💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Усний переказ епізодів казки Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик

Тема. Усний переказ епізодів казки Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик

Мета: вчити творчо переказувати епізод прочитаного твору; закріпити знання змісту казки; розвивати зв'язне мовлення, творче мислення учнів, їх фантазію, уяву; формувати творчу гуманну особистість.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Мета казкарів — виховувати людяність - цю дивну здатність перейматися чужим горем,

радіти радощами іншого, переживати чиюсь долю, як свою .

К. Чуковський

Хід уроку

I.       Організація класу.

II.      Робота за темою уроку.

1.      Слово вчителя.

"Які щасливі очі у казок...” Можливо, саме тому ми так любимо і в дитинстві, й, ставши дорослими, дивитися очима казки на навколишній світ. Казка дихає ароматом романтики, добра, фантазії, незвичності. І виникає вона часто-густо теж за незвичайних обставин. Так, свої перші казки данський письменник Г. К. Андерсен почув у дитинстві від бабусь із сусіднього притулку для літніх людей. Він по-своєму прикрашав нехитрі розповіді, немов розфарбовуючи свіжими кольорами, і по-новому розповідав їх стареньким, але вже від себе. А ті лише зачудовувалися і шепотіли поміж собою, що маленький Ганс дуже розумний. Сьогодні ми теж спробуємо внести у відому казку щось своє, як колись юний Андерсен, та розповісти її по - своєму. Можливо, нам пощастить довести, що казка може народитись за шкільною партою. Сьогодні будемо вчитися переказувати епізод з казки від імені вигаданого героя. Але перед тим, як розпочати роботу, поміркуймо, яку мету ставлять перед собою казкарі.

2.      Обговорення епіграфа уроку.

словах К. Чуковського зустрічаємо надзвичайно важливі поняття: людяність , перейматися , "переживати", тобто співчувати, єднатися почуттями. Як ви розумієте ці властивості душі? Чи вмієте ви співпереживати? Герої яких казок (творів) вас зворушили? Які почуття збудили?

3.      Відстеження плину казки в логічній послідовності, вибір епізоду для переказу. Учитель. Для творчого переказу вам необхідно пригадати, як розгорталися події казки, а потім вибрати необхідний епізод.

Вибір героя, від імені якого учень переказуватиме епізод казки. Хто б міг стати героєм вашої казки? (Сонячний промінчик, що постійно зазирав у віконце будинку, кошеня, яке жило в домі, дзеркало, свічка, тощо.)

Робота з "Анкетою мого казкового героя”.

Анкета мого казкового героя і.Ім'я.

2.Зовнішність.

2.      Вдача (веселий, сумнии, привітнии, злии, чемнии, забудькуватий, говіркий, дотепний, вигадник...)

3.      Кого з героїв казки він любить? Кого - ні?

4.      Його улюблене заняття.

5.      Мова героя.

Зачитується Пам ятка майбутньому казкареві .

-        Користуючись планом казки, вибери епізод творчого пере - казу. Придумай героя, від імені якого ти вестимеш оповідь.

-        Склади "Анкету свого казкового героя”.

-        Напиши творчий переказ на чернетці.

-        Не розчаровуйся, коли щось не вийде, — ніщо не завадить спробувати ще раз. Ти не казкар, ти лише вчишся, але старанність допомогає творити чудеса. Успіху тобі.

ІІІ.     Підсумки уроку.

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана

Або про те, як весело козак

Обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив,

Про чаклуна, що все на світі може.

І хто б там що кому не говорив,

А згине зло. І правда переможе!

Ліна Костенко

Сподіваюся, що правда переможе і в ваших майбутніх казочках. Хочеться вірити, що, можливо, хтось із вас стане письменником-казкарем - і читачі дивитимуться на світ "щасливими очима" саме ваших казок, на ваших творах вчитимуться людяності... А поруч із портретами таких славетних казкарів світу, як Шарль Перро, Г. К. Андерсен, О. Пушкін, у шкільних класах з'являться і ваші. Тож творчих вам успіхів!

IV     . Виставлення оцінок і їх мотивація .

V.      Домашнє завдання.

Прочитати казку О.Уайльда «Хлопчик-зірка».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (31.03.2017)
Переглядів: 1845 | Рейтинг: 0.0/0
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]