Тема: Вступ. Практичне ознайомлення з інструментами, правилами техніки безпекиМета: ознайомити учнів з професіями та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей труда. Обладнання: ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, малюнки із зображенням професій людини, ілюстрації із зображенням робочого місця на заводі, фабриці. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними. — На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: • з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини; • які властивості притаманні цим матеріалам; • чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; • як сконструйовані деякі речі, предмети, машини. 2 Вступна бесіда — Наш будинок у Всесвіті — це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань. Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються. Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе. — Що у нас в класі зроблено людиною? — Що зроблено природою? (Відповіді дітей.) 3 Бесіда про професії людини. Робота над загадками На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій. — Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко! • Знань чимало в нього є, Дітлахам їх віддає. Міста Знань постійний житель — Носить горде ймення... (вчитель). • В трубах дірочки латає, В них несправність виправляє. Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік). • Слоненяті чи качаті, Котеняті чи курчаті Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар). • Рідний край охороняти, Від чужих обороняти День і ніч завжди готовий Мужній захисник... (військовий). • Тисне вчасно гальма й газ, Відвезе усюди нас. Для доріг він хлопець свій! За кермом сидить... (водій). • Рівно цеглу викладає, Дах старанно покриває... Каменяр і покрівельник Носять назву... (будівельник). • Шторм його не налякає, Адже він штурвал тримає. Через море й океан Водить судно... (капітан). • Вміє справно рахувати І товар пропонувати. Зошит, книгу, олівець Видає нам... (продавець). • Квіточки попідливає, Кущики попідстригає... Для рослинок — чарівник, Любить землю... (садівник). • Судно, скарб, людей, печери... В мулі залишки галери... Відшукає все це враз Під водою... (водолаз). 4 Гра «Знайди пару». Робота у парах Перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар — ножиці і т. д. III. Фізкультхвилинка Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас, Два — присіли, руки вниз, На сусіда подивись. Раз! — і вгору, Два! — і вниз, На сусіда подивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хай мужніє ваше тіло. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. IV. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання — Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання: • підготувати своє робоче місце; • переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється; • коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж; • перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів; • роботу розпочинати лише з дозволу вчителя; • не можна працювати несправним і тупим інструментом; • використовувати інструмент лише за призначенням; • користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель; • використовувати навчальний час для виконання завдання і не відволікатися розмовами, своєчасно й якісно виконувати доручену справу. V. Бесіда про організацію робочого місця учнів — Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником. VI. розглядання виставки дитячих виробів — Розгляньте вироби учнів початкових класів. ► Гра «Що з чого?» — З’єднайте стрілочками предмети та матеріали, з яких вони зроблені. VII. підсумок уроку — Про що дізналися на уроці? — Які професії запам’ятали? — Чому праця дуже важлива в житті кожної людини? — Що можна зробити на уроках трудового навчання? — Які речі потрібні нам на уроці? — Розгадайте кросворд — і ви запам’ятаєте це! | |
| |
Переглядів: 2805 | |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Охорона природного довкілля |
Листівка для Елзіка |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Всього коментарів: 0 | |