Тема. Усний переказ епізодів казки Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик Мета: вчити творчо переказувати епізод прочитаного твору; закріпити знання змісту казки; розвивати зв'язне мовлення, творче мислення учнів, їх фантазію, уяву; формувати творчу гуманну особистість. Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення. Мета казкарів — виховувати людяність - цю дивну здатність перейматися чужим горем, радіти радощами іншого, переживати чиюсь долю, як свою . К. Чуковський Хід уроку I. Організація класу. II. Робота за темою уроку. 1. Слово вчителя. "Які щасливі очі у казок...” Можливо, саме тому ми так любимо і в дитинстві, й, ставши дорослими, дивитися очима казки на навколишній світ. Казка дихає ароматом романтики, добра, фантазії, незвичності. І виникає вона часто-густо теж за незвичайних обставин. Так, свої перші казки данський письменник Г. К. Андерсен почув у дитинстві від бабусь із сусіднього притулку для літніх людей. Він по-своєму прикрашав нехитрі розповіді, немов розфарбовуючи свіжими кольорами, і по-новому розповідав їх стареньким, але вже від себе. А ті лише зачудовувалися і шепотіли поміж собою, що маленький Ганс дуже розумний. Сьогодні ми теж спробуємо внести у відому казку щось своє, як колись юний Андерсен, та розповісти її по - своєму. Можливо, нам пощастить довести, що казка може народитись за шкільною партою. Сьогодні будемо вчитися переказувати епізод з казки від імені вигаданого героя. Але перед тим, як розпочати роботу, поміркуймо, яку мету ставлять перед собою казкарі. 2. Обговорення епіграфа уроку. словах К. Чуковського зустрічаємо надзвичайно важливі поняття: людяність , перейматися , "переживати", тобто співчувати, єднатися почуттями. Як ви розумієте ці властивості душі? Чи вмієте ви співпереживати? Герої яких казок (творів) вас зворушили? Які почуття збудили? 3. Відстеження плину казки в логічній послідовності, вибір епізоду для переказу. Учитель. Для творчого переказу вам необхідно пригадати, як розгорталися події казки, а потім вибрати необхідний епізод. Вибір героя, від імені якого учень переказуватиме епізод казки. Хто б міг стати героєм вашої казки? (Сонячний промінчик, що постійно зазирав у віконце будинку, кошеня, яке жило в домі, дзеркало, свічка, тощо.) Робота з "Анкетою мого казкового героя”. Анкета мого казкового героя і.Ім'я. 2.Зовнішність. 2. Вдача (веселий, сумнии, привітнии, злии, чемнии, забудькуватий, говіркий, дотепний, вигадник...) 3. Кого з героїв казки він любить? Кого - ні? 4. Його улюблене заняття. 5. Мова героя. Зачитується Пам ятка майбутньому казкареві . - Користуючись планом казки, вибери епізод творчого пере - казу. Придумай героя, від імені якого ти вестимеш оповідь. - Склади "Анкету свого казкового героя”. - Напиши творчий переказ на чернетці. - Не розчаровуйся, коли щось не вийде, — ніщо не завадить спробувати ще раз. Ти не казкар, ти лише вчишся, але старанність допомогає творити чудеса. Успіху тобі. ІІІ. Підсумки уроку. Затишно дітям в пазусі казок. Отак би й слухав про царя Салтана Або про те, як весело козак Обманював турецького султана. Про карих коней з полуменем грив, Про чаклуна, що все на світі може. І хто б там що кому не говорив, А згине зло. І правда переможе! Ліна Костенко Сподіваюся, що правда переможе і в ваших майбутніх казочках. Хочеться вірити, що, можливо, хтось із вас стане письменником-казкарем - і читачі дивитимуться на світ "щасливими очима" саме ваших казок, на ваших творах вчитимуться людяності... А поруч із портретами таких славетних казкарів світу, як Шарль Перро, Г. К. Андерсен, О. Пушкін, у шкільних класах з'являться і ваші. Тож творчих вам успіхів! IV . Виставлення оцінок і їх мотивація . V. Домашнє завдання. Прочитати казку О.Уайльда «Хлопчик-зірка». | |
| |
Переглядів: 1845 | |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Всього коментарів: 0 | |