Вихід із непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи

УРОК20

Тема. Вихід із непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи

Мета: обґрунтувати учням, наскільки небезпечно самостійно прогулюватися в незнайомих місцях; вчити школярів визначати небезпечні для життя і здоров’я місця в мікрорайоні, населеному пункті; вчити дітей чинити опір тиску незнайомих людей; ознайомити з правилами поведінки на льоду та прийомами допомоги і самодопомоги у випадку переохолодження та обмороження.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Як уникнути неприємностей».

ХІД УРОКУ

1. Проблемні запитання

Учитель. Чи чули ви повідомлення прадіо, птелевізору прдорослих і дітей, які зникли безвісти? Чому дітям небезпечнсамостійнгуляти у незнайомих місцях?

2. Робота за підручником (С. 92-93)

— Які правила «п’яти НЕ» склали для дітей служби охорони порядку різних країн світу?

— Чому не можна вступати у розмови з незнайомцем?

— Чому не можна сідати в автомашину без дозволу батьків, тим більше днезнайомця, навіть тоді, коли він пропонує щось привабливе?

— Щробити, якщнезнайомець не відмовився від свогнаміру?

— Чому не можна затримуватися пдорозі зі школи додому?

— Чому не можна заходити дпід’їзду, дліфта, коли там знаходиться незнайома людина?

— Чому не можна гратися надворі днастання темряви?

— Як діти можуть привернути своєю поведінкою чи вчинками увагу людей зі злими намірами?

— Розгляньте малюнок на с. 92. Хтз дітей, зображених на ньому, приверне увагу зловмисників? А хт— ні?

— Коли ви йдете на прогулянку, які речі берете із собою? Як одягаєтесь?

Укладання правил безпечної поведінки на прогулянці.

Правил1. Ніколи не ходи гуляти без дозволу. Батьки завжди повинні знати, де ти знаходишся. Не затримуйся пдорозі зі школи додому.

Правил2. Не грайся надворі днастання темряви.

Правил3. Збираючись на прогулянку, не одягай дорогі прикраси, які можуть стати причиною нападу на тебе.

Правил4. Якщу тебе відбирають якусь річ, а сила не на твоєму боці — віддай. Пам’ятай, щжодна річ не варта здоров’я!

Правил5. Негайнвідійди від краю тротуару, якщпоряд загальмувала машина чи повільнїде за тобою слідом.

Правил6. Якщти побачиш на вулиці, в тролейбусі, трамваї, метрякий-небудь предмет — коробку, сумку, згорток, пакет, — не чіпай його. У ньому може опинитися бомба.

Правил7. Прбудь-яку заподіяну тобі шкоду повинні знати дорослі.

Правил8. Якщти потрапив у біду чи простзлякався, тнайбезпечніше для тебе — опинитися на виду в людей.

— Чому не можна знайомитися з ровесниками абстаршими за себе дітьми на вулиці, біля гральних автоматів?

— Поміркуйте над ситуаціями.

• У дворі двас підходить незнайомий хлопчик вашогвіку і пропонує: «Давай познайомимось і будемдружити».

Якою буде ваша відповідь? Обґрунтуйте її.

• Уявіть, щз вами сталося таке.

На вулиці двас підходить незнайома жінка і говорить, щви підходите на роль у дитячому фільмі. Вона пропонує поїхати з нею на кіностудію.

Виберіть правильну відповідь.

а) Дам згоду, адже так можна стати знаменитістю.

б) Запитаю, скільки заплатять за роль. Якщбагато, дам згоду.

в) Скажу, щтреба порадитися з батьками, але з незнайомою людиною нікуди не поїду.

— Чому порядна незнайома людина ніколи не буде кудись вас запрошувати без батьків?

— Чому прбудь-яку заподіяну вам шкоду повинні знати дорослі?

— Чому, якщдвас хтось підходив на вулиці абпереслідував пдорозі зі школи додому, треба обов’язковрозказати прце батькам, учителю абміліціонеру?

— Чому важливзапам’ятати прикмети підозрілої людини?

— Чому, якщви потрапили у біду чи простзлякалися, найпростіше і найбезпечніше для вас — опинитися серед людей?

— Поясніть прислів’я.

Не скривдять того, хтне розгубився.

3. Фізкультхвилинка

На спині вона.

Коли равлик спочиває, Ріжки й ніжку в ній ховає.

Онде равлик повзе,

Свою хатку везе.

Хатка в равлика чудна

РАВЛИК

(Руки вниз. Пчерзі ліве і праве плече вперед.)

(Пчерзі ліве і праве плече назад.) (Руки дплечей. Звести й розвести лікті.)

(Показати.)

(Руки дплечей, лікті розвести.) (Звести лікті, «сховати» голову.)

4. Продовження роботи за підручником (С. 94-96)

— Яке основне призначення зимовогодягу?

— Чому надтутеплюватися — шкідливо?

— Поміркуйте, чому велике і мале за розміром взуття шкідливе.

— Чому головний убір повинен закривати вуха?

— Розгляньте малюнки на с. 94. Назвіть зображених на них дітей.

— Кому із дітей буде зручнрозважатися? Чому?

— Відгадайте загадки.

• Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг)

• Ніг від радощі не чую,

З гірки сніжної лечу я,

Став для мене спорт рідніше,

В цьому допомогли. (лижі).

— Як ви одягаєтесь для зимових розваг?

Учитель. Усі діти люблять розважатися взимку на льоду! Ви вже знаєте, щце можна робити тільки тоді, коли переконаєтесь, щлід достатньміцний.

— Чому треба обходити ополонки, темні плями?

— Чому лід ненадійний біля очерету, біля кущів, дерев, там, де б’є джерело?

— Чому лід під час відлиги, потепління небезпечний?

— Розгляньте малюнки (С. 95-96).

— Разом з однокласниками складіть за ними правила безпечної поведінки на льоду. Обґрунтуйте їх.

— За малюнками пригадайте, щтреба робити, якщпід вами провалився лід.

— Як треба розкинути руки і виповзти на лід?

— Як треба витягнути ноги?

— Як і в який бік треба рухатися?

— Як допомогти потерпілому?

— Чому, витягуючи дитину з ополонки, не можна наближатися дїї краю менше ніж на 3-5 метрів?

— Щможна простягнути потерпілому?

— Чому хтось обов’язковповинен страхувати вас з берега?

— Поміркуйте, чому в жодному разі не можна розтиратися снігом.

— Чому обморожені пальці рук і ніг опускають у воду кімнатної температури?

— Чим треба напоїти постраждалого?

— Розгляньте малюнки. Хтз дітей, зображених на них, чинить правильно, а хт— ні?

— Чому ви так вважаєте?

5. Робота в зошиті (С. 31, 33)

1) № 3. Тест «Це повинен знати кожний».

1. Якщнезнайомець намагається тебе кудись завести, ти:

а) кричатимеш: «Допоможіть, рятуйте, я йогне знаю!»;

б) ітимеш за ним (за нею);

в) бігтимеш туди, де є люди;

г) познайомишся із ним.

2. На вулиці незнайома людина безкоштовндає тобі привабливий журнал і запрошує піти на якийсь збір. Як ти вчиниш?

а) Не розмовлятимеш з незнайомим;

б) скажеш, щтобі нецікаво;

в) погодишся;

г) запитаєш у мами.

3. Познач способи самозахисту.

а) Не показую свій переляк;

б) голоснплачу.

4. Небезпечні знайомства призводять до:

а) залучення дітей у небезпечні групування;

б) зникнення людей;

в) пограбування;

г) щасливогжиття.

5. Якщтобі запропонували доставити пакунок, ти:

а) відмовишся;

б) віднесеш пакунок;

в) скажеш, щне можеш це зробити;

г) запитаєш у мами.

2) № 4. Практична робота «Учися діяти в небезпечних ситуаціях». Робота в парах.

— Розгляньте малюнки.

Як би ви вчинили у цих ситуаціях? Придумайте два варіанти завершення історії — щасливий і сумний. Розіграйте сценки щасливогзакінчення описаної ситуації.

3)№ 5. Прочитайте. Розгляньте малюнки. Пронумеруйте за текстом відповідні малюнки. Зафарбуйте небезпечні місця.

1. Лід може бути неміцним біля стоку вод, наприклад стоку з ферми абз фабрики.

2. Лід буває тонким чи пухким біля кущів, очерету. Там, де водорості вмерзли в лід, він теж неміцний.

3. На замерзлій річці чи ставку треба обходити замети і взагалі місця, де багатснігу. Під снігом лід завжди тонший.

4. Тонший лід і там, де б’ють джерела, де швидка течія абдрічки впадає струмок. Взагалі він тонкий там, де вода більше рухається.

5. Особливобережнтреба спускатися з берега. Тут лід може нещільнз’єднуватися з землею, під ним можуть бути тріщини й повітря.

4)№ 6. Розгляньте малюнки. Згідніз зображеним на малюнках розкажіть, щтрапилося...

Як правильннадати допомогу?

— Уявіть: ви з друзями вирішили перейти замерзлу річку. Лід ще не зміцнів, і той, хтйшов попереду, опинився у воді. Як ви станете рятувати вашогтовариша?

5)№ 8. Розгляньте малюнки. Які із зображених на малюнку речей ви б узяли із собою, переходячи замерзлу річку?

6) № 9. Поміркуй!

1. Уяви, щти з однокласниками йдеш на лижах пзамерзлій річці. Коли ви проходите повз зарості очерету, хтось із хлопців пропонує наламати їх для зимовогбукета. Поясни, чому треба відмовити друзів від цієї витівки.

2. Уяви, щти переходиш замерзлий ставок. Лід під ногами став загрозливпотріскувати. Як ти поводимешся?

3. Чому на краю льоду треба наповзати, при цьому широкрозкидаючи руки?

4. Чому, вибравшись із води, не можна зупинятися й відпочивати доти, поки не опинишся в теплі?

5. Поміркуй, чому Ємеля з відомої казки «За щучим велінням» не боявся ходити дополонки.

7) № 10. Тест.

1. Назви правила безпечногвідпочинку.

а) Не кататися на проїжджій частині;

б) гуляти і кататися, де подобається;

в) не кататися з гори, якщвнизу дорога абводойма;

г) ставити підніжки.

2. Якщтовариш провалився під лід, потрібно:

а) побігти дньогі подати йому руку;

б) покликати дорослих;

в) лягти на лижі (дошку), пробратися днього, подати довгу жердину (мотузку, шарф);

г) сходити за батьками.

3. Визнач заходи, як запобігти обмороженню.

а) Одягатися тепло;

б) гуляти довго;

в) не стояти на місці;

г) розстібати пальто.

4. Назви ознаки обмороження.

а) Висока температура;

б) білі плями на щоках;

в) незв’язне мовлення;

г) набряк.

5. Як треба діяти, надаючи першу допомогу під час обмороження?

а) Розтерти теплою долонею абм’якою рукавичкою;

б) дати пити теплу рідину (чай, молоко);

в) відвести додому;

г) розтерти снігом.

6. Підсумок уроку

— Назвіть місця у нашому місті (районі міста), селі, в яких небезпечнз’являтися без дорослих.

— Які помилки в поведінці Червоної Шапочки ви можете назвати?

— Які телепередачі, щзаймаються розшуком дітей, вам відомі?

— Які речі завжди притягують увагу зловмисників?

— Які заходи зменшують ризик злочинногпосягання?

— Як ви підготувалися дзимовогвідпочинку?

— Чому треба ретельндобирати одяг, взуття, спорядження?

— Яких правил безпечної поведінки на льоду треба дотримуватися?

— Щсприяє охолодженню тіла?

— Назвіть ознаки легкогобмороження.

— Як можна врятувати обморожену шкіру обличчя, обморожені вуха, пальці рук, ніг?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 4590 | Рейтинг: 0.0/0
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я.
Комбінована аплікація
Закріплення навичок роботи з мишею
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]