Гуманне ставлення длюдей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична робота: моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами

УРОК 2

Тема. Гуманне ставлення длюдей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична робота: моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами

Мета: довести учням необхідність бережливогставлення дорганів зору, слуху, опорно-рухової системи; вчити надавати допомогу людям з особливими потребами; виховувати толерантність, духовність.

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

— Духовна людина відчуває свою відповідальність за себе і за інших, вірить, щдобрзавжди перемагає зло, сама намагається робити добро. Така особистість відповідає за себе і своїх близьких, цінує здоров’я і життя.

Поєднання всіх складових забезпечує людині міцне здоров’я.

У житті трапляються люди, які фізичнрозвинені, але духовна сила в них слабка. Такі люди бездушні, нечесні, нещирі, роблять погані вчинки.

Буває й так, щдеякі люди від народження чи через важку хворобу не мають усіх складових здоров’я. Проте вони мають безмежну духовну силу. Люди з фізичними вадами — це люди з обмеженими можливостями. Слід допомагати їм долати труднощі. Адже вони так самхочуть вчитися, відчувати радість від спілкування з друзями, милуватися природою.

(Щоб допомогти дітям сформувати співчутливе й активне ставлення дхворих дітей, вчитель розповідає історію.)

— Жила-була собі дівчинка. Днеї потрапила чудова квітка-се-мицвітка. Чудовою вона була тому, щкожна пелюстка мала виконати одне бажання. Шість пелюсток дівчина змарнувала на несерйозні бажання. (Можна звернутися дкласу із запитанням: які?)

— А от сьому, останню, пелюстинку дівчинка використала дуже розумно. Відірвавши її, дівчинка забажала, щоб хлопчик Вітя, який хворів і рухався лише за допомогою палиць, одужав. Тепер вони граються разом.

Але так буває тільки в казках. У житті, на жаль, деякі хвороби вилікувати поки щнеможливо. Діти, які мають певні фізичні чи інші недоліки, теж хочуть вчитися, гратися, спілкуватися з друзями.

Як гадаєте, яким чином ви можете допомогти хворому хлопчикові чи дівчинці?

а) Сидіти поряд з ним, зітхати;

б) дати грошей на нову іграшку;

в) прийти днього, допомогти йому у навчанні, погратися разом, послухати музику, почитати.

— Це ваша посильна допомога.

2. Робота в групах

— Давайте уявімсобі, щна деякий час днас потрапила чарівна квітка-семицвітка (подній на групу). У вас є можливість подумати й загадати подному бажанню: як би ви допомогли дітям, які мають якісь фізичні недоліки, хворим.

Висновок: діти, які мають фізичні та інші недоліки, мають правна особливу увагу й піклування дорослих і держави. Прце записану Конвенції прправа дитини (ст. 23).

3. Продовження розповіді вчителя

— Існують спеціальні школи для дітей з фізичними недоліками — слабким зором, слухом, хворою спиною тощо. Держави роблять так, щоб ці люди не відчували себе самотніми, відрізаними від життя; дають їм роботу, яку вони можуть виконувати, сплачують їм пенсії. Дуже частлюди з фізичними недоліками стають відомими вченими, поетами, композиторами, навіть беруть участь у спортивних змаганнях. Наприклад, видатний німецький композитор і піаніст Людвіг ван Бетховен був практичнглухий.

Матеріал для роздумів: Ольга Скороходова (1911-1982 рр). Народилася у Херсонській області. Сирота. У 8 років захворіла на менінгіт, втратила зір, потім — слух. Харківський професор Соколянський забрав її з інтернату для сліпих. Він відтворив її мовлення; вона змогла закінчити середню школу у Харкові, згодом здобула вищу освіту. 1961 року стала кандидатом педагогічних наук. Написала три книги: «Як я сприймаю навколишній світ», «Як я уявляю навколишній світ», «Як я розумію навколишній світ».

— Щвас найбільше вразило?

— Параолімпійські ігри (Олімпійські ігри для спортсменів-ін-валідів) проводяться невдовзі після закінчення літньої Олімпіади. Дїхньої програми входять найрізноманітніші види спорту, у тому числі заїзди на інвалідних колясках, теніс, плавання і стрільба з лука.

Уперше збірна України взяла участь у змаганнях з легкої атлетики 1996 року в Параолімпійських іграх в Атланті. У складі коман-ди-дебютанта булвсьог6 спортсменів. Але саме легкоатлети України завоювали золоту, срібну та бронзову медалі.

У нашій країні легка атлетика розвивається майже у всіх регіонах. Цим найбільш популярним видом спорту займаються інваліди з ушкодженнями зору, опорно-руховогапарата й інтелекту. У цьому виді спорту з інвалідами працюють понад 100 тренерів-викладачів.

Найбільша кількість легкоатлетів-параолімпійців представляють Дніпропетровську, Донецьку і Харківську області.

Але багатзалежить від нашогставлення длюдей з обмеженими можливостями.

(Щоб показати учням, щлюди з фізичними вадами мають право, щоб із ними поводились так само, як із іншими, учитель розповідає дітям історію, подану нижче. Після цьогставить запитання, щпропонуються після оповідання.)

Далеко-далеку космічному просторі є планета, така сама, як Земля. Люди, які живуть на цій планеті, є такими ж, як і ми, за винятком того, щв них лише одне око. Але вонособливе. Ним вони можуть бачити в темряві, дивитися у безмежну далечінь і бачити крізь стіни. Жінки на цій планеті такі ж, як і на Землі. Та якось в однієї жінки народилося дивне дитя: вонмалдвоє очей. Йогбатьки були дуже засмучені.

Проте хлопчик ріс щасливим. Батьки любили його, милувалися ним. Але їх непокоїло, ще він був таким незвичайним. Вони показували йогбагатьом лікарям, але ті тільки хитали головами і говорили: «Нічогне можна зробити».

Коли хлопчик підріс, він мав щоразу більше проблем. Оскільки він не міг бачити в темряві, тзмушений був носити із собою якесь джерелсвітла. Коли він пішов дшколи, тне міг читати так добре, як інші діти. Вчителі мусили надавати йому спеціальну допомогу. Хлопчик не бачив на великій відстані, тому потребував спеціальногтелескопа, щоб бачити інші планети. Інколи він, повертаючись зі школи, відчував себе дуже самотнім. «Інші діти бачать предмети, які я не можу бачити, — думав він. — Я мушу навчитися бачити те, чогне бачать вони».

Й одногчудовогдня він помітив, щдійснможе бачити те, чогне можуть інші. На відміну від них, він бачив увесь світ у кольорі. Одразу після цьогвідкриття він вивів батьків на вулицю і розповів прте, щбачив, дуже здивувавши їх. Йогдрузі теж бути здивовані. Він розповідав їм чудові історії, вживаючи слова, які вони

ніколи дцьогне чули, як-от: червоний, жовтий, оранжевий... Говорив прзелені дерева й пурпурові квіти. Кожен хотів знати, якими він бачить речі. Хлопчик розповідав дивні історії прглибокі сині моря й піняві хвилі з білими гребенями. Дітям подобалися оповідання прдивних драконів, особливколи він описував їхню лискучу шкіру, очі, гарячий подих.

Одногдня він зустрів дівчину. Вони покохали одне одного. Вона не мала нічогпроти того, щвін не схожий на інших. І тоді він відчув, щйому це також байдуже. Хлопець став дуже відомим. Люди з усієї планети приходили, щоб послухати його. У молодогподружжя народився син. Дитина була такою ж, як і всі на планеті, і мала лише одне око.

— Як ви вважаєте, як почувалася людина, маючи двоє очей, в той час як інші мали одне?

— Як ви думаєте, які труднощі виникали у хлопця з двома очима? Чому?

4. Фізкультхвилинка

Вправа «Тренуємемоції»

— Позлитись, як:

• дитина, в якої забрали яблуко;

• два барани на мосту;

• як людина, яку вдарили.

— Злякатись, як:

• дитина, яка загубилася в лісі;

• заєць, щпобачив вовка;

• кошеня, на яке гавкає собака.

5. Робота в зошиті (С. 3-4)

1) № 3. Розгадування кросворда.

— Розкажіть, які чинники впливають на здоров’я людини.

1. Зніме втому, підніме тон, вночі днас приходить... (сон).

2. Щвдихаємо-видихаємі навколйогмаємо? (Повітря)

3. Щоб здоровий вигляд мати, щми маємвживати? (Овочі)

4. Тече, в’ється, наче стрічка, в ній купаємось, це ...(річка).

5. Мов цілюще джерело, сонце нам дає... (тепло).

2) № 4. Дайте відповіді на запитання, користуючись підказками.

• Чому люди хворіють?

• Щтаке здоровий спосіб життя?

Довідничок: мікроби, нервують, сваряться, свіжа їжа, поганий одяг, як відпочиває, як працює, чим захоплюється, щїсть і п’є, не вживає алкогольних напоїв, фіззарядка, особиста гігієна, доброзичливість.

3) № 5. Поясніть прислів’я.

Де просто, там живуть років зі сто.

4) № 9. Поясніть вислів.

Життя дається людині на добрі справи. (Генріх Гейне)

5) № 10. Гра «Подарунки однокласникам абблизьким».

Правила гри: подарунки можна робити тому, кому ти ще нічогніколи не дарував.

Напишіть, кому і щподаруєте.

6. Практична робота «Ставлення длюдей, які мають проблеми зі здоров’ям»

1)Читання оповідання В. Сухомлинськог«Як Сергійкнавчився жаліти».

ЯК СЕРГІЙКНАВЧИВСЯ ЖАЛІТИ

Маленький хлопчик Сергійкгуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, щсиділа на березі.

Коли Сергійкпідійшов днеї, вона сказала:

— Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі.

Сергійкздивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала:

— Щти кинув у воду?

Сергійкще більше здивувався.

— Невже ти не бачиш? Я кинув камінець.

Дівчинка сказала:

— Я нічогне бачу, бя сліпа.

Сергійквід подиву широквідкрив очі й довгдивився на дівчинку.

Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічогне бачить?

Настала ніч. Сергійкліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійкпрокинувся. Йогрозбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті бултемно.

Сергійкові сталстрашно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Йогсерце стиснув жаль.

Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?!

Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде дсліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.

— Уявіть, щви познайомилися зі сліпою дівчинкою. Як би ви поводилися з нею?

— Чи зважали б на її сліпоту?

— Чи підкреслювали б це у розмовах?

2)Тест «Проблема інвалідів».

— Як ви зустрінете у своєму класі хлопчика-інваліда?

а) Не покажете своєю поведінкою, щвін відрізняється від вас, будете йому допомагати.

б) Не будете з ним спілкуватися взагалі.

в) Спілкуватися будете, але обережно, тому щвін не такий, як ви.

7.Підсумок уроку

— Щнайбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я людини?

— Якої особливої турботи потребують люди із фізичними вадами?

— Чи існує людина, якій ви щоденндопомагаєте? Хтце? Як ви їй допомагаєте?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 3620 | Рейтинг: 0.0/0
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
Урок малювання
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Лікарські рослини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]