Тема. ОскарУайльд (1854-1990). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору Мета: познайомити дітей з відомостями про Оскара Уайльда, допомогти краще засвоїти ідейно-художній зміст казки, познайомити з героями, їх характеристикою; розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення; прищеплювати учням поняття про справжню красу, її ознаки та місце в житті людини. Обладнання: політична карта світу, портрет О.Уайльда. Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу. Хід уроку 1. Повідомлення теми, мети уроку. II. Сприймання і усвідомлення учнями навчального матеріалу. 1. Слово вчителя про Оскара Уайльда. Оскар Уайльд - видатний англійський письменник ХІХ століття, автор багатьох творів (оповідань, віршів, п’єс, роману). Знайомство із творчістю цього митця починається з його казок («Щасливий Принц», «Зоряний хлопчик», «Соловей і троянда» та ін.). У «чарівних оповіданнях» Оскара Уайльда (саме так називав свої твори письменник) відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові і милосердя. Письменник був закоханий у все вишукане і прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя. О.Уайльд вважав, що художник - створіння надзвичайне, і тому справжній митець повинен вирізняти з натовпу невігласів. Відповідно до власного афоризму - «Необхідно або самому бути твором мистецтва, або носити на собі твір мистецтва» - письменник одягався в оксамитові костюми, короткі штани, шовкові панчохи. Він прогулювався Піккаділі з квіткою соняшника або лілеї в руках, і весь його вигляд ображав загальноприйняті уявлення про пристойність, викликав глузування і роздратування. Карикатури на Уайльда не сходили зі сторінок сатиричного журналу «Панч». Навіть з’явилась комічна опера, головний герой якої - товстий поет - був дуже схожий на Уайльда. Попри це Уайльд мав багато друзів і прихильників, які цінували його талант, чарівність, доброзичливість, дотепність. Жарти й афоризми письменника були дуже популярні: «Художник творить життя»; «Життя коротке, мистецтво вічне»; «Коли Добро безсиле, воно - Зло»; «Любов мусить прощати всі гріхи, тільки не гріх проти любові». Протягом життя Уайльд переконався, що справжня краса впливає на людину, вона здатна облагородити душу, зробити її прекрасною і людяною. 2. Читання казки «Хлопчик - зірка». С. III. Осмислення знань, одержаних на уроці. і. Бесіда. - Чому, на вашу думку, казка починається з опису зими? - З якими героями ми познайомилися? - Про що розмовляли лісові мешканці? Як ставився до зимової негоди кожен із них? - Що знайшли у лісі лісоруби? Як вони вчинили із знахідкою? - Де виховувався Хлопчик-зірка? (Хлопчик-зірка ріс, виховувався разом з дітьми лісоруба). - Яким автор змальовує хлопчика? Зачитайте його портретну характеристику. - З чим автор порівнює хлопчика? (З квіткою). 2. Запис схеми на дошпі та в зошитах. «золоті кучері - як пелюстки нарциса» Хлопчик « немов квітка « губи - як пелюстки в полі» червоної троянди» « очі - як фіалки» - Чому саме з квіткою порівнюється хлопчик? ( Квітка - символ краси.) - З якими ж саме квітками порівнюється хлопчик і чому? Квітка - символ краси троянда - любов фіалка - ніжність, доброта нарцис - гордість, себелюбство - Що ви можете сказати про інших героїв казки? - Хто із лісових мешканців лаяв холодну погоду? (Вовк,Коноплянки) - Кому до вподоби була морозна погода? (Совам). - До кого в рабство потрапив Хлопчик-зірка? - Чому Зайченя тричі рятувало хлопчика? (Хлопчик тричі врятував його від пастки мисливця.) - Знайдіть опис матері хлопчика. Що вас вражає в описі жебрачки? («Зранені босі ноги, з яких сочилася кров».) - А як же Хлопчик-зірка відносився до інших героїв, до своїх рідних? IV. Підсумок уроку. - Хто ж головний герой казки? - Назвіть позитивних і негативних героїв. V. Домашнє завдання. Скласти план казки. Намалювати ілюстрацію до казки. | |
| |
Переглядів: 1813 | |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |