Карта світу

Урок № 18

Тема: Карта світу

 Мета уроку:

 • ознайомитися з континентами планети Земля, їх виглядом та особливостями;

 • закріпити початкові навички використання кнопок керування для виконання команд під час роботи з комп’ютером, ознайомитися з головним меню програми та його використанням, призначенням рядка стану в нижній частині робочого вікна програми;

 • розвивати елементи логічного та просторового мислення, вміння аналізувати зміни, які відбуваються у програмі під час роботи з кнопками; виховувати інтерес до навчання.

 Обладнання: підручник, електронна складова курсу, карта України.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.

 П. Перевірка домашнього завдання.

 Логічні вправи.

- Діти, давайте пригадаємо, про що ми говорили на минулому уроці? (про космос). А як ви засвоїли цю тему, ми побачимо, розгадуючи кросворд "У зоряних лабіринтах”

 4.Кросворд "Узоряних лабіринтах”

1. Загадковий сяє Марс,

Може хтось живе там?

Понесе до Марса нас,

Мов стріла... (Ракета).

2. Все від нього навкруги, набирається снаги.

Тільки ранок настає.

Виглянь у віконце!

Всім життя воно дає -Променисте... (Сонне).

3. Роздивитися мікроб Допоможе мікроскоп.

А вивчати зорі щоб.

Треба мати... (Телескоп).

4. Океани й континенти,

Гори й ліс, міста й поля.

Це. малюк, твоя планета Називається... (Земля).

5. В небі куля вогняна.

Має довгий хвіст вона.

То не зірка, не планета.

Здогадалися... (Комета).

6. Ті-ті-ті. Його сигнали В морі судно наздогнали.

Капітан повинен знати.

Звідки шторм йому чекати.

Де цунамі може бути

А пильнує не ... (Супутник).

Гра "Хто більше назве слів до теми уроку "Подорож у космос” (Космонавт, планета, скафандр, сузір’я,...)

VI.Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

— Діти, перед тим, як перейти до нової теми уроку, давайте розгадаємо ребус. ____

Відповідь: глобус Ось перед вами глобус. Що таке глобус? Глобус - це зменшена модель Землі. Слово "глобус” означає "куля”. На ньому зображено обриси суші і води, які є на нашій планеті. А якщо ми його розріжемо і розгорнемо, то побачимо картинку, яку нам запропонувала Ганнуся.

2.Роботазпідручником.

— Перед нами карта. Більшу частину землі займають океани й моря. Вони сполучені між собою і утворюють світовий океан. Його поділили на 4 океани: Атлантичний, Індійський, Тихий і Північно-Льодовий (показує на карті).

— Суша становить меншу частину. Вона поділяється на материки. Вони з усіх боків оточені водою. Це - Америка. Африка, Євразія, Австралія, Антарктида. П’ять з них починаються на букву "А”.

3. Фізкультхвилинка.

Нахилились уперед, нахилилися назад,

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

1,2,3,4 — набираємося сили.

Нахились, повернись,

Товаришеві посміхнись.

4. Логічні вправи.

 • На всіх континентах живуть люди, тварини, птахи, майже на всіх ростуть рослини.

А пізнати, яка тварина живе тільки на континенті Австралія, нам допоможе комп’ютерна миша.

Відповідь: кенгуру.

VII. Робота з програмою.

Все поле екрана - робоче вікно програми, шо складається з основних елементів, характерних для більшості програм:

• Назва файла з кнопками "Згорнути", "Відновити", "Закрити"; кнопки на цьому уроці неактивні;

• Головне мето програми з пунктами "Файл", "Весь світ", "Допомога". Пункт меню "Файл" неактивний; натискання на назву пункту меню "Допомога" веде до появи невеличкого вікна з поясненнями щодо роботи з програмою та кнопкою [Закрити], натискання на яку закриває вікно. Натискання на назву пункту меню "Весь світ" повертає робоче вікно до вихідного стану з картою Землі.

• Робоча частина вікна програми з картою Землі та невеличким глобусом у лівому нижньому куті, що обертається. У робочій частині вікна знаходяться кнопки керування [Обертати] / [Призупинити] (щодо обертання глобуса; зверніть увагу: кнопка [Призупинити], яку бачимо на початку роботи з програмою, під час обертання глобуса, після натискання на неї та зупинення глобуса перетворюється на [Обертати]), [Європа], [Азія], [Африка], [Америка], [Австралія], [Антарктида], [Північний полюс], [Південний полюс], [Екватор].

• Рялок стану (внизу, під робочою частиною вікна), в якому відображаються назви активних континентів або "Весь світ".

На уроці учні працюють з робочою частиною вікна, при необхідності або за командою вчителя звертаються до головного меню. Розпочати роботу можна з ознайомлення з довідковою інформацією до цієї програми (пункт головного меню "Допомога") і зупинення обертання глобуса (кнопка [Призупинити]). Після цього можна прочитати підказки, які випливають, при наведенні курсору миші на континенти (на карті та глобусі). Натискання на них так само, як і натискання на кнопки керування, дає змогу перейти до відповідного континенту у збільшеному рельєфному вигляді. Учні мають роздивитися всі континенти (зверніть уваг)' на те, що після натискання кнопки [Америка] у робочій частині вікна з'являється зображення Північної Америки, розглянути Південну Америку можна, якщо натиснути на її контурну карту на синьому тлі в лівій частині робочого вікна). Бажано звернути увагу учнів на текст у рядку стану. Після деякого часу роботи з програмою вчитель пропонує учням повернутися до зображення всього світу: за допомогою пункту головного меню "Весь світ", потім - після переходу до карти Європи (слід дати пояснення, що саме у Європі розташована Україна) -знов повернутися до всього світу за допомогою головного меню. Після цього вчитель пропонує учням обрати (натиснути кнопки керування) [Північний полюс], [Південний полюс], [Екватор) та проводить бесіду за термінами (якщо є час і зацікавленість учнів), використовуючи у разі наявності глобус.

1.Релаксація.

 V.Підсумки уроку.

 •Чого більше на планеті — суші чи води?

 • Як називається вся вода планети?

 • Які ви знаєте океани?

 • Скільки на планеті материків? Як вони називаються?

 • На якому материку ми живемо?

VI.Домашнє завдання.

 Намалювати малюнок "Я на планеті Земля”.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1704 | Рейтинг: 0.0/0
Сонце — джерело світла і тепла
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Народні іграшки з глини
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно...
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]