💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [г]. Позначення його буквами Г, г ("ге")

Урок  103 (читання)

Тема: Звук [г]. Позначення його буквами Г, г ("ге")

Мета: ознайомити учнів з літерами Г, г ("ге"), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, уміння ставити наголос, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв'язне мовлення учнів, вміння узагальнювати та удосконалювати сказане, добирати за поданою звуковою схемою слова; виховувати любов до тварин і шанобливе ставлення до природи.

Обладнання: каса букв; предметні малюнки; малюнки птахів; звукозапис вірша "Ходить гарбуз по городр; кошики зі словами; картки з текстом "На городі".

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

1 Закріплення знань про букви та звуки

- Давайте пригадаємо: те, що ми чуємо і вимовляємо,- це... (звуки).

- А те, що ми бачимо і пишемо,- це... (букви).

- Пригадайте назви букв, які вимовляються зі звуком [е] в кінці, та з'єднайте їх:

Учні по черзі працюють біля дошки.

- Яку з цих літер ми вивчали на попередньому уроці? (Літеру Б)

2 Вправи на розвиток кута зору

- Зараз ми, дивлячись на крапку, бі o ЛКА

прочитаємо слова з вивченою бук- ^ #

вою: " " тт

" БА o РАН

- Яке слово з прочитаних можна

назвати "зайвим"? (Буква) * КВА

- Чому? (Усірешта слів - це назви тварин.)

- Як одним словом назвати інші слова? (Тварини)

III. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежать виучувані звуки

1 Виділення звука [г] зі скоромовки. Гра "Впіймай звук"

- У вірші зустрінеться звук, який часто повторюється. "Впіймайте" його та назвіть, у яких словах він зустрічається.

У ставку з гусаком Гусенята й гуска.

Гусенята плюскотять,

Гуска носом плюска.

Діти дають відповідь на запитання. (Звук [г])

- Ви знаєте птахів, у назві яких зустрічається звук [г]. (Голуб, грак, горобець, глухар)

2 Добирання слів з новим звуком

- Спробуйте назвати слова, в яких також ми чуємо звук [г]. (Гриб, магазин, гарбуз, гора, сніг)

3 Спостереження за артикуляцією звука [г]. Характеристика звука

- Чи можна цей звук проспівати? (Ні)

- Струмінь повітря потрапляє на перешкоду, створеною задньою частиною язика. Який звук [г] - приголосний чи голосний? (Приголосний)

IV. Повідомлення теми та завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми ознайомимось з новими літерами Г, г ("ге"): їх назвою, написанням, будемо вчитися читати слова з цими буквами, записувати моделі слів зі звуком [г], а також учитися шанувати природу та оточуючий світ.

V. Вивчення нового матеріалу

1 Ознайомлення учнів з буквами Г, г ("ге")

- На письмі звук [г] позначається буквами Г, г ("ге").

Учитель показує букву Г.

- Спробуємо зіставити малу та велику літеру. Що помітили? (За розміром різні, а за формою - однакові.)

- Погляньте, з яких елементів складаються друковані велика і мала літери Г,г. (З великої та маленької вертикальної і малої горизонтальної паличок)

- Вона займає у касі розрізної азбуки четверте місце.

- На який предмет схожа літера?

Діти називають предмети, які схожі на літеру.

Глянь, Галинко! Гнате, глянь,

Подивись, Ганнусю,-

Буква "ге" гачком зігнулась,

Як на груші гусінь!

- На кого схожа у вірші буква "ге"? (На гусінь)

2 Вправи з читання

- Утворимо та прочитаємо склади.

 Фізкультхвилинка

Білі гуси налетіли На бабусине подвір'я.

Поклювали, походили,

Піднялись і полетіли.

Гуси летять-відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

3 Вправи на впізнавання звука

- Відгадайте загадки і дізнайтеся, що зображено на малюнку. (Предметні малюнки гарбуза, гороху.)

o Жовтопузий карапуз Йшов городом та й загруз,

Бо насіння стільки має,

Що аж боки розпирає. (Гарбуз)

o Без рук, без ніг, а по тичині в'ється. (Горох)

- У якій позиції стоїть звук [г]? (На початку слова)

- Як одним словом можна назвати ці предмети? (Овочі)

4 Складання звукових моделей слів голуб, ріг, огірок

/  =о-  /

І 0 1 0 1    0=0-0-

ГОЛУБ РІГ ОГІРОК

Троє дітей виконують на дошці звуко-буквений аналіз цих слів.

- Який звук позначає буква Г? (Приголосний [г])

- З яким словом ми сьогодні вже зустрічались? (Огірок)

5 Робота зі складовою таблицею

б Читання за картками та обговорення тексту "На городі"

- Ми зараз уявно побуваємо в гостях. А де, ви зрозумієте, коли прочитаємо текст.

Учитель читає два речення, а діти слідкують. Наступні читає сильний учень.

НА ГОРОДІ

У баби Галини і діда Богдана великий город. Вони гарні господарі. На городі гарно уродила городина. Довкола - круглі гарбузи, зелені огірочки. Там - помідори, капуста, морква та горох.

- Отже, де ми побували подумки? (На городі)

- У кого на городі ми побували? (У баби Галини та діда Богдана)

- Що росло в господарів?

- Які плоди з перелічених мають зелений колір? (Огірки, капуста)

- А які червоний? (Помідори)

- Можливо, ви теж щось у своєму житті вже вирощували?

- Як ви доглядали за рослинами?

- А як потрібно ставитися до навколишнього середовища?

7 Робота за Букварем

1) Гра "Зберемо врожай".

- А тепер ми зберемо свої овочі. Звукові моделі яких слів подані під малюнками? (Гарбуз, огірки, горох)

/  /  /

1 0 1 1 0 1  0=0 - о  1 0 1 0 1

ГАРБУЗ ОГІРКИ ГОРОХ

- Отже, букви Г, г ("ге") позначають приголосний звук [г].

Діти разом з учителем заучують правило вголос.

 Фізкультхвилинка

Ручки вгору, ручки вниз,

На сусіда подивись.

Потягнися, посміхнись,

Пострибай і зупинись.

2) Словникова робота.

Пояснення значень слів, демонстрування малюнків: глухар, грак, граб.

Глухар - велика промислова пташка з родини тетеревих.

Грак - перелітний птах родини воронових із блискучим чорним пір'ям.

Граб - листяне дерево або кущ родини березових із гладенькою сірою корою.

- Складіть, діти, речення з цими словами про те, як слід охороняти дерева, природу.

3) Читання вчителем стовпчиків слів із Букваря.

- Прочитайте односкладові слова.

- Знайдіть і прочитайте слова з буквою "ге" на початку слова, а потім - у середині.

- Прочитайте слова - назви птахів; рослин.

- Знайдіть і прочитайте слова, які відрізняються однією буквою.

4) Робота з моделями (схемами) речень.

- Складіть речення за схемами.

VI. Підсумок уроку

Гра "Звідки я приніс?"

На дошці- "кошики" зі словами: "З лісу", "З городу", "Із саду". Діти по черзі витягають картки з назвами предметів і прикріпляють під "кошиком": гарбуз, гриб, груша, горобина, огірок, горох, горіх, граб, яблуко.

- Яку літеру ви сьогодні вивчили на уроці?

- Що вам запам'яталось?

- Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали і на уроці, і "на городі".



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2831 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла...
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]