"Правила толерантного спілкування"Метою класної години є знайомство учнів з поняттям "толерантність"; формування позитивного відношення до своєї сім'ї, корекція міжособистих стосунків в сім'ї. ХІД ЗАНЯТТЯ Вчитель. Останнім часом стало модним говорити про толерантність. Для нашої свідомості поняття "толерантність" незвичне. Нам ближче наше слово - "терпимість". Толерантність (від латів. tolerantia) - терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її достоїнствами і недоліками. Розвитку толерантності сприяє справжній інтерес до людини, збагнення його емоційного стану, життєвий досвід. Запис на дошці (записують діти): Толерантність - це: •терпимість; •пошана права бути "іншим"; •неспричинення шкоди "іншому"; •взаємозалежність всіх від кожного і кожного від всіх. Вчитель. Сьогодні ми поговоримо з вами про те, що є основними складовими щастя сім'ї. У народі говорять: щасливий той, хто щасливий вдома. Є така притча. Поселив Бог жінку і чоловіка в полі. Навчив їх будувати курінь. Дав чоловікові лопату, а жінці жменю зерна: "Живіть і продовжуйте рід людський. Прийду через рік, погляну, як тут у вас." Наступного року приходить Бог рано вранці на сході сонця. Бачить: сидять чоловік і жінка біля куреня, перед ними дозріває хліб на ниві, поряд з ними колиска, а в ній дитя. А чоловік і жінка дивляться то на небо яскраво-червоне, то на очі один одному. У ті миттєвості, коли їх очі зустрічалися, Бог бачив в них якусь невідому силу, незбагненну для нього красу. Ця краса була прекрасніша за небо і сонце, землі і пшеничного поля, найпрекрасніша, що зліпив і змайстрував Бог. Краса ця до того потрясла, здивувала, приголомшила Бога, що він сказав: "Як же так? Я зліпив людину з глини і вдихнув в неї життя, але не зміг створити такої краси. Звідки ж вона узялася і що таке краса? Це любов! Саме вона з'єднала ваші долі в одну. Це любов! Це вона дала життя вашим дітям. І саме завдяки любові у вас створилася здорова, міцна, дружна сім'я. Ось це і є щастя!" Пригадаєте свою сім'ю. Уявіть її веселою і всміхненою. А тепер спробуйте змалювати членів сім'ї за яким-небудь заняттям. Можна прикрасити малюнок фломастерами або кольоровими олівцями. (Діти малюють) Вчитель. А тепер, дивлячись на малюнок, розкажіть про свою сім'ю: •хто зображений на малюнку; •склад сім'ї; •що ще цікавого хочеш розповісти про свою сім'ю? Вчитель. Пригадай ситуацію, коли ти причинив неприємності в сім'ї. Із закритими очима прокрути її, як фільм. Перероби її в таку, щоб вона тобі подобалася. Розкажи. (Діти розповідають) Вчитель. Запишіть фрази і закінчите їх: "Я вдячний мамі за ..." "Я вдячний татові за ..." "Я вдячний бабусі за ..." "Я вдячний дідусеві за ..." "Я вдячний сестрі (братові) за ..." Вчитель. Назвіть відомі вам прислів'я про сім'ю. (Робота над змістом прислів'їв): •Де в сім'ї лад, там і клад. •Сім'я червона ладом. •Родинні нелади доведуть до біди. •Добра сім'я додасть розуму. Вчитель. Що ще, окрім родинних зв'язків, об'єднує людей в сім'ї? (Діти розповідають) •Об'єднує турбота один про одного, допомога один одному, терпіння. "Дружну сім'ю і горе не бере" Вчитель пропонує хлопцям послухати і проаналізувати інформацію. Дикі гуси Чи багато знаємо про диких гусей? Вони голосно кричать і боляче щипаються. А ще вони клином летять на південь. А ви знаєте, що гусак вибирає собі пару на все життя? І якщо одна половинка гине, інша ніколи не створить собі нову пару і незабаром теж вмирає. Летівши клином, вони здатні долати відстань в 1,7 раз більше, ніж поодинці, оскільки зменшується опір повітря, і найскладніше тому, хто летить попереду. Якщо перший втомився, він вирушає в кінець зграї, і його негайно підміняють. І кожен з гусей буває в цій ролі. Якщо один з гусей захворів або втомився і опускається нижче, ще двоє опускаються з ним і залишаються до тих пір, поки той не набереться досить сил. Ви чули, як кричать гуси, коли клин пливе до горизонту? Це вони підбадьорюють того, хто летить попереду, і точно знають, що їх також підбадьорюватимуть, коли вони опиняться на його місці. Вчитель підводить дітей до думки-узагальнення: життя диких гусей - це Метафора стосунків в сім'ї, колективі. Питання дітям: •Чи часто нас, якщо ми "летимо попереду" підтримують? •Чи не забувають про нас, коли ми втомилися і "відстаємо"? Для того, щоб була можливість "летіти" вперед, важливо мати надійний "тил". •Як ми поводимося, коли хтось помиляється? •Чи "спускаємося з ним вниз", щоб підтримати? Або нам легко вигнати його із "зграї"?! Вчитель. Дуже важливо в сім'ї і в будь-якому колективі дотримувати 4 правила толерантного спілкування: •Бути завжди уважним. •Бути терпимим в спорі і аргументувати свою думку. •Бути гуманним і милосердним. •Не ображати співбесідника. | |
| |
Переглядів: 4141 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Природа Українських Карпат |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Російська народна казка «Лисичка» |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Всього коментарів: 0 | |