Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень

УРОК 34

Tема: Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень

Мета: продовжити знайомити дітей із природоохоронною діяльністю в Україні та рідному краї; ознайомити з поняттям екологія; розвивати спостережливість, логічне мислення, вміння робити висновки, самостійно розв’язувати проблемні ситуації, підсумовувати вивчене; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстрації із зображенням тварин, рослин рідного краю, що охороняються.

Хід уроку

I. Підсумок фенологічних спостережень

— Який сьогодні місяць?

— Який день?

— Як змінилася тривалість дня?

— Яка сьогодні температура?

— Які роботи виконуються людьми в цю пору?

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда.

— Як людина використовує воду, повітря, ґрунт, корисні копалини?

— Чому виникла необхідність охороняти природні багатства?

— Чому виникла потреба охорони рослинного та тваринного світу?

— Яку природоохоронну роботу ви проводите у своєму населеному пункті?

— Розкажіть про правила поведінки в природі.

— Подумайте, які з них стануть вам у нагоді під час літніх канікул.

2. Розгадування кросворда.

— Відгадавши кросворд, ми прочитаємо назву науки, що допомагає людині охороняти природу.

1) Річкова тварина — будівельник гребель і заплав. (Бобер)

2) Польові квіти з білими пелюстками і жовтою серединкою. (Ромашка)

3) Велика рогата тварина, яка водиться в лісах Карпат і Криму, має назву «благородний». (Олень)

4) Птах, який прилітає до нас у червоних чоботях. (Лелека)

5) Степова рослина, що має довгі вирости, схожі на волосся. (Ковила)

6) Назва моху, що поширений на болоті. (Сфагнум)

7) Рідкісний птах, який гніздиться у Чорноморському заповіднику. Зустрічається на водоймах нашої місцевості. (Лебідь)

8) Водна рослина, яка має білі квіти і велике листя, що вкриває поверхню води. (Лілія)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

— Отже, наука, що допомагає людині охороняти природу, називається екологія. Ми сьогодні поговоримо про важливі екологічні завдання, що є сьогодні, навчимося розуміти, як необхідно ставитися до природи, щоб не завдати їй шкоди, а зберегти її красу. Тема уроку — «Охорона природи рідного краю».

ІV Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

— У кожної людини рідний край — це місце, де вона народилася, живе і працює. Кожне дерево, квітка, травинка — це частина природи, частина рідної землі. Природа подарувала їх людям назавжди. Людина живе і працює серед природи і тому зобов’язана її берегти. Україна здавна славиться своїми природними багатствами: лісами, горами, річками, морями. Особливо шанобливо люди ставляться до землі, яку називають годувальницею. І від того, як ми будемо ставитися до землі, води, повітря, лісу, буде залежати наше майбутнє.

Із давніх-давен все потрібне для себе людина діставала з природи і прагла жити з нею в злагоді.

Минав час, наші попередники пізнали закони природи, навчились створювати машини і нові технології. Вирубуючи ліси, осушуючи болота, будуючи заводи і фабрики, автомобілі та літаки, вносячи у ґрунт мінеральні добрива та отрутохімікати, ми майже не замислюємося, як же це позначиться на природі і нашому здоров’ї. Це призвело до безлічі екологічних проблем. Зникають тварини і рослини.

2. Розповіді заздалегідь підготовлених учнів про природоохоронні об’єкти рідного краю.

1-й учень. У 1975 році поблизу Сатанова відкрили перше джерело мінеральної води. Вона мала цілющі властивості. Згодом там відкрили інші джерела з мінеральною водою.

2-й учень. У місті Полонному, на мальовничому березі Хомори, з-під товщ граніту б’є мінеральна вода, у складі якої є радон. До гідрологічних пам’яток належить озеро Святе. Обрамлене віночком листяних і хвойних дерев, привертає увагу дзеркально чистою і свіжою водою. Жителі з любов’ю ставляться до нього, плекають його красу та бережуть для нас. На середині озера є острів, де поміж старими вербами і соснами зростають рідкісні рослини. А вздовж берега на воді квітує біле латаття.

3-й учень. У місті Кам’янець-Подільському є ботанічний сад. Він став центром щодо відтворення зникаючих і рідкісних рослин.

3. Бесіда на основі прослуханого.

— Як ви думаєте, де можна дізнатися про рідкісну природу? (У Червоній книзі України)

— А чи тільки у Червоній книзі відображена охорона природи? (Ні. Ще охорона природи відображена в Конституції України.)

V. Осмислення знань учнів

1. Робота з підручником. Опрацювання статті «Охорона природи рідного краю».

2. Робота в зошитах із друкованою основою (С. 63).

VI. Контроль досягнень

Самостійна робота.

Варіант I Варіант II

1. Відкритим способом в Україні до- 1. У шахтах України добувають:

бувають: а) граніт;

а) кам’яне вугілля; б) залізну руду;

б) нафту; в) пісок.

в) торф. 2. Жук-плавець, видра, щука живуть:

2. Кріт, коник, деркач живуть: а) на луках;

а) у лісах; б) у водоймах;

б) на болотах; в) у лісах.

в) на луках. 3. Льон, соняшник, цукровий бу-

3. Пшениця, ячмінь, жито — це: ряк — це:

а) овочеві рослини; а) овочеві рослини;

б) зернові рослини; б) зернові рослини;

в) технічні рослини. в) технічні рослини.

4. Підкресліть назву природної зони, 4. Підкресліть назву частини Україв якій ви живете. ни, в якій розташований ваш край.

Мішані ліси, степи, Крим, Карпат- Північ, південь, захід, схід, центські гори. ральна частина.

5. Запишіть назви рідкісних рослин 5. Запишіть назви рідкісних тварин

рідного краю рідного краю

VII. Домашнє завдання

Прочитати статтю з підручника, підготувати повідомлення про природоохоронні об’єкти області, тварину або рослину, що занесені до Червоної книги.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.12.2014)
Переглядів: 4658 | Рейтинг: 2.0/1
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня...
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка»
Продовжуємо вивчати клавіатуру
Конструювання. Курочка Ряба
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]