Тема: Закріплення звука і букви «Зз»Мета: -закріплювати знання дітей про звук і букву «Зз»; -удосконалювати вміння читати слова, речення та тексти з вивченою буквою; -формувати навички читання та усного мовлення; -збагачувати та розвивати мову; -виховувати позитивні риси характеру, бережне відношення до природи. Тип уроку: урок закріплення й систематизації знань. Методично-дидактичне забезпечення уроку: підручник «Буквар», роздатковий матеріал,таблиці, картки для диференційованого завдання, іграшки. ХІД УРОКУ І.Організаційний момент Казка сьогодні зайшла до нас в клас. До казки, до казки запрошую вас. Казка називається «Пригоди Гавчика». Відправляючись до казки, ми часто будемо виконувати різні граматичні завдання в яких часто зустрічатимемо слова з буквою «зе», котру ми щойно вивчили. Казкові пригоди відбувалися напередодні Нового року, тому за ваші хороші відповіді та старанність отримаєте не оцінки, а ялинкові прикраси. В кінці уроку ними прикрасимо нашу казкову ялиночку (червоні кульки – ви відповідали відмінно, жовті – треба ще постаратися). -У будинку-конурі Жив він в нашому дворі. Лиш 3 букви всього знав Та казав все: «Гав» та «Гав»! Про це в дворі давно всі знали, Тому і Гавчиком його прозвали. -Як ви гадаєте, хто ж жив у будинку-конурі, що у нашому дворі? (вчитель демонструє будинок, в якому знаходиться іграшка-песик). -Песик, собачка, цуценя. -А чому не собака? -Бо Гавчиком називають маленького песика. Діти співвідносять запропоновані звукові моделі з відповідними словами: цуценя, песик. II. Мовна розминка. 1. Гавчик вийшов на подвір’я і злякався: «Що це?» - Пір’я! Пір’їна он лежить і ворушиться, а песик так її боїться. -Діти покажіть Гавчику, чому ворушилась пір’їна. (діти 2-3 рази дують на пір’їнку. Вона ворушиться.) -Ага, тепер я здогадався. То вітерець із нею грався. 2.Вправа-гра «Прочитай-додай» (вчитель демонструє картки. Діти читають склади. Учитель доповнює реченнями) -Аз-аз-аз -Заспокоївсь Гавчик враз. -Із-із-із -І в будиночок заліз, -Зе-зе-зе -Там він кісточку гризе . III. Активізація опорних знань. -Пішов наш Гавчик мандрувати. Він хоче все на світі знати. Одного разу заблудився. «Як дивно тут» - він зупинився. Паркан високий і ворота. А що ж за ворітьми дізнатися охота. - Ворота відчиняться лише тоді коли учні чітко прочитають склади з карток (хорове читання). / За, зу, зо, зе, зи, зі - прочитали дружно всі. То, ту, ти, ті, те, та - відчинилися ворота. (На дошці ілюстрації тварин, що живуть у зоопарку.) Діти хором читають назву «Зоопарк» -Хто живе у зоопарку? (відповіді дітей) Песик побоявся сам заходити до зоопарку. А от дівчинка Зіна побувала там зі своїм татком. А що вона побачила прочитаємо. IV. Робота над текстом. 1.Читання по частинах (абзаци). 2.Вибіркове читання. -Де жили леви, леопарди, вовки? -Який настрій був у Зіни, а який у звірів? (діти зачитують відповідні абзаци. Читання оцінюється.) Гавчик низько опустив голову і відправився додому. -Чому він опустив голову? -Він засумував. Шкода звірів, які жили в клітках. Адже на волі жити набагато краще! /відповіді дітей/ V. Робота за картками з диференційованими завданнями. Тієї ночі песик спав неспокійно. Проснувся рано, а кругом біло-біло. От і зима... Незручно було спати Гавчику, бо йому щось заважало. І подушечка зависока. Просунув лапку Гавчик під неї і здивувався: «Що це?» Кісточка, різочка і пакуночок. Кісточка - для Гавчика подарунок Різочка - щоб далеко сам не ходив і уроки добре вчив. А на пакунку надпис «Дітям». -Це, напевно, дітки вам. Хто ж це все приготував? Діти коротко розповідають про подарунки від Святого Миколая, які вони одержали та з карток читають 1.побажання 2.друкують речення VI. Читання деформованого тексту. Зовсім покращився настрій у нашого Гавчика. Він весело підстрибуючи, побіг за ворота. А там на снігу зграйка синичок. Щось метушаться, бігають. Підбіг до них песик та зразу: «Гав!» Синички миттю розлетілися. Гавчик почухав лапкою за вухом і так розгублено: «От дурненькі, я лише з вами привітався!» Гавчик підійшов ближче і на снігу знайшов аркуш паперу на якому синички щось написали. Він попробував прочитати, та нічого з того не вийшло. (Діти знайомляться з таблицею на якій записано деформований текст. Читання тексту окремими учнями та хорове читання.) Слухаючи, як читають учні песик підняв голову і побачив, що синички примостилися на годівничці. -Так от ви де, хитрунки! VII. Розвиток мовлення. Діти складають оповідання 5-6 речень на тему «Біля годівнички». VIII. Словотворення. Гавчик помітив, що хтось сором’язливо виглядає із-за дерева та до нього: -Ти хто? -Сніговик. -А чому повісив носа? -Та настрій у мене зовсім не святковий. (діти пояснюють вислів «повісити носа») -Створимо святковий настрій Сніговичку — запропонував Гавчик. Робота виконується в парах/. З окремих складів, які записані на сніжинках, скласти слово, придумати речення. Якщо завдання вдалось виконати добре, діти мають подарувати сніжинку Сніговичку. Повеселішав Сніговичок, а з ним і Гавчик . Нам пора теж прикрасити свою казкову ялинку. Ялинку знань, умінь і навичок. (діти прикріплюють, отримані ялинкові прикраси, та переконуються, що червоних кульок набагато більше, ніж жовтих, і роблять висновок, що на уроці працювали добре) От ялинка й заіскрилась. Але казка не скінчилась. Де ж наш Гавчик? Он заснув, бо він стомився. А урок наш закінчився. Урок закінчився, але новорічна казка продовжується. Синички, Гавчик, Сніговичок і я дякуємо вам за хорошу роботу на уроці. Веселого, казкового вам Новорічного свята! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1797 | |
Підсумковий урок за І семестр |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Всього коментарів: 0 | |