Що в музиці звучить?Мета: ♦ навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття; ♦ розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння завдяки музиці відчувати красу навколишнього світу, неповторність кожного з представників живої природи; ♦ виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики. Музичний матеріал: К. Сен-Санс «Лебідь», «Слон»; М. Лисенко «Пісня Лисички» (з опери «Коза-Дереза»); А. Філіпенко «Зацвіла в долині»; українська народна пісня-гра «Іди, іди, дощику». Наочні посібники: нотна хрестоматія; малюнки — ілюстрації до музичних творів та пісень; зображення слона, лебедя та лисички; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас». Обладнання: Синтезатор, комп'ютер; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні заходять до класу під музичний супровід («Лебідь» Е. Сен-Санса). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання 2. Актуалізація опорних знань ♦ Які настрої може виражати музика? ♦ Пригадайте, які музичні твори допомогли нам побачити природу. ♦ Які засоби музичної виразності ви пам'ятаєте? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Нас об'єднує вірний друг — музика. Вона може багато про що розповісти, підказати, розрадити, заспокоїти, адже в неї багато помічників: пісні й танці, оркестри і солісти, композитори та виконавці. Ми вже знаємо, що музика може намалювати природу, передати настрій людини і навіть... оживити картину. Чи хотіли б ви почути і побачити ці картини? 4. Основна частина 4.1. Слухання музики Учитель. На дошці — малюнки тварин, але ми їх ще не бачимо. (Малюнки обернені зворотним боком.) Зараз прозвучить музика, ви її уважно послухайте та відгадайте, про кого йшлося в ній, а малюнки допоможуть дізнатися, чи правильно ми відповіли. Послухайте першу музичну загадку та скажіть, хто змальований у цьому творі? Слухання твору «Слон» К. Сен-Санса ♦ Якими звуками — низькими чи високими — змальовано образ тварини? ♦ Як звучала музика: легко чи важко, швидко чи повільно? А тепер погляньмо на малюнок! (Перегорнути малюнок.) Хто це? Так, слон — важкий, неповороткий, дуже великий. Тому музика, що його зобразила, важка, повільна, виконана на інструменті з низьким звучанням — контрабасі. ♦ Чи підказала вам музика, що робить слон? Послухайте ще раз та намалюйте рухами рук музику слона. Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням Ви відчули, що спочатку слон нібито важко крокує, а потім починає танцювати. Складіть до цього твору коротеньке оповідання. Учні складють коротенькі оповідання за прослуханою п'єсою К. Сен-Санса «Слон». Учитель заслуховує оповідання 2—3 учнів. А ось і друга музична загадка. Цей твір розповість вам про іншого представника живої природи. А ось про кого — ви здогадаєтеся, почувши його музику! Слухання «Лебідь» К. Сен-Санса ♦ Як звучить музика? Оберіть потрібні слова: спокійно, тихо, м'яко, ніжно, радісно, грайливо. (Робота у зошитах, с. 38-39.) Погляньмо на малюнок! (Перегорнути малюнок.) Який чудовий птах! Це — величний лебідь, з довгою гордою шиєю, білосніжним пір'ям. Він тихо погойдується на маленьких хвилях, дозволяє нам милуватися його казковою красою. Ці дві п'єси так і називаються — «Слон» та «Лебідь». Написав їх французький композитор Каміль Сен-Санс. 4.2. Вокально-хорова робота Розучування поспівки «Іди, іди, дощику» (українська народна пісня-гра) Учитель. Чи любите ви казки? Я знаю, що так. У багатьох казках дійовою особою є лисичка. ♦ Пригадайте казки, у яких однією з дійових осіб була лисичка. ♦ Які риси характеру має лисичка? Ви, мабуть, здогадалися, що на третьому малюнку ми побачимо лисичку. Але яку? Послухайте «Пісню Лисички» М. Лисенка. ♦ Якою, на вашу думку, буде зображена лисичка на малюнку? Слухання твору «Пісня Лисички» М. Лисенка ♦ Який характер Лисички бачимо у пісні? ♦ Яким є настрій музики пісні? ♦ Якою ви намалювали б Лисичку? Погляньте, яка вона охайна, весела! (Перегорнути малюнок.) А яка трудівниця! Дуже гарна лисичка! Розучування твору «Пісня Лисички» М. Лисенка, робота над текстом, дикцією, чистотою інтонації (робота у зошитах, с. 38) Повторення пісні «Зацвіла в долині» А. Філіпенка 5. Підбиття підсумків уроку Учитель. Сьогодні на уроці до нашої музичної скарбнички ми додали три музичних портрети різних тварин. ♦ Які картини ми побачили на уроці? ♦ Як музика зображувала слона та лебедя? Учні виходять із класу під музичний супровід («Лебідь» К. Сен-Санса). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3054 | |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Охорона природного довкілля |
Всього коментарів: 0 | |