💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Поведінка в небезпечних ситуаціях

Урок 15

Тема: Поведінка в небезпечних ситуаціях

Мета: ознайомити учнів з обставинами, що призводять до виникнення небезпечних ситуацій; пояснити, що будь-яка діяльність (праця, навчання, гра тощо) є потенційно небезпечною; вчити наводити приклади небезпечних ситуацій у побуті (пожежа, несправність електроприладів, витік газу, порушення водопостачання); продовжити формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям —

І тоді обов’язково

День для вас щасливим буде!

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 ►► Вправа «Мікрофон»

 — Де, в яких місцях або місці, ви почуваєтеся у безпеці? Орієнтовні відповіді

 • Я почуваюсь в безпеці удома, — там батьки, бабуся.

 • Я почуваюсь у безпеці в школі, — там друзі, учителі.

— Як ви розумієте слово небезпека? (Небезпека — це ситуація, в якій людині хтось або щось загрожує.)

— Спробуйте згадати небезпечну ситуацію та відповісти на запитання (на дошці).

— Де відбувалися ці події??

— Що з тобою сталося?

— Хто був разом із тобою?

— Що ти відчув?

— Чому ти вважаєш ситуацію небезпечною?

— Хто або що тобі допомогло?

Орієнтовні ситуації

 • Діти заблукали в лісі.

 • Під час купання в річці лопнув круг, і хтось ледь не потонув.

 • У двері подзвонила незнайома людина, коли дитина була вдома наодинці.

 • Влітку на дачі були змії і так далі

Учитель підсумовує відповіді дітей та записує відповіді на дошці під заголовками: «Небезпечнімісця», «Хто допоміг».

Небезпечні місцяЛюди, які допомогли

будинок, ліс, річка, дача, вог- батьки, бабуся, сусіди, учитель, по-нище в лісі тощожежники, міліція, лікарі тощо

— Ці люди можуть допомогти в небезпечній ситуації, тільки до них потрібно вчасно звернутися.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про надзвичайні ситуації, які можуть виникнути, якщо дитина залишилася вдома наодинці.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Розігрування ситуації

 — Як ви вважаєте, які надзвичайні ситуації можуть виникнути, коли ви залишаєтеся вдома самі?

 — Щоб знати, як правильно поводитися в складній ситуації, я пропоную вам репортаж журналістів програми «Новини. Надзвичайні ситуації».

 Виходять два хлопчики.

 1- йх л опчик

Давай з тобою пограємо,

Запалені сірники покидаємо.

 2-й хлопчик. А якщо пожежа?

 1-й хлопчик. Водою заллємо, і буде пара! (Граються, спалахує полум’я.)

 2-й хлопчик. Може, до пожарки зателефонуємо?

 1-й хлопчик. Гайда, біжимо, біжимо!

 — Яку пораду ви дасте дітям?

 Висновок. Витівки з вогнем небезпечні. Вогонь може спалити і квартиру, і будинок.

 2 Робота над загадками

 — Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різноманітними електричними приладами. Але, на жаль, не всі вміють правильно користуватися ними.

 • Що дім освітлює щоднини,

Без полум’я вечерю зварить,

Працює в електромашинах,

А необачних сильно вдарить? {Струм)

 Л. Коваль

 • Скрізь, неначе крокодил,

Встромить ніс — насос,

І якщо почує пил,

Всмокче... (пилосос).

 • Нам назавжди оту зиму Привезли із магазину.

І зима у ньому вічна,

Як на полюсі Північнім. (Холодильник)

 • На вигляд — це звичайний ящик,

Але він чарівний, путящий.

Тому живе в нім цілий всесвіт —

Ясний, веселий і чудесний.

 Пригод він сотні вам розкаже,

 Або запросить в цирк на час,

 Чи кінофільм покаже вам,

 А є у кожного із вас. (Телевізор)

 • В полотняній стороні,

 По річці простині,

 Пароплав пливе навгад —

 То вперед, а то назад.

 А за ним гладінь сама —

 Ані зморщечки нема. (Праска)

 • Барабан великий має,

 Хоч в оркестрі і не грає.

 Барабаном покрутила, —

 І білизна сніжно-біла. (Машина пральна)

 Леся Вознюк

 — Які електричні прилади вам відомі?

 — Які електричні прилади є у вас удома?

 — Якими електричними приладами батьки дозволяють вам користуватися?

 — Електричні прилади — небезпека у будинку. Чим можуть бути небезпечні ці речі? (Вони можуть спалахнути або вдарити струмом.)

 Висновок. Не вмикай електроприлади без дозволу дорослих. Не забувай вимикати їх.

 • Ну і плитка в нас чудова!

 Не потрібні плитці дрова.

 Встане мама вранці-рано,

 Поверне легенький краник,

 Сірником чиркне — і враз Спалахне у плитці...(газ).

 — Для чого потрібна газова плита? Чим вона небезпечна? Висновок. Газ може бути дуже небезпечним. По-перше, скуп-

чившись на кухні, він може вибухнути. По-друге, ним можна отруїтися.

 • Що буває підйомним і водопровідним? (Кран)

 — Як користуватися водопроводом?

 — Що може статися, якщо забути зачинити кран? (Можна затопити не лише свою квартиру, але й квартири сусідів.)

 Висновок. Не відчиняй крани на повну силу. Не залишай крани відчиненими.

 З Фізкультхвилинка

 МЕТЕЛИКИ

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі, —

Морозець малює на шибках узори...

Картинкою гарною стане віконце,

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Метелики з неба летять і летять.

V.Узагальнення й систематизація отриманих знань

 1 Робота за малюнками (Картка 1)

 — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення.

 Орієнтовні відповіді

 • Данилко ремонтує ввімкнений електроприлад.

 • Ганнуся наливає воду з крана у включений електричний чайник.

 • Юля неправильно вмикає електричну плиту.

 — Яких помилок припускаються діти? Поясніть.

 Висновок: електричними приладами треба вміти користуватися і робити це з дозволу батьків.

 2 Робота за плакатами-піктограмами (Картка 2)

 Це необхідно знати!

З Гра «Четвертий зайвий» (Картка 3)

VI. Підсумок уроку

 — Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки?

 — Що таке небезпечні ситуації?

 — Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома?

 — Які поради допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків?

 — Як користуватися електричними приладами, що є у вас удома?

 — Які правила поводження з електричними приладами ви запам’ятали?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 5449 | Рейтинг: 5.0/1
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Закріплення знань про звуки [с], [с']
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]