Урок узагальнення знань, умінь і навичок учнів за розділом «Рідний край»

Тема: Урок узагальнення знань, умінь і навичок учнів за розділом «Рідний край».

Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Рідний край»; перевірити рівень сформованості знань; розвивати мовлення, спостережливість, мислення, увагу, пам'ять; удосконалювати навички групової роботи, самостійної індивідуальної роботи; виховувати любов до природи, прагнення здобувати знання самостійно, цікавитися рідним краєм, його природними багатствами.

 Обладнання: ілюстрації, таблиці, кросворд, індивідуальні картки.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Робота з зошитом.

Повідомлення учня про стан погоди і зміни у природі.

Виконання у зошитах узагальнюючих завдань.

2. Перевірка домашнього завдання.

Слухання повідомлень учнів за матеріалами екскурсії до Краснокутського дендропарку.

II. Узагальнення і систематизація знань

(Використовується увесь наочний матеріал розділу «Рідний край»).

1.Фронтальне опитування.

Фронтальна бесіда «Перевірте свої знання».

— Як називається наш рідний край? Де на території України він знаходиться?

— Які річки течуть територією Харківщини?

— Розкажіть, як слід орієнтуватися за компасом?

— Де знаходиться Північ, Південь, Захід, Схід?

— За якими місцевими ознаками можна орієнтуватися на місцевості?

— Які корисні копалини видобувають на Харківщині? Для чого потрібні корисні копалини?

— Який родючий ґрунт нашої місцевості?

— Які природні угруповання є на Харківщині?

— Встановіть зв’язки між живими організмами лісів (лук, поля, річки).

— Які рослини ростуть у лісах, на луках, полях, біля водойм? Чим вони корисні? Чому їх треба охороняти?

— Як тварини пристосувалися до життя на Харківщині? Розкажіть, чому треба охороняти тварин?

— Як люди охороняють природу?

— Як люди використовують природні багатства?

— Люди яких національностей населяють Харківщину?

2. Робота у групах.

Розгадування кросворду «Рідний край».

1. Росте на берегах річок, озер, на болотах. (Очерет) 2. Сипка гірська порода, що складається з зернят кварцу. (Пісок) 3. Краснокутський... (Дендропарк) 4. Права притока Дону — Сіверський...? (Донець) 5. Струнке дерево з м'якою світло-зеле-ною хвоєю. (Ялина) 6. Представник народу, який живе на Харківщині. (Єврей) 7. Що випускає ХТЗ? (Трактори) 8. АТ з випуску хлібобулочних виробів. (Коровай) 9. Ліси, в яких ростуть листяні та хвойні дерева і кущі. (Мішані) 10. Він приносить до нас весну, чудовий співун. (Жайворонок)

3. Самостійна робота за індивідуальними картками.

І варіант

1. Назвати річки нашого краю.

2. Як рослини допомагають орієнтуватися на місцевості?

а) одиноке дерево —

б) мохи —

3. Які горючі корисні копалини видобувають на

Харківщині?

4. Назвати рослини степів.

5. Які тварини живуть у лісах?

звірі земноводні комахи плазуни птахи

II варіант

1. Де знаходиться на Україні Харківська область?

2. Як орієнтуватися на місцевості за допомогою

а) мурашника —

б) грибів —

3. Які нерудні корисні копалини видобувають на

Харківщині?

4. Назвати тварин степів.

5. Що росте у лісах?

дерева кущі трав’янисті гриби

рослини

III. Домашнє завдання

Завдання на літо. Спостерігати за об’єктами природи: рослинами, тваринами, повітрям, сонцем.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (01.02.2015)
Переглядів: 2533 | Рейтинг: 0.0/0
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту
Ура! Канікули!
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]