Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа

Тема: Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа

Мета: повторити правило ділення числа на добуток двох чисел та його застосування при обчисленні; пояснити учням усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні; готувати до засвоєння письмового ділення на розрядні числа; опрацювати задачу на пропорційне ділення та задачу з дробом; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: картки для усної лічби, креслення умови задачі, картки для гри.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Усні обчислення

1) Усна лічба за картками.

15 : 2

24 : 3

55 : 9

120 : 2

300 : 2

140   2

1 000 : 50

2) Вправа на розвиток уваги «Знайди помилку».

36   2 = 72100 - 19   2 = 162

23   4 = 87(820 - 800)   8 = 160

96 : 8 = 1264 + 20   5 = 164

26   3 = 66200 - 40   2 = 320

12   8 = 8217 - 68 : 4 = 0

2. Завдання для опитування

• Записати дроби. Назвати знаменники. На що вони вказують?

• Знайти-^- від 271 280.

• Знайти число, якщо -6 його дорівнює 240.

• Від числа 2 480 відняти -5 його частину.

• Довжина смужки 12 см. Третю частину смужки зафарбовано. Обчислити незафарбовану частину смужки.

• Чи правильно, що від 18 дорівнює 3?

• Довжина стрічки 1 дм 2 см. Яка довжина всієї стрічки?

3. Робота біля дошки

1) З одного села у протилежних напрямках вийшли два пішоходи. Яка відстань буде між ними через 5 годин, якщо швидкість першого пішохода 4 км/год, а другого — 6 км/год?

2) Знайти -і- від суми чисел 2 502 і його і.

3) Обчислити: 73 400   40 - 41 728 : 8.

4. Самостійне розв’язання прикладів № 753

II. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота. Повторення правила ділення числа на добуток Розв’язати приклади і порівняти відповіді.

64 : (4   4)

64 : 4 : 4

64 : (4   4) = 64 : 4 : 4

2. Пояснення учнів розв’язання виразу різними способами за вправою № 746

3. Первинне закріплення. Вправи № 748—750 (№ 750 учитель пропонує виконати самостійно з подальшою перевіркою)

4. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Задача № 751

Вантажність Кількість Загальна маса

рейсів картоплі

І машина? 120 т ї

однакова} 12>60 т

ІІ машина? і? т

Після заповнення й аналізу таблиці вчитель пропонує учням з високим і достатнім рівнем знань розв’язати її самостійно, з рештою працює колективно.

2.Задача № 752 (розв’язання задачі за кресленням, яке виконує на дошці учень)

1456 км

3.Задача на розвиток уваги Гра «Муха»

По клітинках ігрового поля слід пересуватись з одної клітинку в другу за командами вчителя. Пересувати «муху» потрібно тільки очима. Після 7 команд учителя учні кладуть «муху» в ту клітинку, на якій команді зупиниться вчитель.

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 754,755.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (24.05.2015)
Переглядів: 1862 | Рейтинг: 0.0/0
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
Сонце — джерело світла і тепла
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]