Степ і лісостеп. Рослини і тварини степів

УРОК 17

Tема: Степ і лісостеп. Рослини і тварини степів

Мета: продовжувати формувати поняття про природні зони України; сформувати поняття степи, уявлення про лісостеп; продовжувати формувати навички роботи з географічними картами, підручником, зошитом; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, патріотичні та естетичні почуття.

Обладнання: карта природних зон, фізична карта України, таблиці, малюнки, фотокартки, гербарії, репродукції картин художників.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

1. Фронтальна бесіда.

— Яку тему вивчали на минулому уроці?

— Яку частину України займає зона мішаних лісів?

— Чому ця зона так називається? Чи є інші назви у цієї зони?

— Як рослинний світ Полісся залежить від форми земної поверхні і погоди?

— Які ще природні умови впливають на різноманітність рослинного світу Полісся?

— Які охоронні заходи щодо збереження природних багатств здійснюються в зоні мішаних лісів?

2. Робота з картками.

Завдання 1. Покажіть на картах зону мішаних лісів; розкажіть про форми земної поверхні, водойми та ознаки пір року на Поліссі.

Завдання 2. Покажіть на таблиці яруси лісу; розкажіть про рослини кожного ярусу; поясніть, чому рослинний світ у зоні мішаних лісів є таким різноманітним.

Завдання 3. Покажіть на таблиці і малюнках тварин зони мішаних лісів; розкажіть, до яких груп вони належать; поясніть, чому в лісах такий різноманітний світ. Навіщо був створений Подільський заповідник?

Завдання 4 (для двох учнів). Складіть будь-які ланцюги живлення, що є характерними для зони мішаних лісів.

II. Мотивація навчальної діяльності

Демонстрація ілюстрацій трьох зон: мішаних лісів, лісостепу, степу.

Заслуховування декількох повідомлень учнів, що підготовлені вдома про рослини і тварини степової зони.

— Про що ж йтиме мова сьогодні на уроці? Якою є тема уроку?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

IV. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Знайдіть на карті природних зон України зону, що розташована на південь від зони мішаних лісів, назвіть її.

— Яка зона змінює лісостепову зону?

— Якими ви уявляєте ці дві зони?

— Порівняйте їх за ілюстраціями.

— Чим відрізняються рослини цих зон від рослин зони мішаних лісів?

— Чим відрізняється тваринний світ цих зон від тваринного світу мішаних лісів?

V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь учителя з демонстрацією ілюстрацій.

1) Розташування лісостепової зони і зони степу.

2) Особливості земної поверхні.

3) Характерні ознаки пір року.

4) Види водойм.

5) Види ґрунтів.

6) Охорона природи.

2. Робота з картами України.

1) Ще раз уважно подивіться на карту природних зон, запам’ятайте розташування лісостепової і степової зон, знайдіть орієнтири (кордони з іншими країнами, водойми тощо).

2) Спробуйте зіставити фізичну карту і карту природних зон України, обмежте на фізичній карті лісостепову і степову зони.

3) Визначте, які форми земної поверхні зустрічаються в лісостеповій зоні і в степах.

3. Робота з підручником (С. 124—127).

1) Прочитайте статтю на С. 124—125 і підготуйте відповіді на запитання.

— Які рослини переважають у зоні лісостепу? Чому?

— В якій послідовності розвивається трав’яниста рослинність? Чому?

— Розгляньте малюнок на С. 125 і назвіть ознаки кожної рослини, завдяки яким вона пристосовується до життя в степу.

— Що означає слово пристосовуватися?

2) Попрацюйте в парі із сусідом по парті з рубриками «Пригадайте», «Поміркуйте» (С. 126—127).

3) Прочитайте статтю «Тварини степів» на С. 126 і підготуйте відповіді на запитання.

— Тварини яких груп водяться в степу?

— Як вони пристосувалися до життя в степах?

— Які кормові зв’язки ви помітили серед жителів степів?

VI. Закріплення та осмислення знань

Бесіда.

— Чому територію України умовно поділяють на природні зони?

— Які природні зони в Україні ви вже знаєте?

— Чим відрізняються природні умови зони мішаних лісів і степів?

— Сим відрізняються рослини Полісся і степу?

— У чому полягає відмінність тваринного світу цих природних зон?

VII. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота з підручником і картами.

Виконайте «Практичні завдання» (С. 127) за допомогою фізичної карти України, карти природних зон і текстів підручника.

2. Робота в зошиті.

Завдання на С. 46.

VIII. Підсумок уроку

IX. Домашнє завдання

1. Опрацювати статті підручника «Лісостеп і степ», «Рослини і тварини степу» (С. 123—127), вміти відповідати на запитання.

2. Закінчити виконання завдань на С. 46 зошита.

3. Виконати творче завдання: дібрати фактичний та ілюстрований матеріал для підготовки повідомлень на тему «Південний берег Криму».



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (01.12.2014)
Переглядів: 4414 | Рейтинг: 0.0/0
Способи згинання паперу
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Властивості паперу. робота з папером
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Ми вивчаємо клавіатуру
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]