Південний берег Криму. Рослини і тварини Південного берега Криму

УРОК 18

Tема: Південний берег Криму. Рослини і тварини Південного берега Криму

Мета: формувати в учнів уявлення про своєрідність природи Південного берега Криму, про причини цієї своєрідності; розвивати в учнів мислення, уяву; виховувати любов до природи, бажання глибше пізнати, відвідати заповідні місця.

Обладнання: фізична карта України, гербарії рослин, ілюстрації із зображенням природи Південного берегу Криму і його здравниць.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Індивідуальне (усне) опитування.

1) Розповісти про тварини степу. Як вони пристосувалися до умов життя в степу?

2) Розповісти про рослини степу. Які з них занесені до Червоної книги?

3) Назвати і показати на фізичній карті заповідники степу.

2. Природничий диктант.

Впізнайте і запишіть за описом жителів степу.

1) Рослина з вузькими довгими листками. Її корінь нагадує пучок, а зернятко має довгий шлейф. Вітер підхоплює його і переносить на великі відстані.

2) Дуже гірка рослина з різким ароматом. Худоба її не їсть.

3) Комаха із довгими задніми ногами, швидко і далеко стрибає.

4) Ці птахи мають загнутий дзьоб, гострі пазурі і добре розвинутий зір. Вони полюють на ховрахів, мишей.

5) Пташка прилітає ранньої весни. Гніздиться прямо на землі. Гніздо будує у вигляді ямки, що вистелена травою. Її дзвінкий спів лунає над полем із величезної висоти.

6) Ці рослини квітнуть ранньою весною. У підземних частинах стебел ще влітку відкладаються поживні речовини.

1 правильна відповідь — 2 бали.

Взаємоперевірка учнями.

Підсумок домашнього завдання. Оцінювання.

II. Повідомлення теми і мети уроку Учитель

У ці холодні дні зимові так хочеться тепла.

Вирушаймо всі до моря, відпочинем, дітвора!

На Південний берег Криму буде подорож у нас.

Це куточок України — рідний і близький для нас.

— Отже, сьогодні на уроці ми розглянемо особливості природи рослинного і тваринного світу Південного берега Криму.

III. Сприймання та усвідомлення учнями навчального матеріалу

1. На уроці ми будемо працювати за таким планом, що записаний на

дошці.

1) Що розповідає карта про Південний берег Криму?

2) Рослини Південного берега Криму.

3) Тваринний світ.

— Південний берег Криму — це смуга суші завширшки від 1 до 12 км між Кримськими горами і Чорним морем.

2. Самостійна робота.

— Про особливості, що сформували природу Південного берега Криму, ви зараз прочитаєте в підручнику на С. 127. (Учні відповідають: багато тепла, світла, гори захищають Південний берег Криму від холодних північних вітрів, вода моря взимку обігріває сушу і повітря над узбережжям.)

Фізкультхвилинка

Ми стомилися всі трішки,

Хай спочинуть ручки, ніжки.

Ми стомились вже сидіти,

Хочем трошки походити,

Зазирнути у віконце,

Потягнутися до сонця,

Наче м’ячик, пострибати...

Знову будем працювати.

3. Розповідь учителя про рослинний світ із демонстрацією зразків гербарію та ілюстрацій.

— Рослинний світ є багатим та різноманітним. Цьому сприяє особливість розташування Південного берега Криму. Тут ми зустрінемо рослини з інших природних зон — бук, граб, дуб, клен, березу. Але в Криму є рослини, що ростуть тільки тут: кипарис, магнолія, лавр, олеандр, суничне дерево, сосна кримська, ялиця.

4. Самостійна робота з підручником (С. 129).

— Прочитайте про тварин, які живуть у Криму.

5. Робота в зошиті із друкованою основою (С. 56).

— Підкресліть назви тварин, які живуть у Криму.

6. Розповідь учителя про Крим, про його рекреаційні можливості.

— Цілюща морська вода і теплий морський вітерець, мінеральні джерела, мальовничі пляжі, розкішна рослинність — все це в комплексі впливає на організм людини, поліпшує її самочуття, відновлюючи здоров’я та силу. Тут побудовано багато санаторіїв, безліч баз відпочинку, в тому числі дитячих. Вже кілька десятиліть діє міжнародний дитячий центр «Артек», де відпочивають діти з багатьох країн.

ІV. Узагальнення та систематизація знань

— Де розташований Південний берег Криму? Покажіть на карті України.

— Якими є особливості пір року в Криму?

— Які рослини там ростуть?

— Які тварини проживають?

— Чому люди їдуть у Крим відпочивати?

V. Домашнє завдання

Прочитати статтю у підручнику (С. 127—130). У зошиті на С. 56 підписати назви тварин, які живуть у Чорному морі.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (02.12.2014)
Переглядів: 3541 | Рейтинг: 0.0/0
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Властивості паперу. робота з папером
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]