Переказ тексту «Ромашки»

Тема: Переказ тексту «Ромашки»

Мета:вчити учнів переказувати текст, використовуючи творче слово у власномумовленні, робити самоперевірку роботи; розвивати вміння встановлювати логічні зв'язки; креативне мислення, пам¢ять, уяву, спостережливість, увагу;виховувати бережливе ставлення до природи, працьовитість.

Обладнання: ілюстрації, малюнки, фотографії ромашки, слова для словникової роботи, мікрофон, індивідуальні картки, «Сенкан» .

Хід уроку

1. Організація класу

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І на урок він нас покликав.

Отож часу не витрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

- А роботи у нас сьогодні дуже багато. Тому на уроці нам необхідно:

(Девіз уроку написаний на дошці.)

         Не просто слухати, а чути.

         Не просто дивитись, а бачити.

         Не просто відповідати, а міркувати,

         Дружно і плідно працювати.

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Відгадування загадки

- Щоб дізнатись тему нашого уроку, спробуйте відгадати загадку.

         Стоять у лузі сестрички,

         Золотенькі очі, біленькі вієчки.

         Від них шовком коси пломеніють,

         Коли настоєм їх помиють.

         А що це за лікувальні квіти,

         Скажіть, будь ласка, діти?(Ромашки)

2.2.Розгляд ілюстрацій, малюнків, фото; коротка бесіда за ними.

2.3. Технологія «Робота в парах»

- Готуючись до уроку, ви відвідали бібліотеку і знайшли цікавий матеріал про цю рослину. Прошу розкажіть про них своєму сусідові.

2.4.Технологія «Павутинка»

- Розкажіть, що цікавого ви дізналися про ромашку від свого друга по парті?

2.5. Евристична бесідапро бережливе ставлення до природи, збереження дикорослих видів рослин.

-Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливостіі загадкової краси. Вона обов’язкова квітка українського віночка. Усімвідома традиція гадання на її пелюстках. У багатьох віршах, піснях, казках, легендах розповідаєтьсяпро ромашку.

3.Повідомлення теми уроку

-Уважно прослухайте текст «Ромашки» і згодом ви напишете його переказ.

3.1. Ознайомлення із текстом

РОМАШКИ

         Навесні Ліда і Оля вирішили у дворі розбити клумбу. Сестри скопали грядку і засіяли її насінням ромашки.

 Дівчата старанно доглядали квітник: пололи бур'ян, в спеку поливали.

 Якось вранці Оля і Ліда зупинилися біля розквітлих квіток і робачили, що ромашки - дуженіжні.Голівки їх, неначе маленькі жовті сонечка з білосніжними промінчиками. Листя - ніби прозоре зелене мереживо. В кожній квіточці - крапелька роси, а в ній блакитне небо і пухнасті хмарки пливуть. Над ними весело кружлялибджілки.

         Сестрички спочатку захотіли нарвати ромашок в букет, але подумали, що зірвані квіти швидко зів'януть. Тоді не почують вони співу пташок, не побачать сонечка, бджілок і навіть їх.

         Дівчата вирішили, що ромашки – чудові квіти, нехай собі ростуть.(98 слів)

3.2. Визначення теми й головної думки тексту

4.Аналіз тексту

4.1. Змістовий аналіз тексту

- Хто і де вирішив розбити клумбу?

- Як дівчата доглядали квітник?

- Що якось вранці побачили Одя і Ліда?

- З чим дівчатка порівняли голівку і листочки ромашки?

- Що відображалося в крапельці роси?

- Хто весело кружляв над квітами?

- Що спочатку захотіли зробити сестри?

- Що вирішили дівчата?

4.2. Мовний аналіз тексту

а) -Якими словами автор називає Ліду і Олю? (Дівчатка, сестрички, вони.)

-А чи не краще звучав би текст без цієї заміни?

б)-Доберіть синоніми до слів:

квітник -клумба

кружляли бджілки -літали бджілки

блакитне небо -голубе небо

спека -теплінь.

- А які слова краще вжити: використані автором чи запропоновані нами?(Авторські)

4.3. Структурний аналіз тексту

а) Складання плану тексту у вигляді запитань за опорними назвами дій

 зробили, доглядали, побачили, літав, захотіли, вирішили.

ПЛАН

Що навесні зробили Оля і Ліда?

Як дівчата доглядали клумбу?

Які квіти побачили вранці сестри?

Хто літав над ромашками?

Що захотіли зробити дівчатка?

Яке рішення прийняли сестри?

б) Поділ тексту на абзаци.

- Назвіть зачин, кінцівку.

- Про що йдеться в основній частині?

- Скільки абзаців у тексті?

5. Усне переказування тексту

6. Орфографічна підготовка

На дошці записані слова. Деякі букви закриті картками. Після пояснення написання слів ці картки знімаються Діти ще раз перевіряють написання слів.

Слова з орфограмами:

навесні, вранці, старанно,засіяли, прозоре мереживо, зів'януть.

7.Повторне читання тексту вчителем

8.Запис переказу в зошит

8.1. Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою:

- початок абзаців;

- набір опорних слів до кожного абзацу.

9. Перевірка виконаної роботи

9.1. Самоперевірка

9.2. Слухання 3 - 4 переказів, внесенняпорад, коректив

10.Підсумок уроку

10.1. Складання «Сенкану».

  1. Іменник. 1 Ромашка.
  2. 2 прикметники.2. Ніжна, чарівна.
  3. Порівняння.3. Сонечко у білому віночку.
  4. Речення. 4. Ромашка – лікарська рослина.
  5. Асоціація.5. Пухнаста хмаринка.

10.2. Гра «Мікрофон»

- Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?

- Що нового дізналися?

- Чи сподобався вам урок? Чому?

Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі!

Додатковий матеріал

Ромашка

         За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів.

Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурашки. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку – ромашку та йде степом, тримаючи її над головою. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з ніжних тремтливих пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем.

         Іще 150 років тому ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну з далекої Америки.

         У Росії, а згодом і в Україні, вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, засипали в мішкита повезли з Америки до Росії. У мішках виявилися дірки, у вагонах – щілини, ідрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничномуполотну. А невдовзі американська ромашка розсіяласявздовжколії, укривши землю м’яким, кучерявим, терпкувато – запашним килимом.

( М.Голець)



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (07.01.2015)
Переглядів: 5151 | Рейтинг: 5.0/2
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Охорона природного довкілля
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Ми — українці
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]