Урок 99 (читання) Тема: Звук [б]. Позначення його буквами Б, б ("бе"). Урок-граМета: ознайомити учнів зі звуком [б], буквами Б, б ("бе"); вчити правильно артикулювати звук, виділяти його у словах, розрізняти від схожих за артикуляцією звуків [м] і [п]; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, навичку свідомого, правильного та виразного читання; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зв'язне мовлення, периферичний зір; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, бажання допомагати, любов і повагу до старших членів родини, потребу перейматися їхніми клопотами. Обладнання: аудіозапис зі звуком барабана, вітру, моря; іграшки - барабанчики, лялька-собака Бім (що одягається на руку), іграшка-білочка, горішки; числова таблиця Шульте; чарівне відерце з малюнками риби, лебедя, кульбаби, бурундучка, бабки, верби, барвінку, плакат з великою і малою літерами Б, б; таблиці "будиночки-складаночки". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності - Собачка Бім у нас сьогодні буде почесним гостем. Він буде спостерігати за вашою роботою. Найактивнішим, найпрацьовиті-шим учням він даруватиме свої подарунки (іграшки-барабанчики). - Доброго ранку, любі діти! Я песик - Бім! Я загубився і тепер не можу потрапити до себе додому. Я знаю, що мій хазяїн Борис також навчається у 1 класі. Він буде вам дуже вдячний, якщо ви допоможете нам знайти одне одного. - Діти, допоможемо Біму знайти його хазяїна? (Так!) Ой, подивіться, до нас на урок ще хтось завітав! Це білочка з лісовим горішком. Голос білочки. Добрий день вам, діти! Мої горішки непрості. Вони допоможуть вам знайти хазяїна Біма. Треба лише виконати завдання, що міститься в кожному з них. II. Мовна розминка 1 Числова таблиця Шульте - Перший горішок дарує гру на уважність! (Учитель "відкриває" горішок і читає: "Стукаючи олівцем, знайдіть усі числа від 1 до 10".) Лише уважні дітки зможуть стати справжніми дослідниками й розвідниками на нашому уроці. 2 Промовляння складів на одному диханні під рахунок 1-2-3-4-5 - З першим завданням усі вправно впорались. У завданні другого горішка ховається тема нашого уроку. Промовимо такі склади на одному диханні: мі-ме-ма-мо-му; ni-ne-na-no-ny; бі-бе-ба-бо-бу. - Які приголосні звуки ми щойно вимовили? ([м], [п], [б]) - Як вони утворюються? (Зімкненням губ її раптовим видихом повітря) - Чим вони відрізняються? (Звуки [п] і [б] відрізняються між собою за дзвінкістю: [п] - глухий, голосові зв'язки не змикаються, [б] - дзвінкий, голосові зв'язки змикаються; від звука [м] приголосні [п], [б] відрізняються тим, що при їх вимові видих відбувається через ротову порожнину, в той час як при вимові звука [м] видих відбувається через ніс.) III. Повідомлення теми і мети уроку - Отже, сьогодні на уроці ми вивчатимемо звук [б] та літеру, якою його позначають на письмі. Навчимося правильно читати склади, слова, речення і навіть тексти з цією літерою. І своїми знаннями допоможемо нашому другові Біму знайти його хазяїна. IV. Підготовка до ознайомлення з новою буквою. Робота над звуком [б] 1 Повторення вивчених скоромовок - Ми повинні чітко розрізняти звук [б] від його друзів - звуків [м], [п]. А для цього згадаймо скоромовки зі звуками [м] і [п]. Учні розповідають скоромовки. o Ти, малий, скажи малому Хай малий малому скаже, Хай малий теля прив'яже. o Кричав Архип, Архип охрип, Не треба Архипу Кричати до хрипу. o Лежить п'ять п'ятаків. На кожному п'ятаку Ще по п'ятаку. o Пильно поле пильнували, На перепелів полювали. 2 Орфоепічні вправи - Завдання другого горішка ми виконали. Поглянемо, що нам приготував третій горішок. (Учитель "відкриває" горішок і читає.) - А в цьому горішкові ховається справжня народна творчість - чистомовки і скоромовки з буквою, царицею нашого уроку. 1) Чистомовка. - Вчимося чітко й виразно вимовляти звук [б]. Учитель: Учні: У лісі гриби - би-би-би. Грали на трубі - бі-бі-бі. Виросла верба - ба-ба-ба. Дятел дуб довбе - бе-бе-бе. 2) Конкурс на кращого скоромовця. - А зараз будемо промовляти скоромовки повільно, а потім усе швидше; тихо, потім голосніше. (Учні називають слова зі звуком [б], який добре чути у скоромовках.) Ось послухайте, які веселі скоромовки нам дарує білочка. Бабин біб розцвів у дощ - буде бабі біб у борщ. Бобер на березі з бобренятами бублики пік. Бив баран у барабан, А бобер - у бубон. Натомилися обидва Більше бить не будуть. - У яких словах звук [б] зустрічався двічі? (Баба, біб, бобер, бобренята, бублики, бубон) 3 Звуковий аналіз слів зі звуком [б] - Зробимо звуковий аналіз слів біб, бублики, бобренята. До дошки виходять троє учнів, які роблять звуковий аналіз запропонованих слів. Решта учнів у цей час відгадують загадки. V. Ознайомлення з буквами 5, б ("бе") 1 Аналіз будови, порівняння великої і малої літер Б, б ("бе"), запам'ятовування назви літери та її місця в касі букв o М'який знак собі з дощок Змайстрував зручний дашок. Можу йти тепер далеко Не страшні дощі і спека! - Подивився знак в люстерко - І в очах йому померкло: Він впізнать не міг себе, Схожий був на букву "бе". o Подивись, прошу тебе: Ключ в траві, як буква "бе"! Тут веселик проходив, Ключ від азбуки згубив. - Заплющте очі й уявіть, на що ще схожа буква "бе"? (Буква Б ("бе") схожа на букву Г ("ге") з животиком, на літеру Е, яку треба ще домалювати, на цифру 5, на перевернуту цифру 9, на праску, на половинку яблучка іт.ін.) - Крім того, ця літера є ключиком-підказкою, який допоможе нам знайти хазяїна Біма. І для цього нам потрібно вміти ним користуватись. 2 Утворення та читання складів з буквами Б, б ("бе") - А ви знаєте, що замки можуть говорити? Ні? А давайте спробуймо за допомогою магічного ключика "бе" почути слова замків! (Ба, Бо, Бу, Би, Бі, Бе, аб, об, уб, иб, іб, еб; Бро, Бру, Бре, Бри, Бра, Брі, орб, урб, ерб, ирб, арб, ірб; Вбі, Вбе, Вба, Вби, Вбо, Вбу, ібе, ебв, абв, ибв, обв, убв.) Раптом звучить аудіозапис сильного вітру, вчитель прибирає "будиночки-складаночки". - Діти, до нашого класу завітав вітер. Він сповіщає про те, що нам час зробити невеличку розминку. Встаньмо, привітаймо його. Фізкульхвилинка Сильний вітер до землі Гне дерева молоді, А вони ростуть, міцніють, Вгору тягнуться, радіють. (Присідають.) (П іднімаються.) (Стають навшпиньки,) (Руки тягнуть вгору.) VI. Робота за Букварем Фізкультхвилинка Звучить аудіозапис пісні вітру, моря. - Хто-хто знову завітав до нашого класу? Так, це знову вітер, він хоче перенести вас до моря й погратися з вами у хвилі. НА МОРІ Хвилі бавляться та б'ються, (Роблять хвильові рухи руками перед Наче неслухи-хлоп'ята. І стрибають, і сміються: Вітер їм лоскоче п'яти. Вгору, вниз і знову вгору Підганяє дужий вітер. Розгойдав він ціле море, Як же хвилям не радіти! собою, зліва направо і навпаки.) (Стрибають.) (Руки вниз - угору, очима слідкують за рухами.) (Розводять руки в сторони, усміхаються.) VII. Опрацювання тексту 1 Словникова робота Учитель з дітьми читає слова спершу тихо, по складах, а потім голосніше, цілими словами. Бабусенько, попросив, подарувала, будь ласка, бабуся. 2 Читання першого й другого абзаців методом додавання (вчитель зачитує початок речення, а діти завершують його) 3 Читання "ланцюжком" 4 Вибіркове читання 5 Гра "Павутинка-плутанинка" Учитель змінює одне слово в реченні, діти знаходять помилку. 6 Анаграми аббуся нябуба - А як ви називаєте своїх бабусь? 7 Побудова асоціативного куща - Про що ви згадуєте, коли я промовляю слово бабуся? VIII. Підсумок уроку - Знов ми чуєм "бам-бам" - Це наш Бім б'є в барабан. Він нам вдячний за роботу! І за щирую турботу! Бо тепер він точно знає, Де шукать свого хазяїна! У бабусі, на печі, Бо той любить їсти бабусини калачі! "Гав! Гав! Дякую вам дуже! Ви тепер мені справжні друзі!" Щоб урок пройшов немарно, Ми спитаєм в Біма гарно: Що сподобалось найбільше, Що було найцікавіше? Яку букву вивчили сьогодні? З яким звуком її сплутать можна? Що ми встигли за урок? Чим допомогли ми й що зробили? По черзі учні "вдягають" Біма на палець, уявляючи себе собачкою, і розповідають свої враження від уроку. - На згадку кожному з вас Бім дарує маленький барабанчик. Він вам ще знадобиться на уроці музики, коли будемо відбивати ритм. А білочка Пімка дарує ось ці гарні кольорові квадратики папірців. А знаєте для чого? Ми зробимо з них маленькі квіточки. А як ви думаєте, кого ж ми уквітчаємо ними? (Бабусь, матусь, своїх рідних) Додаток 1 Скоромовка "Барабан" Барабанчик Бухав, бухав. Барабанив я І слухав. А бабуся каже: - Досить! 2 Прочитайте скоромовку, спираючись на приголосні звуки БоБР ДоБР До БоБРяТ 3 Розфарбуйте ті предмети, у назві яких зустрічається звук [б]. Бач, Богдан Побухать просить! - Дав я брату барабан - Барабанить хай Богдан. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2961 | |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Всього коментарів: 0 | |