Урок 15 Тема: Поведінка в небезпечних ситуаціяхМета: ознайомити учнів з обставинами, що призводять до виникнення небезпечних ситуацій; пояснити, що будь-яка діяльність (праця, навчання, гра тощо) є потенційно небезпечною; вчити наводити приклади небезпечних ситуацій у побуті (пожежа, несправність електроприладів, витік газу, порушення водопостачання); продовжити формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Усміхніться всім навколо: Небу, сонцю, квітам, людям — І тоді обов’язково День для вас щасливим буде! II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності ►► Вправа «Мікрофон» — Де, в яких місцях або місці, ви почуваєтеся у безпеці? Орієнтовні відповіді • Я почуваюсь в безпеці удома, — там батьки, бабуся. • Я почуваюсь у безпеці в школі, — там друзі, учителі. — Як ви розумієте слово небезпека? (Небезпека — це ситуація, в якій людині хтось або щось загрожує.) — Спробуйте згадати небезпечну ситуацію та відповісти на запитання (на дошці). — Де відбувалися ці події?? — Що з тобою сталося? — Хто був разом із тобою? — Що ти відчув? — Чому ти вважаєш ситуацію небезпечною? — Хто або що тобі допомогло? Орієнтовні ситуації • Діти заблукали в лісі. • Під час купання в річці лопнув круг, і хтось ледь не потонув. • У двері подзвонила незнайома людина, коли дитина була вдома наодинці. • Влітку на дачі були змії і так далі Учитель підсумовує відповіді дітей та записує відповіді на дошці під заголовками: «Небезпечнімісця», «Хто допоміг». Небезпечні місцяЛюди, які допомогли будинок, ліс, річка, дача, вог- батьки, бабуся, сусіди, учитель, по-нище в лісі тощожежники, міліція, лікарі тощо — Ці люди можуть допомогти в небезпечній ситуації, тільки до них потрібно вчасно звернутися. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми поговоримо про надзвичайні ситуації, які можуть виникнути, якщо дитина залишилася вдома наодинці. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Розігрування ситуації — Як ви вважаєте, які надзвичайні ситуації можуть виникнути, коли ви залишаєтеся вдома самі? — Щоб знати, як правильно поводитися в складній ситуації, я пропоную вам репортаж журналістів програми «Новини. Надзвичайні ситуації». Виходять два хлопчики. 1- йх л опчик Давай з тобою пограємо, Запалені сірники покидаємо. 2-й хлопчик. А якщо пожежа? 1-й хлопчик. Водою заллємо, і буде пара! (Граються, спалахує полум’я.) 2-й хлопчик. Може, до пожарки зателефонуємо? 1-й хлопчик. Гайда, біжимо, біжимо! — Яку пораду ви дасте дітям? Висновок. Витівки з вогнем небезпечні. Вогонь може спалити і квартиру, і будинок. 2 Робота над загадками — Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різноманітними електричними приладами. Але, на жаль, не всі вміють правильно користуватися ними. • Що дім освітлює щоднини, Без полум’я вечерю зварить, Працює в електромашинах, А необачних сильно вдарить? {Струм) Л. Коваль • Скрізь, неначе крокодил, Встромить ніс — насос, І якщо почує пил, Всмокче... (пилосос). • Нам назавжди оту зиму Привезли із магазину. І зима у ньому вічна, Як на полюсі Північнім. (Холодильник) • На вигляд — це звичайний ящик, Але він чарівний, путящий. Тому живе в нім цілий всесвіт — Ясний, веселий і чудесний. Пригод він сотні вам розкаже, Або запросить в цирк на час, Чи кінофільм покаже вам, А є у кожного із вас. (Телевізор) • В полотняній стороні, По річці простині, Пароплав пливе навгад — То вперед, а то назад. А за ним гладінь сама — Ані зморщечки нема. (Праска) • Барабан великий має, Хоч в оркестрі і не грає. Барабаном покрутила, — І білизна сніжно-біла. (Машина пральна) Леся Вознюк — Які електричні прилади вам відомі? — Які електричні прилади є у вас удома? — Якими електричними приладами батьки дозволяють вам користуватися? — Електричні прилади — небезпека у будинку. Чим можуть бути небезпечні ці речі? (Вони можуть спалахнути або вдарити струмом.) Висновок. Не вмикай електроприлади без дозволу дорослих. Не забувай вимикати їх. • Ну і плитка в нас чудова! Не потрібні плитці дрова. Встане мама вранці-рано, Поверне легенький краник, Сірником чиркне — і враз Спалахне у плитці...(газ). — Для чого потрібна газова плита? Чим вона небезпечна? Висновок. Газ може бути дуже небезпечним. По-перше, скуп- чившись на кухні, він може вибухнути. По-друге, ним можна отруїтися. • Що буває підйомним і водопровідним? (Кран) — Як користуватися водопроводом? — Що може статися, якщо забути зачинити кран? (Можна затопити не лише свою квартиру, але й квартири сусідів.) Висновок. Не відчиняй крани на повну силу. Не залишай крани відчиненими. З Фізкультхвилинка МЕТЕЛИКИ Погляньте, погляньте, яка благодать! Дивіться: метелики з неба летять! Квітки повмирали усюди надворі, — Морозець малює на шибках узори... Картинкою гарною стане віконце, Як трошки поблискає золотом сонце. Погляньте, погляньте, яка благодать! Метелики з неба летять і летять. V.Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота за малюнками (Картка 1) — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Данилко ремонтує ввімкнений електроприлад. • Ганнуся наливає воду з крана у включений електричний чайник. • Юля неправильно вмикає електричну плиту. — Яких помилок припускаються діти? Поясніть. Висновок: електричними приладами треба вміти користуватися і робити це з дозволу батьків. 2 Робота за плакатами-піктограмами (Картка 2) Це необхідно знати! З Гра «Четвертий зайвий» (Картка 3) VI. Підсумок уроку — Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки? — Що таке небезпечні ситуації? — Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома? — Які поради допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків? — Як користуватися електричними приладами, що є у вас удома? — Які правила поводження з електричними приладами ви запам’ятали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5414 | |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |