Анімалістична скульптура: Вірні друзі — собаки

Анімалістична скульптура: Вірні друзі — собаки

Мета: навчальна: продовжувати надавати учням відомості про скульптуру як вид мистецтва; ознайомлювати з матеріалами та інструментами скульптора-анімаліста; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною); розвивальна: закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості природної форми; закріплювати навички основних видів ліплення, передавання форми, пропорцій та рухів тварин; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру, любов до українського народного мистецтва.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції робіт відомих майстрів і навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення.

Матеріали та інструменти: дошка для ліплення, пластилін (глина), стеки, простий олівець, матеріали для відбитка, за потреби — матеріали для розфарбовування.

Тип: комбінований рок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Ліплення — процес створення скульптурного зображення з м’якого пластичного матеріалу додаванням до первинного об’єму невеличких шматочків матеріалу, його розкочування, скачування, витягування, сплющування, примазування.

Хід уроку

I. організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Учитель нагадує учням відомості про анімалізм.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 Пояснення вчителя

 Ніхто не знає, що з’явилося раніше: малюнок чи скульптура. Ці два види образотворчого мистецтва — такі схожі й такі різні. Скульптура, як і малюнок, дозволяє нам створювати зображення, зупиняти мить руху. Але зображення в скульптурі не пласкі, а об’ємні. Скульптуру можна обійти з усіх боків, змінити джерело освітлення. Прекрасні краєвиди (пейзажі), значні простори в скульптурі передати не можна.

 Скульптори Давнього Єгипту, Греції, Риму часто прикрашали свої витвори, використовуючи для цього дорогоцінні матеріали: золото, срібло, сурму, слонову кістку, бірюзу.

 Скульптура, яку можна побачити з усіх боків, називається круглою скульптурою. Скульптура, об’ємна щодо площини тла,— рельєф. Невеликі рельєфні зображення, призначені для прикрашення приміщень, називають плакетками.

 Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями

 (Учитель пропонує учням роздивитися скульптурні зображення собак та відповісти на запитання.)

• Яких собак зобразили художники?

• Як художник ставиться до того, що зображує?

• Які засоби використовує художник, щоб висловити своє ставлення до зображуваного?

 О. Роден «Мислитель (1880—1900)

• Спробуйте скласти невеличкий усний твір-опис за тією з скульптур, що вам подобається найбільше.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання Слово вчителя Ви перетинаєте поріг рідної домівки. Хто зустрічає вас дзвінким гавканням? Хто щиро радіє вашому поверненню? Хто чекатиме на вас й сумуватиме за вами? Звісно, собака. У давні-давні часи він став першим другом людини.

Ніхто не любить нас так вірно, віддано й безкорисливо, як собака.

Розгляньте уважно зображення собак, виконані худож-никами-керамістами.

Виліпіть із глини, пластиліну або солоного тіста собаку, взявши за основу форму тулуба представника тієї породи, яка вам подобається. За бажанням можна розфарбувати собаку.

Пояснення до творчого завдання

(Як і в попередніх класах, завдання виконується конструктивним способом. Якщо рівень підготовки учнів дозволяє, доцільним є виконання цього завдання за методом каркасного ліплення.)

Сьогодні ми ліпитимемо так званим каркасним методом. Для цього з дерев’яних паличок або тонкого дроту створюємо примітивний каркас: під нахилом встановлюємо чотири палички на процині-основі (принті) — таким чином, щоб вони зафіксували

Статуетки, що зображують собак різних порід

Схема послідовності ліплення собаки конструктивним способом

положення лап собаки. До паличок-ніг пластиліном приліплюємо одну або дві горизонтальні палички. Це — основа для голови та шиї, а також тулуба. Створений каркас обліплюємо невеличкими шматочками пластиліну, намічаючи загальну форму. Потім послідовно нарощуємо об’єм усіх частин тіла.

(Під час роботи потрібно акцентувати увагу учнів на необхідності стежити за співвідношеннями частин тіла собаки. Під час перших спроб каркасного ліплення краще мати перед очима іграшку-модель.)

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Наприкінці уроку учні повинні демонструвати початкові навички каркасного ліплення, вміти передавати характерні форми тіла тварини; уміти передавати в зображенні пропорції, розмір, характерні рухи собаки.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (03.12.2014)
Переглядів: 2288 | Рейтинг: 0.0/0
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови»
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу...
Вітальна листівка до Дня перемоги
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]