Тема: За добро добром платятьМатеріал до уроку. Українська народна казка «Кривенька качечка». Мета: вдосконалювати вміння учнів правильно інтонувати мову дійових осіб, членувати текст для складання плану; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; виховувати доброту і чуйність. Обладнання: малюнки до казки; таблиця складів; картки зі словами. Хід уроку І. Вправи на вдосконалення навичок читання. 1. Розчитування. За складовою таблицею №1 стовпчик з голосним «а»(вниз). a) Читання «луною»; b) Читання «День і ніч»; c) Читають дівчатка; d) Читають хлопчики. 2. Перед вами складовиця-приказка сестриця. до пла бро За до тять бром ( За добро добром платять) a) Читаємо хором; b) Як ви розумієте ці слова? 3. Вікторина « З якої це казки пісенька » ? - Відгадайте, з яких казок ці пісеньки. a) Я по коробу метений, на яйцях спечений. Я від баби втік, і від діда втік, так і від тебе втечу. («Колобок»). b) Гуси, гуси, гусенята, візьміть мене на крилята. та понесіть до батенька…(«Івасик- Телесик»). c) Мій котику, мій братику, несе мене лиска за круті гори, за бистрії води. Порятуй мене! («Котик і півник»). - Які з цих казок про тварин? Яка належить до чарівних? ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. ІІІ. Ознайомлення з казкою. 1. Словникова робота. Починочок - пряжа, намотана на веретено. Галочка – пестливе звертання до дівчини. Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка. Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями. Полинули – полетіли. Жалувати – жаліти. 2. Самостійне мовчазне читання казки учнями. - Хто дійові особи казки? 3. Перевірка первинного сприймання казки. - Чи сподобалась вам казочка? - Якими подіями вона закінчується? ІV. Читання учнями казки за логічною кінцівкою. а) 1-а частина – до слів «…а самі знов пішли». Читання «Дощиком». б) 2-а частина – до слів «Так і зробили». Читання «День і ніч». - З чого дивувався дід і баба? - Кого помітили сусіди? в)3-а частина – до слів «Не плач, галочко!» Читання «ланцюжком». - Кого побачили дід з бабою біля своєї хати? - Де взялася ця кривенька дівчина? - Як ви думаєте, чому дід та баба спалили гніздечко? г)4-а частина. - Прочитайте мовчки тільки пісеньку дівчинки і каченят. Читання частини в особах. д)Написати план в правильному порядку. 1. Дід і баба спалюють гніздечко. (3) 2. Таємнича помічниця. (2) 3. Незвичайна знахідка в лісі. (1) 4. Дівчина не схотіла залишитися. (4) V. Стислий переказ казки за планом та малюнками. - Розгляньте малюнки до казки, що у підручнику. До якої частини казки немає ілюстрації? VІ. « Сенкан » до слова « добро ». 1. Добро. 2. Світле, щире, радісне (прикметники). 3. Допомагає, лікує, рятує (дієслова). 4. Ввічливість, любов (синоніми). VІІ. Узагальнення прочитаного. - Чому дівчина більше не захотіла залишитися у діда і баби? - Що у цій казці народ схвалює, а що - засуджує? Прочитайте прислів’я, що після казки. - Чи виражає воно головну думку твору казки? VІІІ Підсумок уроку. - До якої групи казок можна віднести цю казку? - Які ознаки чарівності є у ній? - Чи сподобалась вам казка? Не лінуйтесь робити добро, Лише зла не бажайте нікому, Бо воно, як велика гора, Стане вам на шляхові земному. І заступить навколишній світ, Зробить серце жорстоким, холодним. Ви з любов’ю живіть з юних літ, Будьте чуйним, веселим і добрим. | |
| |
Переглядів: 5713 | |
Чим ми бачимо |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Всього коментарів: 0 | |