Побудова тіла тварин. Анімалізм «Здрастуйте, звірі, малі та великі!»

Побудова тіла тварин. Анімалізм «Здрастуйте, звірі, малі та великі!»

Мета: навчальна: продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; розвивальна: активізовувати спостережливість, фантазію, сенсорні вміння та навички дітей; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості й уяву, продовжувати виховувати любов до тварин.

Обладнання: навчальні плакати, фотороботи, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий і кольорові олівці, фломастери, гелієві ручки.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Що означає слово «анімалізм»?

• Яких художників називають анімалістами?

Д. Теренс «Мавпи на кухні» (бл. 1640)

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя Темою наскельних малюнків, які створювала прадавня людина, були тварини. Вони були спогадами про вдале полювання, засідки, переслідування та перемоги над хижаками. Ці почуття робили людину сміливішою, відважнішою, впевнювали її у власних силах.

Із часом життя людини перестало залежати від вдалого полювання. Люди навчилися приручати та розводити тварин. Тварини

ставали не тільки сусідами, але й друзями та помічниками. Люди навчилися вбачати в них красу, силу, мужність, уособлення богів і предків. Тварини стали частиною мистецтва, і тоді з’явився окремий жанр — анімалізм.

Малювати тварин дуже цікаво, адже вони, як і люди, мають свої звички, свій характер. Ви вже знаєте, що художників, які малюють тварин, називають анімалістами.

• Що потрібно знати й уміти художникові, щоб стати справжнім анімалістом?

Ось як щодо цього писав В. Ватагін (1834—1969), один із найвідоміших художників-анімалістів: «Художник повинен знати тварину, її форми, будову, знати властивості та звички. Він повинен відчувати тварину, її характерні риси, виразність. І найголовніше — інтерес до тварини. Необхідно відчувати глибокий інтерес до неї, потрібно любити тварину. Без цього не варто й розпочинати цю досить складну і копітку справу — зображувати тварин».

«Кінь, поранений стрілами» (бл. 20 тис. років до н. е.) Наскельний живопис

 Організація сприйняття творів мистецтва

 Слово вчителя

 Яку б тварину ви не малювали — маленьку мишку чи величезного слона,— спочатку потрібно уявити її у вигляді простих і зрозумілих форм. Ця маленька хитрість допоможе вам навчитися зображувати тварин у русі.

 (Учитель пропонує дітям уважно розглянути репродукції картин художників-анімалістів, спробувати описати тварину за малюнком і висловити своє ставлення до неї.)

 Коментар

 Учитель демонструє учням репродукції творів художників-анімалістів у різних видах живопису, не акцентуючи уваги на техніці виконання.

 Запропонована розповідь має на меті сформувати в учнів загальне уявлення про різноманітні способи зображення тварин.

 V. Закріплення вивченого матеріалу

 Творче завдання

 Слово вчителя

 Грація кішки, стрімкість вовка, спокійна впевненість слона... Рухи тварин виразні та різноманітні. Контурні лінії можуть

підкреслити й посилити їх виразність.

 Намалюйте тварину в русі фломастерами або гелієвими ручками.

 Пояснення до творчого завдання

 (Учитель пропонує учням уважно роздивитися схеми побудови тіл тварин.

Схема малювання тварини в русі: а — форма тіла без голови й ніг; б — пряма й перевернута трійки — верхні частини передніх та задніх ніг; в — паралельні лінії — передні та задні ноги; г — менший овал — грудна клітка, цей овал слід розмістити в передній частині тулуба; д — «дев’ятка» навпаки — голова й шия; е — дві перевернуті «С» — лапи

Якщо вчитель не має можливості запропонувати учням друкованих посібників, він має відтворити схеми на дошці так, щоб вони знаходилися перед очима учнів упродовж усього уроку.)

• З яких частин складається тіло кожної з тварин?

• Якими є форма та пропорції тіл тварин та їхніх окремих частин?

(Учитель пояснює крок за кроком, як побудувати тіла тварин, дотримуючись схеми. Учні мають зобразити тварину за вибором учителя або на власний розсуд. Якщо рівень підготовки класу дозволяє, можна запропонувати передати рух за власними спогадами або фотографіями.

Починати малювання потрібно з великих частин (у тварин це тулуб і голова), потім малюють менші за розміром частини (шию, лапи, вуха, хвіст).

Учителеві потрібно весь час нагадувати учням про необхідність порівнювати розміри та пропорції окремих частин тіла та всієї фігури.)

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно.

Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Учитель разом з учнями перевіряє створені малюнки, спонукає учнів виявляти помилки одне в одного та шукати шляхи їх виправлення. Особливу увагу учнів потрібно приділити малюванню рухів.

VI. Домашнє завдання

Удома учні мають виліпити з глини або пластиліну добре знайому тварину, передати пропорції та характерні риси її тіла.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (30.11.2014)
Переглядів: 2466 | Рейтинг: 0.0/0
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
Природа в місті (селі) та його околицях
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]