Етикет ввічливої людини. Поняття етикету. Поведінка ввічливої людини

УРОК 9

Тема. Етикет ввічливої людини. Поняття етикету. Поведінка ввічливої людини

Мета: дати поняття етикету; обґрунтувати значення етикету для кожної людини; спонукати до вироблення власних суджень та оцінок; на основі практичних дій довести пріоритет старшого.

Обладнання: фініка світлофора, таблиця «Правил ввічливої людини», серія малюнків на тему «Що таке добре, що таке погано».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, ви — жителі найпрекраснішої країни, що має назву Дитинство. Ви — майбутнє нашої України, її гордість. Якими ви станете людьми, за якими правилами будете жити, залежить від вас.

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про ввічливість. А чи знаєте ви, що таке ввічливість? Чи можете себе назвати ввічливою людиною?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя про ввічливість.

— Ввічлива людина дотримується правил пристойності (етикету), виявляє уважність, люб’язність, чемність. А що таке етикет?

Етикет — це гарні манери, правила поведінки. Дотримуватися його — володіти гарними манерами, знати та виконувати правила поведінки. Слово етикет за походженням французьке.

Є версія, що слово ввічливий утворилося від вислову «той, хто дивиться у вічі». Справді, правила етикету передбачають, що співбесідники дивляться один одному в очі: у вічі — ввічливий. Ввічлива людина не ховатиме своїх очей, щиро дивитиметься у вічІ. Вона не забуде подякувати за зроблене їй добро.

2. Розвиток мовлення.

— Як ви думаєте, діти, чи можна дібрати в українській мові слова-синоніми до слова ввічливий?

 3. Розгляд ілюстрованих ситуацій.

— Поряд із вами живуть старші люди, які особливо потребують ввічливого ставлення до себе. То ж яку людину можна назвати ввічливою, а яку — ні?

— Давайте розглянемо серії малюнків. Подумайте і скажіть, хто із дітей чемний, ввічливий, а хто — нІ. Із кожної ситуації ми зробимо висновок і сформулюємо правило ввічливої людини.

Ввічливий

Вихований

Тактовний

Привітний

Шанобливий

Чемний

Уважний

Ґречний

Ситуація 1. На зупинці стоять люди. Підійшов автобус. Першими в нього забігли хлопчики і зайняли вільні місця.

Ситуація 2. На зупинці стоять люди. Підійшов автобус. Діти спершу пропустили літніх людей, а тоді зайшли самі.

— Скажіть, яких дітей можна назвати ввічливими, а яких — ні? Давайте сформулюємо перше правило ввічливої людини.

В транспорт першими пропускають літніх людей

Ситуація 1. Хлопчик біжить сходами, а по сходах піднімається бабуся із валізами. Хлопчик зупиняється і допомагає бабусі занести сумки до квартири.

Ситуація 2. Хлопчик біжить сходами, а по сходах піднімається бабуся із валізами. Він мчить щодуху, мало не збиває бабусю з ніг, і навіть не зупиняється.

— То який із хлопчиків повівся ввічливо?

— Сформулюємо друге правило ввічливої людини.

Завжди допомагай старшим людям

Ситуація 1. В гості до Галинки приїхала бабуся із села. Вона була старенька. Галинка радо зустріла бабусю. Вони разом пообідали, і бабуся багато цікавого розповіла дівчинці.

Ситуація 2. В гості до Оленки приїхала бабуся із села. Вона була старенька. Коли сіли обідати, у бабусі тремтіли руки, і вона пролила суп на скатертину. Оленка засміялася.

— То ж сформулюємо третє правило ввічливої людини.

Поважайте старших людей та їхню старість

4. Проблемні ситуації.

— Ми розглядали ілюстрації за участю інших дітей. Як би ви вчинили в таких випадках і чи змогли б назвати себе ввічливою людиною?

Ситуація 1. Вас на вулиці чекають товариші, а мама попросила сходити в магазин. Ваші дії?

Ситуація 2. По вулиці іде старенький дідусь. Він несе в сумці яблука. Сумка випала із рук, яблука розсипалися.

Ситуація 3. Ви з татусем ідете по лісовій стежинІ. Назустріч вам — незнайома жінка. Ви привітаєтеся?

5. Робота в зошитах. Запис правил ввічливої людини.

V. Закріплення матеріалу

Гра «Світлофор ввічливості».

1. Хлопчик звертається до мами: «Дай їсти». (Червоний колір світлофора)

2. «Пробачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне», — сказала дівчинка в автобусІ. (Зелений колір світлофора)

3. «Давайте, бабусю, я вам допоможу», — сказав хлопчик, беручи у бабусі відро води. (Зелений колір світлофора)

4. Оксанка пройшла по щойно вимитій мамою підлозі, а на ній залишилися брудні сліди. (Червоний колір світлофора)

VI. Підсумок уроку

— Яку людину можна назвати ввічливою? Чому? За які вчинки?

— Як називають людину, яка не дотримується цих правил?

— Як необхідно поводитися, щоб люди могли назвати вас ввічливою людиною?

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2382 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]