💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [м]. Позначення його буквами Мм. Читання складів із вивченими буквами. Звуковий аналіз слів. Словниково - логічні вправи

Тема. Звук  [м]. Позначення його буквами Мм. Читання складів із вивченими

           буквами. Звуковий аналіз слів. Словниково - логічні вправи

Мета: знайомити з артикуляцією звука [м], буквами Мм, формувати в учнів уміння

           читати склади та слова з вивченими буквами; закріплювати знання учнів про

           вивчені букви, їх звукове значення; розвивати мовлення дітей,  фонематичний

           слух, інтерес до народних свят; виховувати доброту, чуйне ставлення до мами.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: ікона Покрови, картки, предметні малюнки, таблиця «Буква Мм».

Хід уроку

 

І Організаційна хвилинка. Повторення вивченого матеріалу.

         Зараз у нас урок «Навчання грамоти». В першу чергу я роздам картки  із завданнями зробити звукові схеми до предметів, які зображені на малюнках (3дітей працюють на місці, а 2 – біля дошки)

-                     Які букви ми вже вивчили? Які звуки вони позначають?

      Аа  Оо  Уу  и

-                     Прочитайте, будь ласка, слово на дошці

ПОКРОВА

-                     Хто знає значення цього слова?

Це назва народного свята. Саме сьогодні, 14 жовтня, ми його святкуємо. Виникло це свято у Х столітті, коли у Константинополі, у Влахернській церкві, Матір Божа своїм покровом захистила людей  від ворогів. Перші чудотворні ікони Покрови привезла із Візантії дружина князя Володимира – Анна. Таку ікону маємо і ми.

-                     Хто на ній зображений? ( Мати Божа )

-                     Як ще можна назвати маму? ( матінка, матуся, матусенька, ненька, мама )

Так, це найдорожча людина  для кожного з нас. Коли нам щось потрібно, добре чи погано, ми йдемо до мами. Вона завжди розрадить, пожаліє, допоможе. Матуся ладна душу, життя віддати для того, щоб вам було добре. Тож і ви старайтесь не засмучувати маму, любіть  її і шануйте.

-                     Давайте складемо речення про маму за малюнком та схемою (на дошці – малюнок мами з дитиною )

І__   __   __ .

 

 ІІ Вивчення нового матеріалу.

-                     Мама. Який перший звук у цьому слові?

         М  - губи міцно стулені, а потім різко розкриваються, повітря проходить через  ніс і рот.

-                     Який це звук – голосний чи приголосний?

Отже, сьогодні ми познайомимося зі звуком  м  та буквами, що його позначають. Для цього зробимо кілька звукових схем.

         МАТУСЯ

         МІСТО

М  - твердий звук, пом’якшується він тільки перед звуком  і .

Гра «Упіймай слово  зі звуком [м]»

                            Для синків – молодців

                            Мама напекла млинців.

                            І хвалили молодці

                            Ті млинці на молоці.

-                     Придумайте самостійно слова зі звуком [м] ( на дошці – малюнки предметів, у яких є  даний звук ). До кількох слів діти складають звукові схеми.

 

Божу матір Покрову вважали своєю покровителькою запорізькі козаки. Вони вірили, що Свята Покрова їх охороняє та допомагає.

         Й ми, щоб бути здоровими, як справжні козаки, проведемо фізхвилинку.

                                      Фізхвилинка під звуки козацького маршу

 

ІІІ Ознайомлення з буквою Мм.

-                     Звук  м  позначається буквами Мм ( «ем» ). Зіставте малу та велику букви. На що схожа буква «ем»?

                            Дві сестрички невеличкі

                            Одягли нові спіднички,

                            Узялись міцніш за руки

                            І – мерщій гулять у луки.

                            Біжимо – не доженем,

                            Не сестричок – букву «ем».

Друкування букви та складів:    Мм  Мм  Мм  ма  ми  мо  му

Читання прямих та обернених складів і слів.

                   МАМА

                   МАМИ

                   МАМО

                   МАМУ

Робота з Букварем

Читання вірша А.Камінчука «Морозиво»

- Хто їв морозиво?

- Кого діти пригостять морозивом?

- Які види морозива згадуються у вірші?

 

 ІV Підсумок уроку.

         В кінці нашого уроку хочеться знову згадати про сьогоднішнє свято. Кажуть, яка погода на Покрову, такою буде й зима. Якщо до цього дня не опало листя з вишні – на теплу зиму, а облетіло – на сувору. Якщо сніг не випав, то його не буде і в листопаді. А ще кажуть, що Покрова вкриває траву – листям, землю – снігом, воду – льодом, а дівчат – весільним вінком, бо після Покрови починався сезон весіль. 

- А з якою буквою познайомила нас сьогодні Покрова?

- Який звук позначає  ця буква?

 



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (29.12.2013)
Переглядів: 2973 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми бачимо
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою?
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці...
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]