Урок 89 (читання) Тема: Звуки [з], [з']. Позначення їх буквами 3, з ("зе")Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою "зе"; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин. Обладнання: схеми для читання складів, поданих в аналітико-синтетичній формі; картки з зображенням літер; картки з записом стввпчиків слів для вправи "Пеньок". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент А тепер, сідайте, діти. Домовляймось - не шуміти, Руку гарно піднімати, Чітко, в лад відповідати, На уроці не дрімати, Краще знання здобувати. II. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів - Сьогодні на уроці ми повторимо те, що вивчили на попередньому уроці, ознайомимося з новим звуком та буквами, що його позначають, поміркуємо та дізнаємося багато цікавого. III. Повторення вивченого матеріалу 1 Мовна розминка Повторення скоромовки, вивченої на попередньому уроці. Ми носили воду в ситі, Та дерева не политі. Воду в ситі не носити, Саду ситом не полити. 2 Веселі читалочки Да, до, ду, де, ді. Добре раку у воді. Ді, де, ду, до, да. Тепла у ставку вода. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Виділення найчастіше вживаного звука Бачила Зіна, як зірка упала, Зразу бажання вона загадала: "Взимку на землю хай випаде сніг, Зіна хай буде завзятіша всіх, Хай її до зоосаду Залюбки батьки ведуть, Хай зефіру й мармеладу Завтра зранку їй дадуть". Багатозначність слова: "зірка" - небесне тіло; морська тварина; видатний артист. 2 Словникова робота Завзятіша - енергійна, наполеглива у досягненні чого-небудь. Зоосад - те ж саме, що й зоопарк. Залюбки - охоче, із задоволенням. 3 Артикуляція звука. Віднесення його до приголосних 4 Звуковий та звуко-складовий аналіз слів (з твердим та м'яким звуком) Зірка / =о- ?о Зоосад -оо-о- 5 Виділення слів зі звуками [з]Дз'1 - Якщо почуєте звук [з], робите один оплеск, якщо звук [з'] - два оплески. Зима морозяна на дворі, Замети білі на землі. Зоріють в небі ясні зорі. Заснули зайчики малі. Н. Забіла - Отже, буква з ("зе") на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [з] і м'який [з*]. 6 Гра "Хто більше?" Добирання слів зі звуками [з], [з'] у різних позиціях. V. Ознайомлення з буквою з ("зе") 1 Показ букви "зе" (великої і малої). Аналіз будови, порівняння між собою, з іншими буквами. Визначення місця літери "зе" в касі букв 2 Вірш Всі звірі знають букву "зе": І зубр, і зебра не минають, І та змія, що в ліс повзе, І зайчик з нею справу має. А схожа "зе" на цифру три. Поглянь: неначе дві сестри! 3 Утворення та читання складів 4 Читання слів. Вправа "Пеньок" Коза Зірка Коза Дірка Коса Зірка Коза Зірка Коса Дірка VI. Робота в зошиті 1 Друкування букви у зошитах 2 Друкування слів зірка, зоосад Двір Звір Двір Двір Звір Фізкультхвилинка Трішки ми попрацювали, Сили наші підупали. Треба нам би відпочити - Свої сили відновити. Руки вгору, руки в боки, І ще декілька підскоків. Руки вгору, руки вниз - До навчання знов берись. VII. Робота за Букварем Фізкультхвилинка Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити. Хочу на фізкультхвилинку Всіх вас запросити. Раз - підняли руки вгору, Два - нагнулися додолу. Руки в боки. Повернулись, повернулись І вправо, і вліво, Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири! Набираємося сили. Повернись, повернись, До сусіда посміхнись. Робота над текстом 1 Словникова робота Коло (дому) - близько, поруч (з домом). Замурував (у лід) - покрив льодом. Ковзанка - місце для катання на ковзанах. 2 Напівголосне читання тексту учнями 3 Вибіркове читання 4 Робота над виразністю - Знайдіть в тексті окличні речення. - З якою інтонацією їх треба читати? 5 Робота над фразеологізмами - Як ви розумієте вислів: "Не водити за носа"? "Не задирати носа"? "Не показувати носа"? (Варіанти відповідей дітей.) - Як можна сказати по-іншому? (Варіанти відповідей дітей.) - Коли (у якій ситуації) можна сказати: "Не задирати носа"? (Варіанти відповіді дітей.) 6 Заучування напам'ять скоромовки Мороз Мороза водив за носа. VIII. Підсумок уроку - З якою буквою ви ознайомилися? - Які звуки вона може позначати на письмі? - Що означають фрази: "Не водити за носа"? "Не задирати носа"? "Не показувати носа"? - Що можна сказати про хлопчика Дмитрика з тексту "Весела зима"? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2639 | |
Чим ми чуємо |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Всього коментарів: 0 | |