Портрет: Мамині очі

Портрет: Мамині очі

Мета: навчальна: закріплювати знання учнів про портрет та засоби виразності портретного жанру; закріплювати розуміння поняття «композиція»; навчати спостерігати, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в учнів комбінаторні здібності, навички та вміння малювати портрет; формувати образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Портрет — жанр образотворчого мистецтва. Детальне зображення конкретних людей або тварин. Найчастіше на портретах зображують обличчя або частину фігури. Портрети, що виконані в реалістичній манері, завжди схожі на оригінал.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

• Порівняйте засоби виразності пейзажного та побутового жанрів.

• Який з уже знайомих жанрів образотворчого мистецтва вам подобається найбільше? Чому?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Одне з найдавніших портретних зображень, які нам відомі,— це статуї фараонів у Давньому Єгипті та сфінкси. Ці скульптурні зображення мають велетенські розміри. Їх створювали для того, щоб величати правителів, щоб пам’ять про них збереглася надовго.

Найдавніші живописні портрети було створено восковими фарбами, які лишилися яскравими та свіжими до наших часів.

Обличчя людей виглядають мов живі, відразу зрозуміло, що вони дуже схожі на оригінал.

Митці завжди полюбляли писати портрети.

Цей жанр більше за інші пов’язаний із внутрішнім світом людини. Давно вже немає тих людей, яких малювали художники, немає й митців, які створили портрет, та зображення до сьогодні сповнені життя. Портрети розповідають нам не тільки про те, якими в людини були очі чи ніс, якого кольору волосся, але й про більш важливі речі — якою була людина, яку мала вдачу, які вподобання. Ми дивимося на портрет і бачимо, доброю була людина чи жорстокою, безтурботною чи похмурою. Художник, який відтворив на портреті внутрішній світ людини, подарував їй безсмертя.

 Для справжнього художника написати портрет означає «виразити душу», «писати образ», «писати справжню природу людини». Для створення глибокого образу художники використовують усі засоби виразності: міміку обличчя, виразність погляду, пози, жесту, силует фігури. Портрет часто близький до історичної картини. Одяг людей, предмети, що їх оточують, як машина часу, переносять нас у минуле.

 Для того, щоб передати в малюнку характерні для конкретної людини риси, потрібно знати основні пропорції людської голови.

 Лінія очей розміщується приблизно посередині обличчя. Права й ліва частини обличчя майже однакові; відстань між очима дорівнює ширині очей; розміри чола, носа, вух та підборіддя приблизно однакові; ширина носа дорівнює відстані між очима.

 (Учитель пояснює послідовність малювання портрета, використовуючи схему.)

 IV. Закріплення вивченого матеріалу

 Організація сприйняття творів мистецтва

 (Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин портретного жанру; пропонує уважно роздивитися картини, спробувати розповісти про людей, яких зображено на портреті, описати їхню вдачу, характер, вподобання, визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення.)

 Творче завдання

 Слово вчителя

 Пригадайте, якого кольору очі у ваших мам? Уявіть їхнє волосся.

Намалюйте, як посміхаються ваші мами.

(Якщо завдання викликає ускладнення, учні можуть скористатися фотографіями як моделлю.)

Спробуйте розказати, чим цікавляться ваші матусі, і передати своє ставлення до них.

Пояснення до творчого завдання

(Під час виконання творчого завдання вчитель демонструє учням покрокову схему малювання портрета.)

Спочатку виконайте ескіз.

Використовуйте такі матеріали, що якнайкраще втілюють ваш задум.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, тому основну увагу під час оцінювання робіт слід спрямувати на майстерність у передаванні настрою. При цьому необхідно м’яко звернути увагу учнів на помилки у співвідношенні окремих частин обличчя.

Із малюнків створюють виставку «Мамині очі».

VІ. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (03.12.2014)
Переглядів: 2268 | Рейтинг: 0.0/0
Ще про клавіатуру
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Народні промисли України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]