Складові їжі. Енергетична цінність їжі

УРОКИ 5-6

Тема. Складові їжі. Енергетична цінність їжі

Мета: дати учням уявлення пренергетичну цінність їжі; поглибити знання дітей прскладові компоненти їжі; пояснити необхідність вживання різноманітної їжі, достатньої кількості води; виховувати відповідальність за власне здоров’я.

ХІД УРОКУ

1. Проблемні запитання

Учитель. Навіщлюдина їсть?

Розібратись в цьому ви спробуєте самостійно. Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.

Питання 1. Навіщмашину заправляють бензином? (Машина «їсть» бензин. Її заправляють бензином, щоб вона могла їхати, набирати швидкість, перевозити людей.)

Питання 2. Навіщтелевізор умикають у розетку? (Телевізор «їсть» електрику. Йогумикають в електричну розетку, тому щбез електрики він не буде працювати.)

Питання 3. Навіщлюдина їсть? (Людина вживає їжу для того, щоб бути сильною, працювати, навчатися в школі, гратися з друзями, допомагати батькам, ходити, бігати, сміятися тощо.)

— Отже, людина їсть, щоб жити!

Згадаємо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництвстін ідуть бетонні блоки абцегла. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, вставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхіднбагатрізних матеріалів, деталей.

Наша їжа — теж будівельний матеріал. І вона також не однакова за своїм складом і значенням для організму.

2. Робота за підручником (С. 22-24)

— Для чогви вживаєте їжу?

— Щзалежить від того, щїсть людина? (Залежать її ріст і розвиток, настрій, самопочуття. Їсти потрібндля того, щоб жити й бути здоровим.)

— Чому ви маєте вживати щодня білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, воду?

— Щзабезпечують білки?

— Розгляньте малюнки на с. 22.

— У яких харчових продуктах містяться білки?

— У яких харчових продуктах містяться білки тваринногпоходження?

— У яких харчових продуктах містяться білки рослинногпоходження?

— Чому, щоб рости й розвиватися, треба щоденнвживати молокта молочні продукти, хліб, кашу, м’ясчи рибу, 1-2 яйця?

— Чому, щоб рости й розвиватися, треба не рідше одного-двох разів на тиждень вживати страви з гороху, квасолі, сої?

— Розгляньте верхні малюнки на с. 23.

— У яких харчових продуктах містяться вуглеводи?

— Чим забезпечують організм вуглеводи?

— Чому щоб рости й розвиватися, треба щодня їсти кашу, картоплю, хліб з висівками, овочі (капусту, буряки, моркву) і фрукти (яблука, сливи, груші)?

— Чому якщмалрухатися і вживати багатвуглеводів, вони не використовуються організмом?

— Дчогможе призвести зловживання солодощами?

— Розгляньте нижні малюнки на с. 23.

— В яких продуктах містяться жири?

— Якою вони роблять їжу?

— Назвіть жири тваринногпоходження.

— Назвіть рослинні жири.

— Щдають організму жири?

— Чому для нормальногросту і розвитку важливщодня вживати жири: вершкове масло, сало, олії?

— Розгляньте таблицю на с. 24. Ознайомтеся з набором страв на день для учня 4-гкласу.

— Запишіть, щви зазвичай щодня вживаєте в їжу впродовж тижня. Обговоріть з батьками.

— Назвіть продукти харчування, в яких є білки та вуглеводи.

— Розгляньте малюнки на с. 24.

— Чому мінеральні речовини (солі) вкрай необхідні для організму?

— Яких мінеральних речовини в організмі людини багато?

— Де містяться кальцій, фосфор, натрій, калій, залізо?

— Завдяки чому кістки і зуби стають міцними та здоровими?

— У яких харчових продуктах є кальцій і фосфор?

— Які мінеральні речовини необхідні організму в малій кількості?

— Щсприяє зміцненню зубів і кісток?

— Щпотрібндля обміну речовин?

— Щ«працює» для кровотворення?

— Де містяться йод і фтор?

— Чому обов’язковслід вживати в їжу продукти моря?

— Щміститься у вівсяній та гречаних крупах, горіхах?

— Чому слід вживати таку їжу, яка містить необхідну кількість усіх життєдайних мінеральних речовин?

— Чому вода — основа життя?

— Скільки її в тілі людини?

— Як вода потрапляє дорганізму?

— Яка загальна кількість рідини, яку має вживати людина за добу?

— Розгляньте малюнки. Чому не можна пити воду з відкритих водойм?

— Скільки відомвітамінів, необхідних для життя людини? (Сьогодні їх відомблизьк20.)

— Коли у людини бадьорий настрій, хороший зір, гарна шкіра, блискуче волосся, міцні зуби?

— Щозначає віта у перекладі з латини?

— Розгляньте малюнки. У яких продуктах містяться вітаміни?

— Чому в консервованих продуктах та штучних напоях, цукерках, жувальних гумках дуже малвітамінів?

— Ознайомтесь з таблицею на с. 27, щоб знати більше првітаміни.

— У яких продуктах міститься вітамін А?

— У яких продуктах міститься вітамін С?

— У яких продуктах міститься вітамін D?

3. Фізкультхвилинка

Вправа «Скинь втому»

Стань, широкрозставивши ноги, трохи зігни їх у колінах, нахились і вільнопусти руки, розправ пальці, схили голову дгрудей, трішки відкрий рота. Покачайся в різні боки. Різктряхни головою, ногами, тілом. Ти струсив втому!

4. Ознайомлення із правилами здоровогхарчування

Запам’ятайте основні правила здоровогхарчування:

1) Приймати їжу слід 4 рази на день. Три прийоми їжі є основними — сніданок, обід, вечеря, а четвертий — другий сніданок, абполуденок, є додатковим.

2) Якщзаняття в школі проводяться в першу зміну, ти повинен пообідати після повернення зі школи додому, а якщв другу зміну — перед тим, як іти дшколи.

3) Ніколи не забувай вимити руки з милом перед вживанням їжі, а після прийому їжі прополоскати рот теплою водою.

4) Твоя їжі повинна бути різноманітною, містити усі необхідні компоненти.

5) Ніколи не переїдай, навіть якщїжа дуже смачна. Це шкодить твоєму шлунку.

6) Не вживай на ніч чай, каву, какао. Вони збуджують нервову систему.

7) Цукерки, морозиво, солодку воду краще заміни на овочі та фрукти, вони корисні для організму. Достатньоднієї цукерки й однієї склянки солодкої води на день.

8) Не забувай, щтобі потрібнвипивати 2-3 л води щодня.

5. Робота в зошиті (С. 9, № 1)

— З’єднайте попарнгрупи продуктів з відповідними табличками.

М’ясо, риба, бобові, яйця, гриби

Хліб і круп’яні вироби

Містять дуже багатцукру. Нашому організму вони не потрібні — ми отримуємдостатньцукру і жирів з інших продуктів

Роблять наше волосся і шкіру красивими і здоровими

Допомагають нашим зубам і кісткам рости, роблять їх міцними і здоровими

Роблять наші м’язи сильними та здоровими

Дають нам сили та енергію

6.Підсумок уроку

— З чогскладається їжа?

— Яке значення білків для організму людини?

— Яке значення вуглеводів для організму людини?

— Яке значення жирів для організму людини?

— Які вітаміни вам відомі?

— Яке значення вітамінів для організму людини?

— Щтаке мінеральні солі?

— Яке їх значення для організму людини?

— В яких продуктах вони містяться?

— Скільки води ви випиваєте протягом дня?

— Яку воду вживають у ваших родинах: з крана, з криниці, кип’ячену, придбану у крамниці в пляшках? Чому?

— Чому треба вживати різноманітну їжу?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 2936 | Рейтинг: 0.0/0
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Знайомтесь — клавіатура
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Способи згинання паперу
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]