💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Поведінка в небезпечних ситуаціях

Урок 15

Тема: Поведінка в небезпечних ситуаціях

Мета: ознайомити учнів з обставинами, що призводять до виникнення небезпечних ситуацій; пояснити, що будь-яка діяльність (праця, навчання, гра тощо) є потенційно небезпечною; вчити наводити приклади небезпечних ситуацій у побуті (пожежа, несправність електроприладів, витік газу, порушення водопостачання); продовжити формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям —

І тоді обов’язково

День для вас щасливим буде!

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 ►► Вправа «Мікрофон»

 — Де, в яких місцях або місці, ви почуваєтеся у безпеці? Орієнтовні відповіді

 • Я почуваюсь в безпеці удома, — там батьки, бабуся.

 • Я почуваюсь у безпеці в школі, — там друзі, учителі.

— Як ви розумієте слово небезпека? (Небезпека — це ситуація, в якій людині хтось або щось загрожує.)

— Спробуйте згадати небезпечну ситуацію та відповісти на запитання (на дошці).

— Де відбувалися ці події??

— Що з тобою сталося?

— Хто був разом із тобою?

— Що ти відчув?

— Чому ти вважаєш ситуацію небезпечною?

— Хто або що тобі допомогло?

Орієнтовні ситуації

 • Діти заблукали в лісі.

 • Під час купання в річці лопнув круг, і хтось ледь не потонув.

 • У двері подзвонила незнайома людина, коли дитина була вдома наодинці.

 • Влітку на дачі були змії і так далі

Учитель підсумовує відповіді дітей та записує відповіді на дошці під заголовками: «Небезпечнімісця», «Хто допоміг».

Небезпечні місцяЛюди, які допомогли

будинок, ліс, річка, дача, вог- батьки, бабуся, сусіди, учитель, по-нище в лісі тощожежники, міліція, лікарі тощо

— Ці люди можуть допомогти в небезпечній ситуації, тільки до них потрібно вчасно звернутися.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про надзвичайні ситуації, які можуть виникнути, якщо дитина залишилася вдома наодинці.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Розігрування ситуації

 — Як ви вважаєте, які надзвичайні ситуації можуть виникнути, коли ви залишаєтеся вдома самі?

 — Щоб знати, як правильно поводитися в складній ситуації, я пропоную вам репортаж журналістів програми «Новини. Надзвичайні ситуації».

 Виходять два хлопчики.

 1- йх л опчик

Давай з тобою пограємо,

Запалені сірники покидаємо.

 2-й хлопчик. А якщо пожежа?

 1-й хлопчик. Водою заллємо, і буде пара! (Граються, спалахує полум’я.)

 2-й хлопчик. Може, до пожарки зателефонуємо?

 1-й хлопчик. Гайда, біжимо, біжимо!

 — Яку пораду ви дасте дітям?

 Висновок. Витівки з вогнем небезпечні. Вогонь може спалити і квартиру, і будинок.

 2 Робота над загадками

 — Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різноманітними електричними приладами. Але, на жаль, не всі вміють правильно користуватися ними.

 • Що дім освітлює щоднини,

Без полум’я вечерю зварить,

Працює в електромашинах,

А необачних сильно вдарить? {Струм)

 Л. Коваль

 • Скрізь, неначе крокодил,

Встромить ніс — насос,

І якщо почує пил,

Всмокче... (пилосос).

 • Нам назавжди оту зиму Привезли із магазину.

І зима у ньому вічна,

Як на полюсі Північнім. (Холодильник)

 • На вигляд — це звичайний ящик,

Але він чарівний, путящий.

Тому живе в нім цілий всесвіт —

Ясний, веселий і чудесний.

 Пригод він сотні вам розкаже,

 Або запросить в цирк на час,

 Чи кінофільм покаже вам,

 А є у кожного із вас. (Телевізор)

 • В полотняній стороні,

 По річці простині,

 Пароплав пливе навгад —

 То вперед, а то назад.

 А за ним гладінь сама —

 Ані зморщечки нема. (Праска)

 • Барабан великий має,

 Хоч в оркестрі і не грає.

 Барабаном покрутила, —

 І білизна сніжно-біла. (Машина пральна)

 Леся Вознюк

 — Які електричні прилади вам відомі?

 — Які електричні прилади є у вас удома?

 — Якими електричними приладами батьки дозволяють вам користуватися?

 — Електричні прилади — небезпека у будинку. Чим можуть бути небезпечні ці речі? (Вони можуть спалахнути або вдарити струмом.)

 Висновок. Не вмикай електроприлади без дозволу дорослих. Не забувай вимикати їх.

 • Ну і плитка в нас чудова!

 Не потрібні плитці дрова.

 Встане мама вранці-рано,

 Поверне легенький краник,

 Сірником чиркне — і враз Спалахне у плитці...(газ).

 — Для чого потрібна газова плита? Чим вона небезпечна? Висновок. Газ може бути дуже небезпечним. По-перше, скуп-

чившись на кухні, він може вибухнути. По-друге, ним можна отруїтися.

 • Що буває підйомним і водопровідним? (Кран)

 — Як користуватися водопроводом?

 — Що може статися, якщо забути зачинити кран? (Можна затопити не лише свою квартиру, але й квартири сусідів.)

 Висновок. Не відчиняй крани на повну силу. Не залишай крани відчиненими.

 З Фізкультхвилинка

 МЕТЕЛИКИ

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі, —

Морозець малює на шибках узори...

Картинкою гарною стане віконце,

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Метелики з неба летять і летять.

V.Узагальнення й систематизація отриманих знань

 1 Робота за малюнками (Картка 1)

 — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення.

 Орієнтовні відповіді

 • Данилко ремонтує ввімкнений електроприлад.

 • Ганнуся наливає воду з крана у включений електричний чайник.

 • Юля неправильно вмикає електричну плиту.

 — Яких помилок припускаються діти? Поясніть.

 Висновок: електричними приладами треба вміти користуватися і робити це з дозволу батьків.

 2 Робота за плакатами-піктограмами (Картка 2)

 Це необхідно знати!

З Гра «Четвертий зайвий» (Картка 3)

VI. Підсумок уроку

 — Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки?

 — Що таке небезпечні ситуації?

 — Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома?

 — Які поради допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків?

 — Як користуватися електричними приладами, що є у вас удома?

 — Які правила поводження з електричними приладами ви запам’ятали?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 5414 | Рейтинг: 5.0/1
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]