💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [б]. Позначення його буквами Б, б ("бе"). Урок-гра

Урок  99 (читання)

Тема: Звук [б]. Позначення його буквами Б, б ("бе"). Урок-гра

Мета: ознайомити учнів зі звуком [б], буквами Б, б ("бе"); вчити правильно артикулювати звук, виділяти його у словах, розрізняти від схожих за артикуляцією звуків [м] і [п]; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, навичку свідомого, правильного та виразного читання; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зв'язне мовлення, периферичний зір; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, бажання допомагати, любов і повагу до старших членів родини, потребу перейматися їхніми клопотами.

Обладнання: аудіозапис зі звуком барабана, вітру, моря; іграшки - барабанчики, лялька-собака Бім (що одягається на руку), іграшка-білочка, горішки; числова таблиця Шульте; чарівне відерце з малюнками риби, лебедя, кульбаби, бурундучка, бабки, верби, барвінку, плакат з великою і малою літерами Б, б; таблиці "будиночки-складаночки".

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності

- Собачка Бім у нас сьогодні буде почесним гостем. Він буде спостерігати за вашою роботою. Найактивнішим, найпрацьовиті-шим учням він даруватиме свої подарунки (іграшки-барабанчики).

- Доброго ранку, любі діти! Я песик - Бім! Я загубився і тепер не можу потрапити до себе додому. Я знаю, що мій хазяїн Борис також навчається у 1 класі. Він буде вам дуже вдячний, якщо ви допоможете нам знайти одне одного.

- Діти, допоможемо Біму знайти його хазяїна? (Так!) Ой, подивіться, до нас на урок ще хтось завітав! Це білочка з лісовим горішком.

Голос білочки. Добрий день вам, діти! Мої горішки непрості. Вони допоможуть вам знайти хазяїна Біма. Треба лише виконати завдання, що міститься в кожному з них.

II. Мовна розминка

1 Числова таблиця Шульте

- Перший горішок дарує гру на уважність! (Учитель "відкриває" горішок і читає: "Стукаючи олівцем, знайдіть усі числа від 1 до 10".) Лише уважні дітки зможуть стати справжніми дослідниками й розвідниками на нашому уроці.

2 Промовляння складів на одному диханні під рахунок 1-2-3-4-5

- З першим завданням усі вправно впорались. У завданні другого горішка ховається тема нашого уроку. Промовимо такі склади на одному диханні:

мі-ме-ма-мо-му; ni-ne-na-no-ny; бі-бе-ба-бо-бу.

- Які приголосні звуки ми щойно вимовили? ([м], [п], [б])

- Як вони утворюються? (Зімкненням губ її раптовим видихом повітря)

- Чим вони відрізняються? (Звуки [п] і [б] відрізняються між собою за дзвінкістю: [п] - глухий, голосові зв'язки не змикаються, [б] - дзвінкий, голосові зв'язки змикаються; від звука [м] приголосні [п], [б] відрізняються тим, що при їх вимові видих відбувається через ротову порожнину, в той час як при вимові звука [м] видих відбувається через ніс.)

III. Повідомлення теми і мети уроку

- Отже, сьогодні на уроці ми вивчатимемо звук [б] та літеру, якою його позначають на письмі. Навчимося правильно читати склади, слова, речення і навіть тексти з цією літерою. І своїми знаннями допоможемо нашому другові Біму знайти його хазяїна.

IV. Підготовка до ознайомлення з новою буквою. Робота над звуком [б]

1 Повторення вивчених скоромовок

- Ми повинні чітко розрізняти звук [б] від його друзів - звуків [м], [п]. А для цього згадаймо скоромовки зі звуками [м] і [п].

Учні розповідають скоромовки.

o Ти, малий, скажи малому Хай малий малому скаже,

Хай малий теля прив'яже.

o Кричав Архип,

Архип охрип,

Не треба Архипу Кричати до хрипу.

o Лежить п'ять п'ятаків.

На кожному п'ятаку Ще по п'ятаку.

o Пильно поле пильнували,

На перепелів полювали.

2 Орфоепічні вправи

- Завдання другого горішка ми виконали. Поглянемо, що нам приготував третій горішок. (Учитель "відкриває" горішок і читає.)

- А в цьому горішкові ховається справжня народна творчість - чистомовки і скоромовки з буквою, царицею нашого уроку.

1) Чистомовка.

- Вчимося чітко й виразно вимовляти звук [б].

Учитель: Учні:

У лісі гриби - би-би-би.

Грали на трубі - бі-бі-бі.

Виросла верба - ба-ба-ба.

Дятел дуб довбе - бе-бе-бе.

2) Конкурс на кращого скоромовця.

- А зараз будемо промовляти скоромовки повільно, а потім усе швидше; тихо, потім голосніше. (Учні називають слова зі звуком [б], який добре чути у скоромовках.) Ось послухайте, які веселі скоромовки нам дарує білочка.

Бабин біб розцвів у дощ - буде бабі біб у борщ. Бобер на березі з бобренятами бублики пік.

Бив баран у барабан,

А бобер - у бубон.

Натомилися обидва Більше бить не будуть.

- У яких словах звук [б] зустрічався двічі? (Баба, біб, бобер, бобренята, бублики, бубон)

3 Звуковий аналіз слів зі звуком [б]

- Зробимо звуковий аналіз слів біб, бублики, бобренята.

До дошки виходять троє учнів, які роблять звуковий аналіз запропонованих слів. Решта учнів у цей час відгадують загадки.

V. Ознайомлення з буквами 5, б ("бе")

1 Аналіз будови, порівняння великої і малої літер Б, б ("бе"), запам'ятовування назви літери та її місця в касі букв

o М'який знак собі з дощок Змайстрував зручний дашок.

Можу йти тепер далеко

Не страшні дощі і спека! -

Подивився знак в люстерко -

І в очах йому померкло:

Він впізнать не міг себе,

Схожий був на букву "бе".

o Подивись, прошу тебе:

Ключ в траві, як буква "бе"!

Тут веселик проходив,

Ключ від азбуки згубив.

- Заплющте очі й уявіть, на що ще схожа буква "бе"? (Буква Б ("бе") схожа на букву Г ("ге") з животиком, на літеру Е, яку треба ще домалювати, на цифру 5, на перевернуту цифру 9, на праску, на половинку яблучка іт.ін.)

- Крім того, ця літера є ключиком-підказкою, який допоможе нам знайти хазяїна Біма. І для цього нам потрібно вміти ним користуватись.

2 Утворення та читання складів з буквами Б, б ("бе")

- А ви знаєте, що замки можуть говорити? Ні? А давайте спробуймо за допомогою магічного ключика "бе" почути слова замків!

(Ба, Бо, Бу, Би, Бі, Бе, аб, об, уб, иб, іб, еб; Бро, Бру, Бре, Бри, Бра, Брі, орб, урб, ерб, ирб, арб, ірб; Вбі, Вбе, Вба, Вби, Вбо, Вбу, ібе, ебв, абв, ибв, обв, убв.)

Раптом звучить аудіозапис сильного вітру, вчитель прибирає "будиночки-складаночки".

- Діти, до нашого класу завітав вітер. Він сповіщає про те, що нам час зробити невеличку розминку. Встаньмо, привітаймо його.

 Фізкульхвилинка

Сильний вітер до землі Гне дерева молоді,

А вони ростуть, міцніють, Вгору тягнуться, радіють.

(Присідають.)

(П іднімаються.) (Стають навшпиньки,) (Руки тягнуть вгору.)

VI. Робота за Букварем

 Фізкультхвилинка

Звучить аудіозапис пісні вітру, моря.

- Хто-хто знову завітав до нашого класу? Так, це знову вітер, він хоче перенести вас до моря й погратися з вами у хвилі.

НА МОРІ

Хвилі бавляться та б'ються, (Роблять хвильові рухи руками перед

Наче неслухи-хлоп'ята.

І стрибають, і сміються: Вітер їм лоскоче п'яти. Вгору, вниз і знову вгору Підганяє дужий вітер. Розгойдав він ціле море, Як же хвилям не радіти!

собою, зліва направо і навпаки.) (Стрибають.)

(Руки вниз - угору, очима слідкують за рухами.)

(Розводять руки в сторони, усміхаються.)

VII. Опрацювання тексту

1 Словникова робота

Учитель з дітьми читає слова спершу тихо, по складах, а потім голосніше, цілими словами.

Бабусенько, попросив, подарувала, будь ласка, бабуся.

2 Читання першого й другого абзаців методом додавання (вчитель зачитує початок речення, а діти завершують його)

3 Читання "ланцюжком"

4 Вибіркове читання

5 Гра "Павутинка-плутанинка"

Учитель змінює одне слово в реченні, діти знаходять помилку.

6 Анаграми

аббуся нябуба

- А як ви називаєте своїх бабусь?

7 Побудова асоціативного куща

- Про що ви згадуєте, коли я промовляю слово бабуся?

VIII. Підсумок уроку

- Знов ми чуєм "бам-бам" -

Це наш Бім б'є в барабан.

Він нам вдячний за роботу!

І за щирую турботу!

Бо тепер він точно знає,

Де шукать свого хазяїна!

У бабусі, на печі,

Бо той любить їсти бабусини калачі! "Гав! Гав! Дякую вам дуже!

Ви тепер мені справжні друзі!"

Щоб урок пройшов немарно,

Ми спитаєм в Біма гарно:

Що сподобалось найбільше,

Що було найцікавіше?

Яку букву вивчили сьогодні?

З яким звуком її сплутать можна?

Що ми встигли за урок?

Чим допомогли ми й що зробили?

По черзі учні "вдягають" Біма на палець, уявляючи себе собачкою, і розповідають свої враження від уроку.

- На згадку кожному з вас Бім дарує маленький барабанчик. Він вам ще знадобиться на уроці музики, коли будемо відбивати ритм. А білочка Пімка дарує ось ці гарні кольорові квадратики папірців. А знаєте для чого? Ми зробимо з них маленькі квіточки. А як ви думаєте, кого ж ми уквітчаємо ними? (Бабусь, матусь, своїх рідних)

Додаток

1 Скоромовка "Барабан"

Барабанчик Бухав, бухав.

Барабанив я І слухав.

А бабуся каже:

- Досить!

2 Прочитайте скоромовку, спираючись на приголосні звуки

БоБР ДоБР До БоБРяТ

3 Розфарбуйте ті предмети, у назві яких зустрічається звук [б].

Бач, Богдан Побухать просить! - Дав я брату барабан - Барабанить хай Богдан.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2961 | Рейтинг: 0.0/0
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл...
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]