Операції. Обернені операції

Заняття 18

Тема: Операції. Обернені операції

Мета: ознайомити зі змістом операції, яка обернена даній; формувати вміння визначати операції, обернені даним, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на планування найгіршого варіанта.

Обладнання: підручник, зошит, циркуль, олівець.

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

II. розумова розминка

Круги Ейлера

1. Записати дані числа біля відповідних точок на кругах (або поза ними). Одна точка на малюнках зайва! Знайди її.

Варіант 1

648, 914, 619, 381, 524, 525.

 Варіант 2

 840, 625, 825, 342, 922, 438.

2.Визначити, які групи чисел відповідають даним малюнкам.

а) Парні числа і непарні числа;

б) непарні числа і числа, кратні 5;

в) непарні числа і числа, кратні 3;

г) парні числа і числа, кратні 4;

д) парні трицифрові числа і парні двоцифрові числа;

е) парні числа і «круглі» числа;

ж)непарні числа і числа, кратні 8;

з) трицифрові парні числа і числа, кратні 4.

Відповіді. 1) б, в, ж; 2) г, е; 3) а, д, є.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

1. Пояснення вчителя

— Що таке алгоритм?

 — Кожна дія в алгоритмі називається операцією. Наприклад: узяти зі столу нитку, голку; одягнути сорочку; зайти до кінотеатру — все це операції.

До кожної операції є обернені операції: покласти на стіл нитку з голкою; зняти сорочку; вийти з кінотеатру.

Зверніть увагу!Якщо виконати певну операцію, а потім — обернену до результату операцію, то матимемо попередній результат.

— Операції можна робити не тільки над речами, а й над числами, словами. Наприклад, до 5 додати 3. Виконали операцію додавання й отримали результат — 8. Тепер відносно результату виконаємо віднімання, отримаємо число 5. Це те число, яке було раніше. Отже операції додавання й віднімання — обернені одна до одної.

Операції множення і ділення теж обернені одна до одної. Доведіть це.

IV. закріплення вивченого

Діалог

Завдання 1

Діти мають записати результат уже заданої операції.

Завдання 2

Самостійно добирають приклади операцій над даними предметами. Наприклад, у завданні а) учні можуть запропонувати виконати над числами будь-яку операцію (додавання, віднімання, множення чи ділення); у завданні б) над речами — приклеїти, забити, пришити тощо.

V. практичне закріплення вивченого матеріалу

Робота в групах

Завдання 3

Якщо хлопчики знайшли різну кількість грибів, то в сумі вийде 1 + 2 + 3 + 4 + 5 = 15 грибів. За умовою задачі хлопчики зібрали разом 14 грибів. Отже, принаймні 2 хлопчики знайшли однакову кількість грибів.

Завдання 4

Ймовірність стверджувати існує, бо імена можуть починатися на одну з 31 букви алфавіту (на букви ь чи и імена не починаються), а в групі є 22 дитини.

Завдання 5

VI. розвиток уваги учнів

Завдання 6

а) Коріння;

б) інколи;

в) метро.

Завдання 7

Діти мають розв’язати так:

VII. Підсумок Заняття

— Що таке операції?

— Які операції називають оберненими?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2161 | Рейтинг: 0.0/0
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ...
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Дещо з історії
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]