💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

За добро добром платять

Тема: За добро добром платять

Матеріал до уроку. Українська народна казка «Кривенька качечка».

Мета: вдосконалювати вміння учнів правильно інтонувати мову дійових осіб, членувати текст для складання плану; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; виховувати доброту і чуйність.

Обладнання: малюнки до казки; таблиця складів; картки зі словами.

Хід уроку

І. Вправи на вдосконалення навичок читання.

1. Розчитування.

За складовою таблицею №1 стовпчик з голосним «а»(вниз).

a) Читання «луною»;

b) Читання «День і ніч»;

c) Читають дівчатка;

d) Читають хлопчики.

2. Перед вами складовиця-приказка сестриця.

до   пла   бро   За   до   тять   бром

( За добро добром платять)

a) Читаємо хором;

b) Як ви розумієте ці слова?

3. Вікторина   «  З якої це казки пісенька » ?

- Відгадайте, з яких казок ці пісеньки.

a) Я по коробу метений,

на яйцях спечений.

Я від баби втік,

і від діда втік,

так і від тебе втечу. («Колобок»).

b) Гуси, гуси, гусенята,

візьміть мене на крилята.

 та понесіть до батенька…(«Івасик- Телесик»).

c) Мій котику, мій братику,

несе мене лиска

за круті гори,

за бистрії води.

Порятуй мене! («Котик і півник»).

- Які з цих казок про тварин? Яка належить до чарівних?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Ознайомлення з казкою.

1. Словникова робота.

Починочок  - пряжа, намотана на веретено.

Галочка – пестливе звертання до дівчини.

Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка.

Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями.

Полинули – полетіли.

Жалувати – жаліти.

2. Самостійне мовчазне читання казки учнями.

- Хто дійові особи казки?

3. Перевірка первинного сприймання казки.

- Чи сподобалась вам казочка?

- Якими подіями вона закінчується?

ІV. Читання учнями казки за логічною кінцівкою.

а) 1-а частина – до слів «…а самі знов пішли».

Читання «Дощиком».

б) 2-а частина – до слів «Так і зробили».

Читання «День і ніч».

- З чого дивувався дід і баба?

- Кого помітили сусіди?

в)3-а частина – до слів «Не плач, галочко!»

Читання «ланцюжком».

- Кого побачили дід з бабою біля своєї хати?

- Де взялася ця кривенька дівчина?

- Як ви думаєте, чому дід та баба спалили гніздечко?

г)4-а частина.

- Прочитайте мовчки тільки пісеньку дівчинки і каченят.

Читання частини в особах.

д)Написати план в правильному порядку.

1. Дід і баба спалюють гніздечко. (3)

2. Таємнича помічниця. (2)

3. Незвичайна знахідка в лісі. (1)

4. Дівчина не схотіла залишитися. (4)

V. Стислий переказ казки за планом та малюнками.

- Розгляньте малюнки до казки, що у підручнику. До якої частини казки немає ілюстрації?

VІ. « Сенкан »   до слова « добро ».

1. Добро.

2. Світле, щире, радісне (прикметники).

3. Допомагає, лікує, рятує (дієслова).

4. Ввічливість, любов (синоніми).

VІІ. Узагальнення прочитаного.

- Чому дівчина більше не захотіла залишитися у діда і баби?

- Що у цій казці народ схвалює, а що - засуджує?

Прочитайте прислів’я, що після казки.

- Чи виражає воно головну думку твору казки?

VІІІ  Підсумок уроку.

- До якої групи казок можна віднести цю казку?

- Які ознаки чарівності є у ній?

- Чи сподобалась вам казка?

Не лінуйтесь робити добро,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любов’ю живіть з юних літ,

Будьте чуйним, веселим і добрим.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 5713 | Рейтинг: 5.0/1
Чим ми бачимо
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д...
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]