — За допомогою шаблону вирізаємо кошик. Колір кошику доберіть разом. — Маленькими прямокутниками прикрасьте кошик і наклейте їх, користуючись пензликами. Створиться враження, що кошик плетений! — Доберіть колір картону і приклейте кошик на картон. Потім прикрасьте кошик квітами. V. практична робота учнів — Про які правила слід пам’ятати? — Як працювати з ножицями? — Як працювати з клеєм? — Як потрібно поводитися у групі? VI. виставка та оцінювання робіт — Робота якої групи вам сподобалася найбільше? Чому? — Які недоліки помітили? — Як їх можна було уникнути? — Яка група, на ваш погляд, працювала тихо та злагоджено? VII. підсумок уроку — Над чим ми працювали сьогодні на уроці? — Кому можна подарувати кошик з квітами? — Як потрібно ставитися до квітів у природі? Чому? додаток до уроку 28 ЦІКАВЕ ПРО КВІТИ У багатьох країнах квіти знаходять застосування... в кулінарії. Приміром, календулою у Франції і Англії заправляють супи, а бутони люцерни додають у салати. У Мексиці вживають в їжу бульби жоржини. Китайці вважають цілком їстівними цибулини деяких лілій, а з кореневищ лотоса роблять борошно, варять суп. З фіалок у Франції готують ароматне желе, а пелюстки хризантем в Японії використовують для приготування вишуканих ласощів. Молоде листя кульбаби додають у салати, його варені корені вживають замість шпинату, а в смаженому вигляді вони навіть можуть замінити каву. Іще дещо цікаве про квіти. Квіти — рослини надзвичайно багатофункціональні. Вони не тільки радують око, але й можуть приносити велику користь. Скажімо, деякі квіти допомагають виявляти родовища корисних копалин: адоніс росте на грунтах, багатих вапном, фіалки вказують на підвищений вміст цинку, а сон-трава — нікелю і кобальту. Нещодавно були науково обґрунтовані зв’язки між певними рослинами і родовищами деяких корисних копалин. Наприклад, в Австрії і в Китаї за допомогою рослин, що віддають перевагу ґрунту зі значним вмістом міді, відкрили поклади мідної руди, а в Америці — знайшли родовища срібла. Квіти можуть виявитися корисними і садівникам: календула, чорнобривці, гвоздика захистять овочі на городі від шкідників, а герань віджене шкідливих комах від кімнатних рослин. Помічено, що ромашка і волошка в невеликих кількостях дуже корисні для пшениці та жита. | |
| |
Переглядів: 13381 | |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |