Узагальнення і систематизація знань за розділом

Тема: Узагальнення і систематизація знань за розділом

Мета: узагальнити знання дітей за розділом «Планета Земля»; формувати уміння міркувати, аналізувати; удосконалювати навички групової роботи; виховувати допитливість, творчі здібності, пізнавальну активність, бережливе ставлення до природи, товариські почуття; розвивати пам’ять, увагу, мовлення, творчу уяву.

Обладнання: карти, кросворд, ребуси, ілюстрації.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Робота з зошитом.

Повідомлення учня про стан погоди.

2. Робота у групах.

Повідомлення учнів про охорону природи. Використання ілюстрацій.

 Загроза природі

В атмосферу щорічно викидається понад 120 млн. т вугільного пилу, близько 300 млн. т промислового і побутового аерозолю (викиди автомобілів, літаків, тепловозів, заводів тощо).

На території України забруднено 5 млн. га землі. 7,4 тис. км2 площі України займають території екологічного лиха.

У 78 містах України забруднення повітря перевищує допустимі норми у 60 разів.

У недавньому минулому вимерли і зникли з території Європи тур (або дикий бик), тарпан (або дикий кінь), кулан, зубр, росомаха і летюча білка.

 Користь рослин

Гектар лісу протягом року очищує 18 млн. кубічних метрів повітря. Тільки саме листяне дерево бук «виробляє» за годину 1 кг 700 г кисню і на день може задовольнити потреби 64 людей.

Велика береза, пошкоджена сокирою, може втратити за весну до 200 л соку.

20 кг макулатури зберігають одне дерево. 1 т макулатури рятує від вирубування 0,4 га лісу.

Корисні копалини

Синиця збирає 500-600 гусениць за день, а малий строкатий дятел — близько 1000 різних комах і личинок. Мурашки ж з одного мурашника знищують їх у десятки разів більше. За рік можуть знищити 20 млн. комах.

Сонечко є грізним ворогом попелиці. За день сонечко з'їдає сотню попелиць.

Для існування одного вовка у північних лісах потрібно 100 лосів. Але якщо винищити вовків, то надмірно розводяться лосі і завдають шкоди лісу.

Доросла сова за рік з'їдає 1000 полівок.

Метелики запилюють рослини.

Пам'ятка індивідуальної поведінки у природі

Не зривай даремно листя з дерев, не рви траву! (Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень). Не ламай гілля!

Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!

Не знищуй неїстівних грибів! Для людей вони отруйні, а для лісових мешканців — ліки і харч.

Не галасуй у весняному лісі! Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда; яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята. Не зачіпай гнізда! Пташка може покинути його. Не лови метеликів!

Не каламуть джерела! Чиста вода — велике багатство.

Прослідкуй, щоб у лісі не залишилось непогашеного вогню.

Не залишай після себе сміття в лісі!

II. Систематизація і узагальнення знань

1. Завдання учням.

Розгадування ребусів.

(Марс)

(Плутон)

 (Сатурн)(Меркурій)

2. Бесіда.

— Що означають ці назви?

— Які ви ще знаєте планети?

— Що ви пам’ятаєте про планети?

3. Робота у групах.

Розгадування кросворду «Планета Земля».

1. Північний .... (Полюс)

2. Найменший материк. (Австралія)

3. Світовий ___ (Океан)

4. Умовна межа між земною поверхнею і небом. (Горизонт)

5. Найближча до Сонця планета. (Меркурій)

6. Антарктида — це ... (Материк)

7. Для позначення на карті зменшених предметів використовується ... . (Масштаб)

8. Євразія поділяється на частини світу: Європу і ... (Азію)

9. Найближча до Землі зірка. (Сонце)

10. Прилад для визначення сторін горизонту. (Компас)

11. Модель Землі. (Глобус)

12. Супутник Землі. (Місяць)

4. Робота з картами.

Показати і назвати материки і океани. Розказати про їх тваринний і рослинний світ.

III. Підбиття підсумків уроку

Складання художніх оповідань про бережливе ставлення до природи.

IV. Домашнє завдання

1. Спостереження за погодою.

2. Творча робота: складання ребусів, кросвордів за розділом, підготовка цікавих повідомлень.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (21.01.2015)
Переглядів: 2150 | Рейтинг: 0.0/0
Для чого ми вивчаємо природознавство
Знайомтесь — клавіатура
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно...
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]