Повторення вивченого в 3 класі

ЗАНЯТТЯ 1

Тема: Повторення вивченого в 3 класі

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про поняття, суттєві ознаки понять, прості й складні судження; вдосконалювати вміння давати визначення поняттям через найближчий рід і видову відмінність; з простих суджень утворювати складні зі сполучниками і, чи, визначати їх правильність; розв’язувати задачі за допомогою методів припущення і вилучення; розвивати логічне мислення, увагу, доводити свою думку; виховувати взаємодопомогу і взаємовиручку під час роботи в групі.

Обладнання: підручник, зошит, олівці, палички, сигнальні картки.

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

 1. Вступне слово вчителя

— Цього навчального року ми продовжимо з вами захоплюючу мандрівку сторінками «Логіки». На нас знову будуть чекати незвичайні

відкриття й різноманітні пригоди та випробування; перед нами постане не лише чарівний світ казок, а й виникнуть реальні життєві ситуації. Впоратись з ними ви зможете завдяки знанням і вмінням, які подарує «Логіка». Я думаю, що вам буде цікаво ознайомитися з новими логічними задачами, а також із математичними й граматичними завданнями, які ще більше розвинуть вашу допитливість і кмітливість.

2. Ознайомлення з підручником

— Які розділи ми будемо вивчати в 4 класі?

— Які з них вам у же відомі?

— Ви вже вмієте розв’язувати логічні задачі. Вміщені тут завдання ще більше розвинуть вашу допитливість і кмітливість.

II. Повторення вивченого матеріалу

— На сьогоднішньому Заняття ми пригадаємо, що ви пам’ятаєте із вивченого з логіки у 2 і 3 класах.

Завдання I спрямоване на повторення найважливіших аспектів теорії логіки в обсязі двох років вивчення цього предмета.

«Спіймай помилку!»

Учитель виконує завдання 1. Читає речення і навмисне припускається помилок у закінченні речень. Учні миттєво реагують на помилки сигнальними картками. Відповіді учнів мають бути аргументованими.

Учні мають відповісти:

а) «Поняття» і «Судження»;

б) словом, яке відповідає на питання Хто? Що?;

в) розповідним реченням;

г) загальні, конкретні, одиничні, збірні, абстрактні;

г) сумісні та несумісні;

д) прості й складні;

е) дві частини є істинні прості судження;

ж)дві частини є хибні прості судження;

з) припущення й вилучення.

Завдання 2

1. Пояснення вчителя

— Пригадайте! Щоб визначити поняття, треба підібрати до нього найближчий рід і сформулювати видову відмінність, тобто знайти суттєві ознаки цього предмета. А суттєва ознака — це така ознака, яка властива тільки даному предмету. Вона й буде видовою відмінністю при формуванні визначення поняття.

Для лінійки, скажімо, це шкала з поділками. При формуванні визначення цих понять можна не добирати найближчий рід. Наприклад, лінійка — це прилад, який має шкалу з поділками.

 2.Закріплення вивченого про поняття

Учні діляться на дві команди. Учасники команд мають захистити точку зору, тобто серед ознак кожного поняття у завданні 2 назвати суттєві й сформулювати визначення кожного поняття.

Спостерігачі — вчитель та кілька учнів.

 Ділова гра «Точка зору»

План гри

1. Групи обговорюють свої аргументи й формулюють визначення кожного поняття.

2. Групи вступають у дискусію.

3. Група спостерігачів оцінює: хто був логічнішим? Хто більше переконливий емоційно? Хто не точно сформулював думку?

Правильна відповідь: поняття дерево; суттєва ознака — має коріння. Дерево — це рослина, яка має коріння.

Завдання 3 виконується аналогічно у вигляді гри «Точка зору». Діти мають навчитися відрізняти судження від твердження. Опрацьовують теоретичні відомості на С. 3 «Зверни увагу!»

Правильна відповідь: а) твердження, бо визначити істинність чи хибність цієї інформації може тільки обмежене коло людей — сама дитина, яка стверджує, або батьки цієї дитини; б) судження хибне; в) судження хибне.

 Робота в групі

Кожна група працює над задачею. Потім спікери груп звітують перед класом.

Група 1 — завдання 4.

Задача розв’язується методом вилучення. Розв’язання записують в таблицю.

 Вишивання Танці Гра на скрипці

Попелюшка- + -

Дюймовочка + - -

Несміяна - - +

Група 2 — завдання 5.

Задача з множинами. Розв’язання: 18 + 16 — 6 = 28 (в.)

Група 3 — завдання 6.

Задача на порівняння. Її розв’язання учні зображують на відрізках.

 Т. Н. Г.

III. Розвиток уваги учнів

Завдання з паличками (С. 4, завдання 7).

IV. Підсумок Заняття

— Що таке поняття?

— Що таке судження?

— Які судження називають простими, а які — складними?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2535 | Рейтинг: 0.0/0
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько»
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]