Технічні конструкції. Моделювання за графічним зображенням

УРОК 20

Тема. Технічні конструкції. Моделювання за графічним зображенням

Мета: ознайомити дітей із технічними конструкціями; навчити дітей створювати моделі за допомогою графічних зображень; виховувати працелюбність.

Обладнання: плакати, ножиці, папір, картон, клей.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Поки ще малі — учіться

Все у світі ви робити,

Навчатись, трудитися —

І цікаво буде жити.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка готовності дітей до уроку.

2. Бесіда з учнями.

Кран підйомний край дороги,

Мов журавлик довгоногий,

Мов журавлик-журавель

Із небачених земель.

Поверта до мене шию:

— Полетів би, та не вмію.

Хоч багато маю сил —

Я важкий та гце й без крил.

— Не журись! — втішаю крана —

Скоро я дорослим стану

І змайструю все як слід —

Будеш крано-вертоліт.

(Т. Коломієць)

— Діти, скажіть, будь ласка, для чого слугує підйомний кран?

— До якого виду техніки він належить: транспорт, побутова, будівельна чи сільськогосподарська техніка?

— Нині всі важкі роботи в будівництві виконують за допомогою машин. Екскаваторами копають котловани для будівель. Бульдозерами згортають землю та вирівнюють будівельний майданчик. Важливими помічниками будівельників є підйомні крани. Вони бувають різні за формою, будовою і призначенням.

Основні частини підйомних кранів — станина, візок чи автомобіль, і стріла з лебідкою. Спільною частиною для всіх кранів і основним робочим органом є лебідка для підняття вантажу.

Ці машини люди використовують при будівництві багатоповерхових будинків, вони є незамінними помічниками. За допомогою підйомних кранів люди переміщують вантажі, які мають велику масу, на різну висоту, чого людина сама ніколи не зробить. Із кожним днем виростають майже на очах багатоповерхові будинки. Підйомні крани не тільки використовують під час зведення будівель, також — на заводах і фабриках, на різних підприємствах, на залізничних станціях і в портах. За допомогою підйомного крану завантажують і розвантажують вагони, кораблі, машини. їх створюють люди для полегшення своєї праці. І щоб на них працювати, треба багато знати.

Однією з основних будівельних професій є професія водія підйомного крана. Вона дуже відповідальна, потребує точності, уважності в роботі.

III. Повідомлення теми і мети уроку

Відкривається дошка, і діти читають тему уроку «Ми — майбутні будівельники».

Будівельником я хочу стати, —

Міста великі будувати,

І прикрашать країну нашу, —

Її робити пишну і багату.

Я щасливий й дуже радий, —

В мене друзів є багато,

Разом ми працюємо,

Будинки будуємо.

— Сьогодні на уроці ми будемо майструвати, як ви вже, мабуть, здогадалися, підйомний кран. Будемо працювати під девізом: «Робота спільна — як пісня весела». Як ви його розумієте?

Стоїть на високій нозі І підносить вантажі. (Підйомний кран)

— Люди яких професій не обходяться без підйомних кранів?

IV. Робота над темою уроку

1.Елементи графічної грамоти.

— Щоб правильно прочитати найпростішу схему чи креслення, а також побудувати його, необхідно знати такі умовні позначення.

Товста жирна лінія --- це контур аркуша, виробу і т. д.; місце

відрізання, надрізання

Тонка переривчаста лінія --- це невидима лінія контуру

Тонка переривчаста лінія з двома крапками --- це лінія згину

Тонка штрихпунктирна лінія --- вісь симетрії

Стрілки вказують, у який бік слід згинати папір

Тонка лінія зі стрілками --- розмірна лінія

Тонка хвиляста лінія --- лінія обриву

•Жирна крапка вказує місце проколу

Суцільні штрихи позначають місце нанесення клею на види¬

мий лицьовий бік

Переривчасті штрихи позначають місце нанесення клею на невидимий виворітний бік

— Ми вже працювали на минулих уроках із ножицями та папером, із клеєм. Давайте пригадаємо правила безпечної роботи з ножицями і клеєм (див. урок 1).

2. Прийоми та послідовність виготовлення підйомного крану

1) За кресленнями розьмітьте на папері деталі 1,2, 3, 4, 5, 6.

2) Виріжте деталі.

3) Склейте макет підйомного крана за схемою.

4) Оздобте вироб.

Примітка. Аналогічний урок можна провести, моделюючи підйомний кран за допомогою конструктора.

V. Фізкультхвилинка

VI. Практична робота учнів

Надання консультацій та індивідуальної допомоги окремим учням.

VII. Демонстрація дитячих робіт. Оцінювання навчальних досягнень

— Спробуйте оцінити свою діяльність за допомогою «пікали оцінювання».

VIII. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок?

— Що нового ви розкажете вдома, про що довідалися на уроці?

— Хто отримав задоволення від своєї справи?

— А хто відчуває, що міг би працювати краще?

— Народне прислів'я каже: «Робота сама за себе скаже».

— На наступний урок вам треба підготувати такі матеріали: кольоровий папір, картон, пластилін.



Джерело: noindex
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (08.12.2014)
Переглядів: 1551 | Рейтинг: 0.0/0
Комахи
Урок малювання
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Природа в місті (селі) та його околицях
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]