Урок 103 (читання) Тема: Звук [г]. Позначення його буквами Г, г ("ге")Мета: ознайомити учнів з літерами Г, г ("ге"), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, уміння ставити наголос, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв'язне мовлення учнів, вміння узагальнювати та удосконалювати сказане, добирати за поданою звуковою схемою слова; виховувати любов до тварин і шанобливе ставлення до природи. Обладнання: каса букв; предметні малюнки; малюнки птахів; звукозапис вірша "Ходить гарбуз по городр; кошики зі словами; картки з текстом "На городі". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Закріплення знань про букви та звуки - Давайте пригадаємо: те, що ми чуємо і вимовляємо,- це... (звуки). - А те, що ми бачимо і пишемо,- це... (букви). - Пригадайте назви букв, які вимовляються зі звуком [е] в кінці, та з'єднайте їх: Учні по черзі працюють біля дошки. - Яку з цих літер ми вивчали на попередньому уроці? (Літеру Б) 2 Вправи на розвиток кута зору - Зараз ми, дивлячись на крапку, бі o ЛКА прочитаємо слова з вивченою бук- ^ # вою: " " тт " БА o РАН - Яке слово з прочитаних можна назвати "зайвим"? (Буква) * КВА - Чому? (Усірешта слів - це назви тварин.) - Як одним словом назвати інші слова? (Тварини) III. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежать виучувані звуки 1 Виділення звука [г] зі скоромовки. Гра "Впіймай звук" - У вірші зустрінеться звук, який часто повторюється. "Впіймайте" його та назвіть, у яких словах він зустрічається. У ставку з гусаком Гусенята й гуска. Гусенята плюскотять, Гуска носом плюска. Діти дають відповідь на запитання. (Звук [г]) - Ви знаєте птахів, у назві яких зустрічається звук [г]. (Голуб, грак, горобець, глухар) 2 Добирання слів з новим звуком - Спробуйте назвати слова, в яких також ми чуємо звук [г]. (Гриб, магазин, гарбуз, гора, сніг) 3 Спостереження за артикуляцією звука [г]. Характеристика звука - Чи можна цей звук проспівати? (Ні) - Струмінь повітря потрапляє на перешкоду, створеною задньою частиною язика. Який звук [г] - приголосний чи голосний? (Приголосний) IV. Повідомлення теми та завдань уроку - Сьогодні на уроці ми ознайомимось з новими літерами Г, г ("ге"): їх назвою, написанням, будемо вчитися читати слова з цими буквами, записувати моделі слів зі звуком [г], а також учитися шанувати природу та оточуючий світ. V. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення учнів з буквами Г, г ("ге") - На письмі звук [г] позначається буквами Г, г ("ге"). Учитель показує букву Г. - Спробуємо зіставити малу та велику літеру. Що помітили? (За розміром різні, а за формою - однакові.) - Погляньте, з яких елементів складаються друковані велика і мала літери Г,г. (З великої та маленької вертикальної і малої горизонтальної паличок) - Вона займає у касі розрізної азбуки четверте місце. - На який предмет схожа літера? Діти називають предмети, які схожі на літеру. Глянь, Галинко! Гнате, глянь, Подивись, Ганнусю,- Буква "ге" гачком зігнулась, Як на груші гусінь! - На кого схожа у вірші буква "ге"? (На гусінь) 2 Вправи з читання - Утворимо та прочитаємо склади. Фізкультхвилинка Білі гуси налетіли На бабусине подвір'я. Поклювали, походили, Піднялись і полетіли. Гуси летять-відлітають, А діти тихенько за парти сідають. 3 Вправи на впізнавання звука - Відгадайте загадки і дізнайтеся, що зображено на малюнку. (Предметні малюнки гарбуза, гороху.) o Жовтопузий карапуз Йшов городом та й загруз, Бо насіння стільки має, Що аж боки розпирає. (Гарбуз) o Без рук, без ніг, а по тичині в'ється. (Горох) - У якій позиції стоїть звук [г]? (На початку слова) - Як одним словом можна назвати ці предмети? (Овочі) 4 Складання звукових моделей слів голуб, ріг, огірок / =о- / І 0 1 0 1 0=0-0- ГОЛУБ РІГ ОГІРОК Троє дітей виконують на дошці звуко-буквений аналіз цих слів. - Який звук позначає буква Г? (Приголосний [г]) - З яким словом ми сьогодні вже зустрічались? (Огірок) 5 Робота зі складовою таблицею б Читання за картками та обговорення тексту "На городі" - Ми зараз уявно побуваємо в гостях. А де, ви зрозумієте, коли прочитаємо текст. Учитель читає два речення, а діти слідкують. Наступні читає сильний учень. НА ГОРОДІ У баби Галини і діда Богдана великий город. Вони гарні господарі. На городі гарно уродила городина. Довкола - круглі гарбузи, зелені огірочки. Там - помідори, капуста, морква та горох. - Отже, де ми побували подумки? (На городі) - У кого на городі ми побували? (У баби Галини та діда Богдана) - Що росло в господарів? - Які плоди з перелічених мають зелений колір? (Огірки, капуста) - А які червоний? (Помідори) - Можливо, ви теж щось у своєму житті вже вирощували? - Як ви доглядали за рослинами? - А як потрібно ставитися до навколишнього середовища? 7 Робота за Букварем 1) Гра "Зберемо врожай". - А тепер ми зберемо свої овочі. Звукові моделі яких слів подані під малюнками? (Гарбуз, огірки, горох) / / / 1 0 1 1 0 1 0=0 - о 1 0 1 0 1 ГАРБУЗ ОГІРКИ ГОРОХ - Отже, букви Г, г ("ге") позначають приголосний звук [г]. Діти разом з учителем заучують правило вголос. Фізкультхвилинка Ручки вгору, ручки вниз, На сусіда подивись. Потягнися, посміхнись, Пострибай і зупинись. 2) Словникова робота. Пояснення значень слів, демонстрування малюнків: глухар, грак, граб. Глухар - велика промислова пташка з родини тетеревих. Грак - перелітний птах родини воронових із блискучим чорним пір'ям. Граб - листяне дерево або кущ родини березових із гладенькою сірою корою. - Складіть, діти, речення з цими словами про те, як слід охороняти дерева, природу. 3) Читання вчителем стовпчиків слів із Букваря. - Прочитайте односкладові слова. - Знайдіть і прочитайте слова з буквою "ге" на початку слова, а потім - у середині. - Прочитайте слова - назви птахів; рослин. - Знайдіть і прочитайте слова, які відрізняються однією буквою. 4) Робота з моделями (схемами) речень. - Складіть речення за схемами. VI. Підсумок уроку Гра "Звідки я приніс?" На дошці- "кошики" зі словами: "З лісу", "З городу", "Із саду". Діти по черзі витягають картки з назвами предметів і прикріпляють під "кошиком": гарбуз, гриб, груша, горобина, огірок, горох, горіх, граб, яблуко. - Яку літеру ви сьогодні вивчили на уроці? - Що вам запам'яталось? - Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали і на уроці, і "на городі". Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2831 | |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка) |
Всього коментарів: 0 | |